SteGo's Citigo's

SteGo

Donateur
De Citigo is volgens velen een 'stadsauto', al weet mijn Citigo ook maar al te goed wat snelwegen, platteland, weilanden en onverharde wegen zijn. :LOL:
Maar als het dan een 'stadsauto' is en je komt langs Amsterdam gereden .. dan rijden we toch eens even langs de Dam? Kijken hoe hij zich daar thuisvoelt.

Nou de Citigo heeft daar natuurlijk geen probleem mee ... maar de bestuurder des te meer. Dat is toch eigenlijk van origine ook maar gewoon een boer uut 't Oost'n, dus die werd knettergek van die k*t-stad. :maakmegek: Daar ga ik nooit weer heen met de Citigo.
Ik heb ooit voor m'n B-rijbewijs afgereden in Hoogeveen en voor BE, C & CE in Zwolle. Das toch anders. :laugh:

De Dam.png

No offence voor de liefhebbers van de hoofdstad .. maar de grote steden en ik viben niet zo fijn met elkaar. :D

Tees

Donateur
Dat heeft niets te maken met een boer ût Oosten hoor, wie rijdt er nou over de Dam?!? Dat doe je met de fiets, net als over de grachten. Met de auto het centrum van Amsterdam in is gekkenwerk. En dat geldt trouwens net zo goed voor andere grote steden. Desondanks rij ik met enige regelmaat het centrum van Utrecht in met de auto (schoonouders wonen daar en soms moet je wat groots halen/brengen) en zelfs als je t gewend bent is t geen pretje.

Captain Hook

Forumguru
Compleet gekkenwerk ja; met een auto (hoe groot of klein dan ook) een binnenstad in, waarvan het wegenplan ontworpen is honderden jaren geleden.

Maar je kunt autorijden, of je kunt het niet. ;)
Mijn werkplek was ruim 5 jaar lang letterlijk de Dam in Amsterdam (kantoor in Krasnapolsky). Iedere werkdag met de (lease)auto 's-ochtends vroeg de stad in, en 's-middags er weer uit. Nou, ik kan je vertellen, leuk is anders... :censored:
De ingang van onze parkeergarage zat in de Sint Jansstraat (zijstraat van Warmoesstraat). Dan moest je 's-ochtends vroeg nog oppassen dat je geen haveloze toeristen, een rebelse fietser of een benevelde junk platreed, voordat je de parkeergarage in kon. :cautious:

BTW: @SteGo Keurig, zoals jij je auto aandacht geeft. :thumbsup:

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
:deuk::deuk:
:deuk: :deuk:

Zo ik ben uitgelachen Tukker...
Woon een 15 a 20Km van die stad af en vloegel toen ik nog in Diemen woonde dan kwam ik er veel.
Maar heden ten dagen kom ik er eigenlijk alleen zakelijk.
En ja dan moet ik op de grachten zijn voor groot deel omdat we daar een pilot hebben staan met laadpalen voor de boten.
En tsja ik met me amsterdamse accent en ook wel beetje de mentaliteit mag dan het onderhoud en de storingen doen.
En dan mag je soms naar een paal waar alleen een automaat van uit staat, maar ja dat begint met minimaal 15 min zoeken naar parkeerplek
Dan een kwartier lopen naar de locatie , want ja je staat natuurlijk niet vlakbij.
Dan automaat inzetten en testen ( 10min) en weer kwartier lopen....naar de wagen.en op naar de volgende op een gracht verder met zelfde verhaal
Dus als je onderhoud hebt aan 11 van die palen dan ben je zo een 8 uur verder, en niet aan het werk maar aan het zoeken naar parkeerplek en wandelen over de grachten.
En daar ik vloegel met me platte amsterdams terecht kon in de stad, is dit heden ten dagen toch meer naar het Engels verschoven...

Tsja Amsterdam is echt een mooie stad, maar het is zo druk en druistig en de echte inwoners zijn allemaal weggejaagd dat het is niet mijn stad meer.
En zoals gezegd kom ik er voornamelijk zakelijk !

En als ik dan jouw foto zo zie dan denk ik van gohh lekker rustig nog....:D

En moet wel eens lachen als ik dan in de noordelijke of zuidelijke provincies kom en ze aan mij horen dat ik uit Amsterdam (voor hun) kom.
Dan krijg ik hele verhalen te horen omdat ze er onlangs zijn geweest ( blijkbaar een uitje ) en als ik ze dan vertel dat zij waarschijnlijk meer in Amsterdam per jaar komen (privé) dan ik staan ze heel raar te kijken....

Ik heb een neef die vroeger in een ijzerwaren zaak in de Gerard Douwstraat werkte ( vlakbij de Albert Kuip markt ) en ik ging dan op een zaterdag wel op de motor even een bakkie halen bij hem.
En dat was dikke pret, dan ging je met de tranen in je ogen later weer weg. Had je van die rasechte amsterdammers met hun humor die ook een bakkie kwamen doen en dan kwamen de verhalen los. Ja dat was dikke pret !!
Maar reed onlangs weer even in die buurt, maar kon het niet meer terug ! Veel is vervangen door nieuwbouw of de boel is gerenoveerd en de orginele bewoners kunnen dan de huren niet meer ophoesten en wonen er nu dus voornamelijk 2 verdieners die het net aan kunnen betalen.
En dan heb je een woning waar je vanaf de bank zo bij de overburen naar binnen kijkt en kunt zien dat ze spinazie eten met verbrande aardappels......

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ooit voor m'n B-rijbewijs afgereden in Hoogeveen en voor BE, C & CE in Zwolle. Das toch anders.
Ik deed mijn rijexamen (BE) op maandagochtend om 08:00 uur vanuit CBR Rotterdam-Centrum. Dat zat toen nog ergens achter het Centraal Station, dus Hofplein en omgeving (met een miljoen of zo fietsers en brommers) zat altijd in de route. Maar ja, alle rijlessen waren daar ook langs gekomen, dus geen probleem. Tegenwoordig blijf ik er ook liever weg.

EdK

Forumguru
TSja ik mis E ook op me roze kaartje hoor @hemi24
Ben ooit begonnen met A , nadat ik A en B voor zwemmen had behaald !
Nadat ik dat A had vond ik het wel mooi voor dat A'dam waar ik toen nog vaak kwam.
En een 15 a 20 jaar later had ik een ingeving en ben ik voor het koekblik rijbewijs gegaan.
Maar ja toen kreeg je dat E er niet meer graties bij !!
Maar al enkele keren naast een agentenwagen gestaan met aanhanger en nooit gecontroleerd, want ja die grijze kop haar doet hun blijkbaar denken van ach die heeft nog een graties E op zijn roze kaartje staan....

Tees

Donateur
Ik mag hopen dat dat een aanhanger lichter dan 750kg was? Anders rij je feitelijk zonder rijbewijs...:pieker:

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Oeps sorry hoor, wist niet dat het zo gevoelig lag bij je...... :D

Ja wij noemen het allemaal buitengebied.....:koffie:

Maar kom er graag hoor, zodra ik het westen uit ben word het allemaal een stuk gemoedelijker.... al praten ze soms voor mij ook buitenlands als ze dialect praten....:dankje::pieker:

SteGo

Donateur
Nee hoor, ligt bij mij helemaal niet gevoelig.
Ik ben ook al wel eens een Achterhoeker genoemd, word ik echt niet anders van. :maakmegek:

In 'het westen' / 'randstad' zijn er ongetwijfeld ook verschillende regio's waar ik geen weet van heb, en ik snap wel dat vanuit het westen gezien alles in het oosten al vrij snel Twente of Achterhoek is. :D

• Leuk
Waarderingen: EdK

Tees

Donateur
Al die westerse barbaren die t verschil tussen Achterhoek, Twent of Salland niet kennen :nono:. Misschien helpt t dat m'n halve familie oet Twent komt.

EdK

Forumguru
In me jongere jaren lange tijd verkering gehad met meisje uit Bathmen !
En dan gingen we wel eens uit bij Dieka van de Kruusweg
En de eerste keer dat ik er kwam mocht ik de jassen bij de gaderobe afgeven, en daar werd me de prijs gezegd..
Wel verstond er geen barst van of het nu 4 of 10 guldens was....... dus legde maar een tientje neer en zowaar kreeg ik 6 gulden terug
En toen wist ik wat ze aan bedrag vroeg......
Maar goed 2 weken terug in Limburg achter Maastricht langs de Maas op een haventje
En die havenmeester begon ook plat Limburgs te praten, wel kan je vertellen dat ik dan het stadsfries nog beter kan volgen.....
Heb hem dan ook gevraagd om iets meer ABN te praten zodat ik hem begreep en zijn problemen ( storingen ) kon oplossen....

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye : ik had gedacht dat jij nog van de generatie was die het aanhangerrijbewijs er ‘gratis’ bij had gekregen bij het B-rijbewijs…
:bloemen:
Dat probeerde ik ook aan te geven...
Ik slaagde 14 dagen na mijn 18e verjaardag voor mijn eerste autorijexamen en dat leverde toen volautomatisch BE op. Enkel B bestond niet eens, want vanaf 1951 tot en met 1983 werd E automatisch toegevoegd aan de categorieën B, C en D.
Vanaf 01-01-1984 moest je bij verlenging van je rijbewijs wel zelf even aangeven dat je de categorie E er weer bij wilde hebben (vinkje zetten op het aanvraagformulier), want anders verviel die...

BigCheese

Forumguru
Ik woon niet ver van Amsterdam maar ik mijd die stad. Het is gewoon een groot openluchtmuseum en ik heb er een pleurishekel aan. Ik werk in Rotterdam en daar rij ik wekelijks het centrum in, daar heb ik geen enkel probleem mee. Die stad is prima te doen met de auto.

Ook ik ben ooit gestart met rijbewijs A, pas veel later B (zonder E) en een paar jaar geleden mijn C1 erbij gehaald om met een zwaardere camper te kunnen rijden. Ik heb nog geprobeerd om een STAP subsidie binnen te halen voor E achter C1, dan zou ik E achter B kado krijgen. Maar die STAP loterij is niet gelukt en is nu afgeschaft, dus laat maar.

SteGo

Donateur
Geef Stego een zandweg of een veld met wat kuilen .. en wat regen .. ach, ik ben snel gelukkig. :laugh:
20230813_181346.jpg

Nee, is vast niet goed voor auto om door de bagger te raggen, maar een auto in mijn bezit moet er tot op zekere hoogte maar gewoon tegen kunnen. Het viel me eigenlijk zelfs nog wat tegen hoe smerig de auto was geworden .. had gerust meer gemogen. :LOL: Ik heb de Citigo ook om lol mee te beleven, niet alleen om van A naar B te komen. :D

Overigens is het niet alleen Stego zelf ... maar gisteren was het MevrouwGo die mij attendeerde op een veldje met plassen water. Die vind dat soms minstens zo leuk als ik. :maakmegek:De Citigo heeft daarna wel 'wellness' gekregen ... een uitgebreid wasprogramma met bodemwas. Na het spelen even grondig onder de douche. ;) Wielkasten ook weer netjes schoon gespoten ... Hij staat er nu weer bij alsof er niks gebeurd is.

Maargoed, dat is eigenlijk helemaal niet de reden om hier weer eens even iets te updaten ...
Ik heb namelijk weer iets nieuws, klein dingetje maar hoor ...
Ik was laatst namelijk eens even aan het neuzen bij de Chinese vrienden van AliExpress en daar kwam ik iets tegen waarvan ik eerst nog zoïets had van 'laat toch, wat moet je ermee?' ... maar ik vond het toch leuk om te hebben;

Desktop.jpg

Een bakje voor tussen de handrem en de schakelpook. Prima pasvorm!
Wat ga je er in leggen? Geen idee, maar het dekt wel mooi de brandgaatjes af die daar in het stukje vloerbedekking zaten. :D

Bij Up!gradehaus hadden ze een tijdje geleden ook een soortgelijk bakje, al oogde die nog net wat mooier en netter afgewerkt, maar die was wel een stuk duurder .. en inmiddels staat die ook niet meer op hun webshop. Maar die had ik toch sowieso niet gekocht .. vond ik echt te duur. Dit bakkie wat ik nu heb kostte €16,99 incl gratis verzending.

JeSko

Forumguru
Kleingeld en tankkaarten als je die hebt, maar bij mij geld ook hoe minder rommel zichtbaar hoe beter, dus ik leg nooit wat in de middenconsole, tenzij poepegattesnoepkes voor langere ritten ;)

Tees

Donateur
Portemonnee en telefoon liggen bij mij altijd in die vakjes. Kaarten, de OBDeleven en een microvezeldoekje liggen in het armsteunvak.

Bovenaan Onderaan