Superb II Stationwagen / Combi

cloink

Actief lid
Hoezo mooi?

De lijn is geslaagd, maar ik wil nog steeds de achterpartij (en meerbepaald de lichtblokken) eerst eens bekijken hoor! De huidige SuperB is nl. ook een prachtige wagen, tot je hem van achteren bekijkt... :icon_smile_dead:

Vacaro

Senior Member
Lijkt mij maarr één minpuntje, korte wielbasis tov de maximale lengte..
Maar dat is eigen aan Skoda, octavia ook wielbasis van Golf en lengte bijna passat, wat hem daarom geen minder leuke wagen maakt, is alleen beetje estetisch uit proportie.
Doet me wel anorm aan een A6 avant denken. Maar dat vind ik een mooie wagen.

___JC___

Forumguru
Ik ga m zeker in het echt bekijken in Frankfurt binnenkort. Maar ik vind m nu al minder mooi dan de hatchback natuurlijk want die heb ik net besteld!
:grin:

LenK

Forumguru
Handvaten er af en een andere voorkant, dan zou die over een paar jaar kans maken op mijn maybe list.

andrehj

Forumguru
Superb Combi, nu 85 foto's online!

Een week voor de IAA staan nu op carscoop.blogspot.com zo'n 85 foto's van de nieuwe Combi online!
skoda_superb_combi__656635a.jpg

Kijk, dat ziet er dus goed uit! :yeah:

Bakkertje

Forumguru
Ik vind hem zeker geslaagd, 633 liter in de kofferbak :smiley29:
Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen en hoe ie er in het echt uitziet! Maar 1 dinge weet ik wel, als mijn O2 einde lease is (in 2012) staat deze combi op de shortlist! Met glazen dak aub.. ;)

Vacaro

Senior Member
Na het zien van deze foto's vind ik deze er best wel geslaagd uitzien. Van opzij bezien zie je er wel iets van een A6 in. Alleen hadden de achterlichten in de achterkep een stuk mogen doorlopen, de klep is nu iets teveel plaatwerk.Voor de rest prima. De proporties kloppen beter dan bij de O2 (zonder afbreuk te doen aan de O2). Koffer is gigantisch en een lengte van 4.83cm is ook nog te doen. Is even groot als vorige model van de Ford Mondeo.
Mijn oprit en garage eens nameten en dan wil ik er daar wel ene parkeren.

Ziet er heel mooi uit !!!
Dit word de opvolger van mijn Ford Mondeo, ik had de Superb station al willen bestellen maar toen was hij nog niet uit. Ik ben benieuwd of we ook een 20% bijtelling versie hiervan krijgen, niet voor het milieu, maar voor mijn portemonee, ik betaal al genoeg belasting voor allerlei dingen, en deze grote jongen in de basis uitvoering is al zo compleet dat ik er alleen nog iets voor de verbinding (bluetooth mischien een parrot) voor mijn telefoon voor moet inzetten en dan kan ik weer voldaan toeren, net zoals mijn vorige probleemloze O2.

LenK

Forumguru
alleen nog iets voor de verbinding (bluetooth mischien een parrot) voor mijn telefoon voor moet inzetten
Ben benieuwd of de minister niet op het idee gekomen is om handsfree bellen in de auto ook te verbieden, nu diverse (grote) bedrijven dit ook als policy blijken te hebben.

Pendragon

Donateur
Ben benieuwd of de minister niet op het idee gekomen is om handsfree bellen in de auto ook te verbieden, nu diverse (grote) bedrijven dit ook als policy blijken te hebben.

Ach, ik werk voor zo'n groot bedrijf met zo'n policy, maar in mijn auto zit toch echt een Columbus met carkit. Het microfoontje zie je niet, dus niemand die erover klaagt :)

Even on-topic: ik vind de Combi er mooi uitzien. Ben niet echt een superfan van Combi, maar ziet er best goed uit.

___JC___

Forumguru

En hoe willen ze dat dan weer gaan controleren? Misschien zit je wel gewoon in jezelf te praten achter het stuur ofzo.
:grin:

LenK

Forumguru
Niemand kan ontkennen dat het de concentratie op het rijden niet vermindert.
Meer dan een gesprek met een passagier en veel meer dan een radio uitzending met spraak.

Dat (het 2e deel van jou bewering) durf ik makkelijk te ontkennen.

Ligt er helemaal aan wat voor soort gesprek het is.
Als ik in de auto met een collega een felle zakelijke discussie voer vergt dat echt wel meer concentratie dan een telefontje dat ik onderweg ben en over een half uur verwacht aan te komen.

Bovendien heb je bij een gesprek waarbij de anderen in de auto zitten onbewust toch de neiging de ander aan te kijken.

Er zijn zo veel dingen onveilig in de auto. Je hebt, als bestuurder, de plicht daar zo verstandig mogelijk mee om te gaan.

LenK

Forumguru
Ben ik toch niet echt met je eens. Telefoon is een erg dwingend, zuigend medium.
Het lijntje tussen handsfree en niet handsfree bellen is wmb ook niet zo duidelijk.
Langzamer gaan rijden of een afslag missen heeft niks met het vasthouden van een telefoon te maken, maar met het in een gesprek zitten.
Als ik in druk verkeer zit neem ik in ieder geval mijn telefoon niet meer op, vind ik niet echt veilig.

Gieliovd

Forumguru
Let wel dat de een véél beter in staat is te telefoneren in de auto dan een ander. Ik zelf heb het nog maar sporadisch gedaan en het is ook wel gewenning denk ik.

Stukje multi tasking ook weer waar M en F niet zo goed in zijn.

Maar ik kan niet goed rijden als ik druk in gesprek ben maar mijn broer die zit de hele dag te bellen in de auto, carkit... Want ja, dat is deel van zijn baan!

Bovenaan Onderaan