Superb II Stationwagen / Combi

sitechris

Donateur
ik ben een veelbeller in de auto. Een ding scheelt, ik rijd wel minder hard als ik aan het bellen ben. Dus scheelt wat boetes.

Even een zijtakje: we hebben nu ministers die perse in een A8 rijden omdat ze achterin een A6 niet passen, of omdat hun rug zwak is. Nu zeg ik......een A8 kost een tonnetje, een aangeklede Superb de helft. Alle ministers maar verplicht in de Superb stoppen? Ruimte is iig niet het bezwaar en een 3.6 V6 lijkt me toch schappelijk vervoer? Ergo, ze moeten natuurlijk wel groen label rijden, dus een 1.8 TSI is ook fijn me dunkt. Hun chauffeurs rijden toch altijd braaf 130.

___JC___

Forumguru
Gesprekken in de auto voeren is net zo afleidend als handsfree bellen lijkt me. Erger nog, als je een gesprek voert met je bijrijder heb je nogal eens de neiging om de passagier aan te kijken en dat is dus nog een stukje erger.

Wasmachineman

Forumguru
ik ben een veelbeller in de auto. Een ding scheelt, ik rijd wel minder hard als ik aan het bellen ben. Dus scheelt wat boetes.

Even een zijtakje: we hebben nu ministers die perse in een A8 rijden omdat ze achterin een A6 niet passen, of omdat hun rug zwak is. Nu zeg ik......een A8 kost een tonnetje, een aangeklede Superb de helft. Alle ministers maar verplicht in de Superb stoppen? Ruimte is iig niet het bezwaar en een 3.6 V6 lijkt me toch schappelijk vervoer? Ergo, ze moeten natuurlijk wel groen label rijden, dus een 1.8 TSI is ook fijn me dunkt. Hun chauffeurs rijden toch altijd braaf 130.

Heel goed plan sitechris ! :xyxthumbs:
Ik zal even een cc sturen naar BiZa en eens kijken of ze de moeite nemen om een antwoord te geven hierop ! :koffie:

Wasmachineman

Forumguru
Heel goed plan sitechris ! :xyxthumbs:
Ik zal even een cc sturen naar BiZa en eens kijken of ze de moeite nemen om een antwoord te geven hierop ! :koffie:

Gedaan !
Publieksvragen
Bedankt voor uw bericht. Wij zullen het zo spoedig mogelijk verwerken.
Heeft u een bestelling doorgegeven? Binnen drie weken kunt u een reactie verwachten. :crazy:

Torica

Lid

Gysman

Actief lid
gaan we weer... eerst de kritiek op de S2 sedan, omdat de achterlichten verschrikkelijk waren, en nu op de s2 combi omdat de achterlichten te veel lijken op de O2... ik volg het niet meer...

edit: typo

Daneel

Nieuw lid
De achterkant is niet echt vernieuwend, maar dat vind ik -persoonlijk- geen probleem. De achterkant van de sedan/hatchback vind ik zelf niet zo mooi, net als de lijn van de auto van opzij gezien. Daarom vind ik de combi juist een hele verbetering. Bovendien ben ik een grotere liefhebber van grote combi's.

Wasmachineman

Forumguru
Tja, nederlanders zijn kampioen zeuren :crazy:.
Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, zeker niet met auto's.
En als wij over een auto praten speelt emotie een heel grote rol.
En die is bij iedereen dus verschillend.
Zelf ben ik autoverkoper geweest en toen werd aangegeven tijdens verkoop-trainingen dat bijvoorbeeld koopmotieven 90% emotie bevatten en slechts 10% ratio.

Vacaro

Senior Member
Ontwerp tekeningen zijn meestal spannender dan uiteindelijke resultaat, omdat de marketing en boekhoudersafdeling hun advies nog moeten geven. Met model op die schets denk ik dat er teveel koffer/hoofdruimte ingeboet wordt. en de achterdeuren ook teveel aanpassingen nodig hebben tov de hatch/sedan. Model lijkt er ook sportiever door en dan komt men in het vaarwater van zuster Seat.

Bartez

Lid
Ontwerp tekeningen zijn meestal spannender dan uiteindelijke resultaat, omdat de marketing en boekhoudersafdeling hun advies nog moeten geven. Met model op die schets denk ik dat er teveel koffer/hoofdruimte ingeboet wordt. en de achterdeuren ook teveel aanpassingen nodig hebben tov de hatch/sedan. Model lijkt er ook sportiever door en dan komt men in het vaarwater van zuster Seat.

Uiteraard, maar wel erg mooi :489:

andrehj

Forumguru
Nieuwe gegevens en persbericht online!

Inmiddels is een Duits persbericht van Skoda over de combi verschenen met de volgende nieuwtjes:

- Keyless entry en go
- Elektrisch afdekscherm in de kofferbak
- max 1865 liter kofferruimte :24:
- Geen 1.6 tdi en nog gewoon de 140 pk PD motor...

En in Tsjechië weten ze al diverse technische gegevens (helaas wat beroerd vertaald door Google, maar iig beter leesbaar dan Tsjechisch). Hier wordt o.a. melding gemaakt van een speciale (comfortabele?) achteras en max 2000 kg trekgewicht. :473:

Gieliovd

Forumguru
Is het je wel eens opgevallen dat ze Tsjechisch spreken in Tsjechië? In Polen spreken ze namelijk Pools!

Tak!

Frappant dat ze daar nog wel die PD in lepelen... what about EURO5?

andrehj

Forumguru
Is het je wel eens opgevallen dat ze Tsjechisch spreken in Tsjechië? In Polen spreken ze namelijk Pools!
Frappant dat ze daar nog wel die PD in lepelen... what about EURO5?

Typo is gefixt. En van die Euro5 snap ik ook niets. Want van wat ik gelezen heb konden de PD motoren daar niet aan voldoen....:confused:

andrehj

Forumguru
En we hebben een folder!

De folder staat online. Kleinigheidje: hij is in het Tsjechisch. Wie vind een makkelijker leesbare variant?:yeah:

Bovenaan Onderaan