Superb II Stationwagen / Combi

andrehj

Forumguru
Echt nieuwe foto's, nu uit Italië

Leuke links, maar die zijn hier een maand of zo geleden ook al eens gepost. Deze link vond ik net op het Duitse zusterforum, en die zijn wel nieuw (en veel beter dan alle tot nu toe hier gevonden foto's!) :baby012:

Herbie

Lid
De foto's uit bovenstaande link:

3752959334_67d58b3c0d_o.jpg

3752959332_6160c9060f_o.jpg

3752959340_968054e4c3_o.jpg

3752959336_e582b21557_o.jpg

Ik vind hem echt super mooi zo!

bat

Lid
De enige verwarring is dat ze er door dat plakband een O2 facelift look aan geven.
Sterker nog: niet alleen dat stukje rode plakband onderaan in het hoekje, maa rook plakband ervoro die eruit ziet als carrosserie. De achterlichtunits zullen biovenaan verder naar voren doorlopen dus. Ze hebben er nu inderdaad met tape een O2 look aan willen geven.

En ook aan d ebovenkant van de units zit volgens mij rode tape.

MarcoO2

Forumguru
Autowereld.com heeft bij onderstaande foto's dit artikeltje geschreven:

Dit is de Skoda Superb Combi

dinsdag 28 juli 2009

Skoda wind er geen doekje om, binnenkort presenteert men de Superb Combi. En dat is een stationwagon van het allergrootste formaat. Momenteel worden de laatste testen afgerond met prototypes die nauwelijks nog gecamoufleerd zijn.

Al sinds de komst van de nieuwe Superb gaan er de nodige geruchten rond over de komst van een Combi. Ruim een jaar na de presentatie van de ´gewone´ Superb gaat die Combi er ook daadwerkelijk komen. Het front deelt de auto uiteraard met zijn naamgenoot, maar de achterzijde is nieuw. Op de foto´s zien we dat Skoda nog een poging heeft gedaan om de achterlichtunits op die van de Octavia Combi te laten lijken, maar in werkelijkheid schuilen er uiteraard unieke exemplaren onder.

Motoren
Van binnen, maar ook onderhuids deelt de Combi uiteraard zijn techniek met de Superb. Reken op een identiek motorengamma dat bestaat uit de1.4 TSI (125 pk), de 1.8 TSI (160 pk), de 3.6 FSI (260 pk) en voor de diesels een 1.9 TDI (105 pk) en een 2.0 TDI leverbaar met zowel 140 als 170 pk. Een vierwielaangedreven variant alsook een DSG-automaat behoort eveneens tot de mogelijkheden.

30 mille
Skoda zal de Superb Combi officieel onthullen tijdens de IAA in Frankfurt (september), Niet veel later staat de auto bij de dealers. De prijzen beginnen bij ongeveer 30.000 euro.

Bron en meer foto´s: Spyshots.nl

Hetzer

Forumguru
Op de foto's vind ik 'm minstens zon imposante uitstraling hebben als een enorm dikke Volvo. Éigenlijk nog wel meer. Wát een mega-wagen!

Kan ik me niet meer dan bij aansluiten , inderdaad een erg imposante auto !!!, en ik denk dat Skoda met deze Combi toch weer een verkoop topper in huis heeft.

Gieliovd

Forumguru
Nou succes de komende 3 jaren haha. Jeetje, dat is een hele tijd om je nu al te fixeren! Stukje zekerheid is nooit weg ;)

Wie weet wanneer ik misschien wel een leasebak mag kiezen. Misschien wordt het wel een S2C!!!!

Huyzen

Lid
Sterker nog: niet alleen dat stukje rode plakband onderaan in het hoekje, maa rook plakband ervoro die eruit ziet als carrosserie. De achterlichtunits zullen biovenaan verder naar voren doorlopen dus. Ze hebben er nu inderdaad met tape een O2 look aan willen geven.

En ook aan d ebovenkant van de units zit volgens mij rode tape.

Ik heb een beetje zitten vogelen, zou het er dan zo uit komen te zien?

Bijlagen

• superb  combi1.jpg
    superb combi1.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 391

EdK

Forumguru
Ik heb een beetje zitten vogelen, zou het er dan zo uit komen te zien?

Ik heb nog steeds het idee dat de achterklep een dummie is !
Dus dat als straks de orginele achterklep geplaatst word dat daar nog een deel van de verlichting in huis !
Maw achterlichten komen richting de SuperB2 met ander model achterklep !!

plaza

Forumguru
Autowereld.com heeft bij onderstaande foto's dit artikeltje geschreven:

Dit is de Skoda Superb Combi

dinsdag 28 juli 2009

Skoda wind er geen doekje om, binnenkort presenteert men de Superb Combi. En dat is een stationwagon van het allergrootste formaat. Momenteel worden de laatste testen afgerond met prototypes die nauwelijks nog gecamoufleerd zijn.

Al sinds de komst van de nieuwe Superb gaan er de nodige geruchten rond over de komst van een Combi. Ruim een jaar na de presentatie van de ´gewone´ Superb gaat die Combi er ook daadwerkelijk komen. Het front deelt de auto uiteraard met zijn naamgenoot, maar de achterzijde is nieuw. Op de foto´s zien we dat Skoda nog een poging heeft gedaan om de achterlichtunits op die van de Octavia Combi te laten lijken, maar in werkelijkheid schuilen er uiteraard unieke exemplaren onder.

Motoren
Van binnen, maar ook onderhuids deelt de Combi uiteraard zijn techniek met de Superb. Reken op een identiek motorengamma dat bestaat uit de1.4 TSI (125 pk), de 1.8 TSI (160 pk), de 3.6 FSI (260 pk) en voor de diesels een 1.9 TDI (105 pk) en een 2.0 TDI leverbaar met zowel 140 als 170 pk. Een vierwielaangedreven variant alsook een DSG-automaat behoort eveneens tot de mogelijkheden.

30 mille
Skoda zal de Superb Combi officieel onthullen tijdens de IAA in Frankfurt (september), Niet veel later staat de auto bij de dealers. De prijzen beginnen bij ongeveer 30.000 euro.

Bron en meer foto´s: Spyshots.nl

Hey Marco, waar halen jullie die informatie allemaal zo snel vandaan ?
( was laatst bij dealer Vruggink en die was nog niet overtuigd of hij dit
jaar nog kwam, ik zei tegen de verkoper , lees je geen skodaforum
dan ? Ooh , zei ik vandaar dat je nog niet op de hoogte bent )

andrehj

Forumguru
Komt er geen 1.6 CRTDI i.p.v. die 1.9 TDI ?

Waarschijnlijk wel, want de 1.9 TDI voldoet niet aan de Euro 5 norm, en die is verplicht vanaf september. Dus de 1.9 TDI komt sowieso niet. Mogelijke vervangers zijn dan de nieuwe 1.6 of een teruggetunede versie van de 2.0.

Dus dat als straks de orginele achterklep geplaatst word dat daar nog een deel van de verlichting in huis !
ik hoop dat je gelijk krijgt wat betreft die achterklep, want vind het zowel een beetje kale achterklep in vergelijking met de gewone Superb met de in 2 delen te open klep. Dus ik denk dat je gelijk gaat krijgen.

Komt er geen 1.6 CRTDI i.p.v. die 1.9 TDI ?
ik denk dat er een 1.6 tdi (cr) komt om de 20% bijtelling fans als klant te krijgen, maar las ook iets over een 2.0 tdi (cr) met 110 pk. Volvo lepelt ook een 1.6 diesel in de V70 dus waarom niet in de Superb, en eerlijk gezegd als de Superb met de 1.6 tdi een beetje snel naar de 140 gaat dan is dat voor mij al genoeg, met 150 rijd je tegenwoordig iedereen al voorbij, vooral die priussen.....die precies 120 rijden.

MarcoO2

Forumguru
zou je de combi ook zonder dakrails kunnen kopen ? dat lijkt me veel mooier.
Ja? Dat lijkt mij nou juist totaal niet... wat mij betreft maken (zilveren!) dakrails een combi veel meer "af". Smaken verschillen gelukkig!

Hey Marco, waar halen jullie die informatie allemaal zo snel vandaan ?
( was laatst bij dealer Vruggink en die was nog niet overtuigd of hij dit
jaar nog kwam, ik zei tegen de verkoper , lees je geen skodaforum
dan ? Ooh , zei ik vandaar dat je nog niet op de hoogte bent )

Kwestie van een paar nieuwsbireven binnen krijgen van diverse autosite's, en als je echt veel nieuws binnen wilt krijgen, moet je een paar Google Alerts instellen.

Overigens kan die dealer best wel eens gelijk hebben, want ik heb ook al op diverse plaatsen gelezen dat'ie misschien naar volgend voorjaar wordt geschoven.

bat

Lid
Dat vermoeden heb ik ook. Dit lijkt een O2 achterklep te zijn.

@Huyzen: voor wat betreft de zijkant denk ik dat ie zo aardig in de richting komt.

EdK

Forumguru
Overigens kan die dealer best wel eens gelijk hebben, want ik heb ook al op diverse plaatsen gelezen dat'ie misschien naar volgend voorjaar wordt geschoven.

Kan mij herinneren dat toen de SuperB2 sedan uitkwam verleden jaar dat er eerst sprake was dat een half jaar later de Combi zou uitkomen !
Maarr ivm dat de Yeti in 2009 uitgebracht zou worden , heeft men toen de SuperB2-combi doorgeschoven naar 2010 , alleen de eventueele maand van introduktie weet ik niet meer !

Bovenaan Onderaan