Superb l in de spotlights...

Frankie

Actief lid
@reintje...

zoals waarschijnlijk ook anderen, had ook ik niet door dat het om een gebruikte auto ging. Vandaar al die opmerkingen/reacties over de "te lichte" O2. Kan me goed voorstellen dat je in dit geval een O2 nog te duur vindt/vond.

Mooie aanschaf trouwens en veel veilige mooie kilometers ermee gewenst !!!

PieterFrsl

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Ik ben van plan een Superb aan te schaffen.
Onlangs heb ik een proefrit gemaakt in een 1.9 TDI, maar dit viel me iets tegen.
Het waaide die dag wel redelijk hard, maar ik vond dat de Superb nogal veel windgeruis had.
Is er iemand die deze ervaring ook heeft?

Reintje

Nieuw lid
Nu een week een 1.9 TDi maar van windgeruis.......nee geen last, is voor mij dus geen probleem, de diesel hoor je wel wat brommen, verder heel relaxed allemaal. Rijdt als een tierelier, beter dan mijn 1.6 MPi op gas.

heb zelf ook een 1.9tdi maar heb absoluut geen last van wat voor geluid dan ook .
misschien zijn het de banden sommige banden maken nogal een aantal db meer aan geluid ten opzichte van andere.
ik rijd zelf met een erg zachte band de dunlop super sport race,zacht maar echt geweldig...!!!

Superb_130

Nieuw lid
Klopt inderdaad. Heb nu bijna een jaar een Superb en vind ook dat hij met name bij de achterportieren nogal last heeft van windgeruis. Heb het destijds ook eens opgezocht op internet en het schijnt te komen door de grote achterportieren. Is niets aan te doen.

als dat zo is betekent dat twee dingen ik ben verschrikkelijk doof.
en....
degenen die dat niet zijn kunnen de portieren foamen dan moet het weg zijn [is een techniek die ik vroeger gebruikte om de deuren acoustisch dood te maken ivm caraudiowedstrijden die ik deed]

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

Gewoon een Passat Combi met Skoda grille?

[/ QUOTE ]

Als je zijn site bekijkt zie je toch dat het iets meer is dan enkel een Skoda Grille.
De hele wagen is omgebouwd en als je zijn onderdelen lijst zie moet dat een fortuin gekost hebben.
Is wel zeer mooi en proper gedaan, vraag me wel af of als je dat hier in Belië doet of je met zo'n wagen nog door de keuring geraakt.

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

Als je zijn site bekijkt zie je toch dat het iets meer is dan enkel een Skoda Grille.
De hele wagen is omgebouwd en als je zijn onderdelen lijst zie moet dat een fortuin gekost hebben.

[/ QUOTE ]

Het lijkt erop dat de extra kosten ook zijn veroorzaakt doordat de ombouwer is uitgegaan van een ouder model Passat, zonder de laatste facelift.

zou het zelfde wel eens willen zien met de vorige audi als basis
lijkt me kwa binnenruimte nl een betere optie nu ga je van kleinere auto een superb maken verder super gedaan.
is niet voor iedereen te doen

Ik wist niet dat er zulke handige duitsers waren.
De wagen ziet er inderdaad wel heel cool uit en mooi gemaakt.

groeten IBI

ougie

Forumguru
Enge ziekte heeftie wel,,,volgens kenteken. /forum/images/graemlins/frown.gif /forum/images/graemlins/2133.gif
Sorry, maar wel erg veel Passat.

gerwin

Nieuw lid
Sinds 2 maanden rijden we nu onze superb 1,9 tdi met 130pk.
Ik wilde toch even kwijt dat de superb echt een overweging waard is! Een luxe superb van een paar jaar oud voor hetzelfde geld als een basis octavia 2! Wat een stilte, luxe, souplesse en comfort heeft deze wagen&gt; Dit neemt niet weg dat ik de andere modellen nog steeds uitstekende keuzes vind en ik spreek uit ervaring. <font color="blue"> </font> !!
Gerwin <font color="green"> </font>

Bovenaan Onderaan