Superb l in de spotlights...

Reintje

Nieuw lid
Door toeval eigenlijk een half jaar geleden een Superb gekozen. Afgelopen vrijdag een O2 2.0TDI mee van de garage, 3000km op de teller.......maar ik ben niet om. Ik vind de Superb veel relaxter rijden, veel minder geluid en betere stoelen. Eigenlijk alleen de versnellingsbak zou ik willen overplaatsen. Over de ruimte op de achterbank maar niet te spreken. Maar bij de IKEA kun je niet alles meenemen naar huis vanwege de achterbak.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

Al met al (naar mijn mening) geen echte verbetering dus... Wat denken jullie ?

[/ QUOTE ]

Blijft in feite nog steeds de voormalige Passat uit Azië

</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

gewoon een iets langere passat, maar wel lekker goedkoop.

[/ QUOTE ]

De Skoda Superb deelt de bodemplaat met de Chinese (oude) Passat, die ten opzichte van ‘onze’ (oude) uitvoering ’n 10 cm langere wielbasis had

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Van_307_naar_O2</font><hr />

dat zeg ik , iets langer maar voor de rest het zelfde

De Skoda Superb deelt de bodemplaat met de Chinese (oude) Passat, die ten opzichte van ‘onze’ (oude) uitvoering ’n 10 cm langere wielbasis had

[/ QUOTE ]
gewoon een iets langere passat, maar wel lekker goedkoop.

gerwin

Nieuw lid
Eindelijk meer erkenning voor de skoda superb. Verkozen door praktijkkenners tot de ideale auto voor ministers in de autokampioen bij een vergelijking met niet de minste modellen (citroen c6, lexus, volvo s80. En zeg nu niet direct dat het een veredelde passat is. Dat gaat echt niet op, en ik spreek uit ervaring! De verlengde wielbasis ten opzichte van de passat zorgt bijvoorbeeld voor nog meer comfort. Ik weet uit ervaring dat het ook een ideale gezinsauto is, met de binnenruimte, juist op de achterbank, dus geen trappelende kindervoetjes tegen je stoel meer. Zonet nog heen en weer naar tsjechie geweest, in pure ontspanning,ook of juist op hoge snelheden (180+)

Pim

Lid
Het is een veredelde Passat...

Immers, "veredeld" heeft iets van beter, superieur in zich, niet gewoon een afgeleid model. En als zodanig klopt de omschrijving echt.
Trouwens, elk voordeel heeft zijn nadeel: probeer tijdens en lange reis maar eens vanaf de passasiers-stoel met een tissue een kindersmoeltje schoon te vegen; kun je niet bij
smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: gerwin</font><hr />

En zeg nu niet direct dat het een veredelde passat is. Dat gaat echt niet op, en ik spreek uit ervaring!

[/ QUOTE ]

Klopt; het is een veredelde OUDE passat. Kijk maar in autoweek van deze week (20-12 t/m 27-12). Daar staat een voor 2007 opgefrist model. AW geeft ook aan dat model langzaam oud begint te worden (mn. dashboard)

Nou, die OUDE passat was een klassebak! Dus als ze die veredeld hebben, dan is de Suberb echt een superbak!
En dat voor weinig geld, want de huidige passat is echt niet meer te betalen. Voor het geld van een beetje golf rijdt je al een veredelde passat.

Tja, ik zit nog te wachten op mijn O2, maar met een beetje meer geld had ik zo voor een Superb gekozen!

LenK

Forumguru
Superb was mooi en is ongetwijfeld ruim en zal niet slecht rijden, maar is ondertussen toch wel oubollig/gedateerd aan het worden.
En de prijzen zitten op het niveau van de vorige Passat, dus dat is ook niet echt voordelig.

Exciter

Administrator
Ik zal mij ook zeker niet schamen voor een SuperB. Mis alleen nog ongeveer 90% van de prijs op mijn rekening...

higgy

Forumguru
En, mennekes? Heels on wheels gezien? Tenminste, als je je niet telkens zit op te geilen aan die dames... (toverwoord Karlein...)
Superb de winnaar! Andere auto's waren een Mitsubishi Grandis en een BMW 520.

Bovenaan Onderaan