Superb l in de spotlights...

johann

Lid
Dus binnenkort loopt iedereen met het stuur onder z'n arm in huis?

@eerdere foto's: wel een briljante vondst; Sedan en Hatchback in een.

japiejo5

Actief lid
Ben toch bang dat ie wel eens de status "Net niet goed gelukt" zou kunnen gaan krijgen. Zoals eerder opgemerkt,..wel een hoog korea gehalte.

Hoop dat bij het uiteindelijk resultaat de eerdere foto's beter benaderd gaan worden,...zie mijn post van 24/01/2007 08:17 in deze thread.

japiejo5

Actief lid
Nu de foto van de 3e nog
smile.gif

enneh,..dit is toch ontopic

Okki

Donateur
Ik heb het overwogen..! Puur omdat ik a) een automaat wilde en b) een vijfde deur wel handig vind (vakantie ed.) ben ik voor de Octavia gegaan...

maar rationeel gezien:

Een 2.0 classic (waarbij de classic niet zo classic is als bij de Octavia; je hebt alleen nog een radio/cd nodig) voor € 26.915 of een 1.8T voor € 28.915 (Business, beide € 2.000 duurder)

Ik snap niet dat er niet meer Octavia rijders voor een Superb kiezen. Nogmaals; ik denk dat ze voor een O2 Elegance kijken en die vergelijken met een S1 Elegance. Maar da's dus niet juist!

Kijk maar eens naar de specificaties in de prijslijst!

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />
Ik snap niet dat er niet meer Octavia rijders voor een Superb kiezen.

[/ QUOTE ]
Toen ik voor de keus stond was de O2 net leverbaar met 2.0 FSI en automaat in 5 deurs versie. De Superb viel af vanwege o.a. de "oude" techniek zoals het ontbreken van CANbus, ESP, 6-trapsautomaat etc..

johann

Lid
Een Superb is ook wel een flinke lap auto. Ik denk dat de mensen die een grote auto willen/kunnen rijden, in dat geval toch voor een Passat of Audi oid gaan. Een Sonata zie je immers ook zelden, terwijl die ook behoorlijk waar voor z'n geld bied. In de topklasse gaat status ook een rol spelen!

Okki

Donateur
Mensen met het geld voor een Passat of Audi zullen die kopen ja. Maar mensen die het geld er niet voor hebben en toch een grote auto willen, kunnen dus een Superb overwegen.

Jpoers

Lid
Waarom je een sonata amper ziet rijden is omdat de marktwaarde van zo'n auto bij aanschaf waanzing kelderd, een vw of audi is toch meer waarde vast. (Hyundai rijdt daarom zeker niet verkeerd, automaat is wel rustig maar verwacht geen wonderen!)

LenK

Forumguru
Superb is een mooie auto, alleen is ie over de datum. Echt tijd voor iets nieuws.
Eigenlijk was de Superb al jong-belegen toen ie op de markt kwam, want hij had de looks van de vorige Passat die toen al 2 jaar rond reed.
En die Passat is inmiddels al bijna 2 jaar geleden vervangen door het huidige model.
Skoda wacht echt te lang met de opvolger voor de huidige Superb.

Okki

Donateur
't is maar wat je mooi vind. Ik vind de Superb nog steeds een mooie auto. Overdreven gestylde auto's vind ik vaak minder. Voor wat ik gezien van de nieuwe Superb zeg ik, doe mij maar een oude.
Zeker als je de auto niet elke 2 jaar inruild in een ouder model rijden helemaal niet verkeerd.

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

Waarom je een sonata amper ziet rijden is omdat de marktwaarde van zo'n auto bij aanschaf waanzing kelderd, een vw of audi is toch meer waarde vast.

[/ QUOTE ]

Superb schrijft inderdaad gigantisch af in de eerste jaren. Die moet je gewoon als occasion kopen. Ik kan me nog herinneren hoe het inruilaanbod aan mevrouw Dutch met 6000 euro (!) steeg toen ze bij dezelfde dealer even informeerde naar die mooie tweedehands-Superb in de showroom, in plaats van de Fabia waarvoor ze destijds eigenlijk kwam kijken...

Dealer was echt héél blij geweest als hij ervan af was geweest.

higgy

Forumguru
Klopt. Zelfde beeld bij mijn dealer.
Overigens zou de Superb bij mij zeker serieus in beeld komen als opvolger van de O2 als er een nieuw model kwam.
Nu is het toch echt een Passat van het vorige model.
Wat niks afdoet aan het feit dat het een betaalbare, zinnige, niet-onknappe auto is. Maar vanuit de zakelijke hoek waarin ik bestel, is dit model nu niet in beeld bij me.

Vacaro

Senior Member
In de Autoweek van vorige week staat een vergelijkings test tussen de Superb en passat met de 1.9TDI130pk, zijn wel okkazies maar is toch intressante test.

Bovenaan Onderaan