Te verkrijgen accessoires - velgen - navigatiesysteem modeljaar 2016 Fabia III

driesp

Senior Member
yep!
ik denk dat ik deze vanavond dan maar eens ga bestellen, hoop dat er aan die linkerkant inderdaad voldoende ruimte is.
1 nadeel dat ik nu kan bedenken... 't is een heel eind naar de usb-poort als je wilt opladen :(

andrehj

Forumguru
Brodit? maar heeft die ook een houder waar zowel mijn 5,5" OnePlus One als de 4,5 (gokje)" Xperia S van mijn vrouw in past?
ik ga ff googlen, maar tips zijn welkom :-)
[tips nog steeds welkom!]
Met de degelijke houders van Brodit heb je twee mogelijkheden:
  1. Koop beide voor de F3 beschikbare beugels (eentje op de A-stijl en eentje boven de radio) en monteer op de ene de houder voor jouw telefoon en op de andere die voor je telefoon.
  2. Digitalsonline.nl verkoopt handige adapters. Schroef zo'n HR Richter mounting plate op de Brodit beugel:
    61DmbqLGu2L._SY300_.jpg
    (plaatje is van Amazon, maar DigitalsOnline kan dit vast ook wel leveren).
    En monteer vervolgens de toestelspecifieke houders op een HR Richter tegendeel:
    img.php

Nu kun je afhankelijk van wie in de auto rijdt, de juiste houder zo op het dashboard klikken.
    Het is even knutselen, maar dan heb je wel iets degelijks.

driesp

Senior Member
Bedankt voor het meedenken @andrehj .
Klinkt als behoorlijk wat geknutsel, dus ik denk dat ik voor de gemakkelijke weg kies... De zuignap op het dashboard.
Hopelijk is tweemaal scheepsrecht ;)

ik heb zelf bij de linker A-stijl van mijn first edition een dashcam gemonteerd middels de zuignap. Het snoertje naar de 12v aansluiting is zonder gereedschap netjes weg te werken binnen 2 minuten dus links van het dashboard achter het rubber naar beneden en dan zo langs de onderkant van het stuur (uit het zicht) naar de aansluiting.

ik heb trouwens de 12 v aansluiting laten schakelen via het contact zodat er niet altijd spanning op de dashcam staat gezien de vele functies en opties op die camera (zoals zelf inschakelen bij beweging, vertraagde uitschakeling en het opladen natuurlijk)
als ik de fabia start schakelt de camera dus nu ook automatisch in en start met opnemen.

driesp

Senior Member
de AnyGrip(.nl) is al binnen!

poging 1 viel wat tegen, de zuignap kwam vrij snel weer los van het dashboard.
daarna toch maar de handleiding gevolgd: eerst ff natmaken (schoonmaken) en nawrijven met doek en dan 'plakken'.
ik ben er nog niet heel gerust op dat hij nu wel perfect blijft zitten (beetje schuin oppervlak, en het dashboard heeft wat structuur in tegenstelling tot een ruit. maar... we gaan het zien!
Mocht hij toch nog loskomen dan waag ik eens een poging aan de voorruit, of gebruik de meegeleverde 3M sticker die zorgt voor een gladde bodem op je dashboard, waar je vervolgens de AnyGrip dan op plaatst. dat ziet er wat permanenter uit, dus eerst zo maar eens proberen :-).

foto's zeggen vast meer...

IMG-20150401-WA0000.jpg

IMG-20150401-WA0001.jpg

IMG-20150401-WA0002.jpg

Joske

Forumguru
heb ik ook :thumbsup: de anygrip

wel een waarschuwing.... laat het niet heel de zomer zitten in de zon, want gevolg was dat het dashboard van mijn Faab de vorm aangenomen heeft van de zuignap. nu paar maanden later en niet meer gebruikt in tussentijd is de vorm wat verdwenen maar niet volledig.

CDK

Forumguru
die anygrip gaat zeker blijven zitten hoor, ik heb'm in m'n vrachtwagen ook zitten, niet vlak en met structuur en zit al sinds jaar en dag vast :jaja:

Ron467

Actief lid
op zich een heel mooi plekje, maar lastiger voor een medereiziger (of ik zelf als ik rechts zit) om mee te kijken.:D

:ot: was me bij de dealer ook al opgevallen, maar nu zie ik het hier ook: gelukkig weer standaard op kilometers per liter! (ipv dat onzinnige liters per 100 km)

Ridley

Forumguru
Ik heb het idee dat de mijne ook veel zuiniger rijdt als de F2. Maar goed er staat pas 430 km op de teller. Maar tot op heden 1:17 gemiddeld ongeveer. Even berekenen als ik voor het eerst ga tanken.

Dit is volgens mij het gemiddelde verbruik tijdens laatste rit.

driesp

Senior Member
't ging inderdaad vliegenslvlug bij CoolBlue... voor middernacht bestellen = volgende middag thuis.
of de AnyGrip ondersteboven ook blijft hangen?
ik heb nog niet alle vertrouwen in de zuigkracht, dus denk nee, maar als ik @Corné de Kluijver zo hoor misschien wel?

actueel en gemiddelde vd rit kun je inderdaad zelf instellen op km/L (tip van een mede-forummer :thumbsup:).
hij laat volgens mij bij vertrek het gemiddelde vd laatste rit zien.
het gemiddelde van de tank/trip zou ook wel top zijn, maar ik weet niet of die mogelijkheid er ook is.

Bovenaan Onderaan