Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

EdK

Forumguru
En wat als je de contact sleutel op contact zet maar niet start ?
Dat had ik met Yeti namelijk, als bovenstaand gaf hij dan wel melding.
Maar starte ik meteen dan kreeg ik de gehele melding niet en ook niet meer tijdens rijden

Tees

Donateur
Allebei geprobeerd, gisteren al een tijdje op contact laten staan, kwam niets, en direct starten ook niet. Ik ga ervanuit dat t gewoon goed is nu, maar 100% zeker ben ik pas als t over een tijdje nog steeds zo is.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Kanerr

Forumguru
Oeh, kijk dat ziet er goed uit! Dat wil ik ook hebben voor mijn cabrio want daar zitten echt van die waxinelichtjes in en vooral vergeleken met de Smart is dat gewoon echt 0.0 zicht in het donker.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Nog even een update over de installatie van de LED lampen. Een week of 2 geleden begon het me op te vallen dat de ene koplampunit wat condens aan de binnenkant had. Met dat zeiknatte en bewolkte weer de afgelopen maand ook niet heel raar, en LED produceert natuurlijk niet genoeg warmte om dat te laten verdampen.

Vanochtend maar weer even gekeken en toen waren t ondertussen best wat druppels. Met de APK eind deze maand in gedachten heb ik dus vanochtend maar die koplampunit eruit gehaald (gelukkig kan dat makkelijk bij de O2!) en op de verwarming gelegd met de afdekdoppen eraf. Na een uurtje was t meeste al verdampt, dus ik ga m vanavond of morgen maar weer terug erin zetten, in de hoop dat t voorlopig even wegblijft.

Heeft er nog iemand suggesties om hier iets permanenters aan te doen? Heb wel eens gelezen over een klein gaatje boren aan de onderkant, maar dat doe ik liever niet als t niet nodig is. Ontluchtingskanaaltje moet ik nog even nakijken. De andere kant heeft nergens last van, dat vind ik wel bijzonder...

EdK

Forumguru
Met de APK eind deze maand in gedachten
Wel me caddy staat ook een koplamp met condens en geen LED maar word met dit vochtige weer niet droog
Maar moest ook voor APK, dus verwachte een telefoontje hierover...... maar niet dus en gewoon goedgekeurd...
Maar misschien iets met een verwarmings matje van 12V die je laat mee schakelen met de verlichting ?

Tees

Donateur
Ik weet ook niet óf t een probleem wordt bij de APK, maar ben t liever voor. Mijn garage is best streng, wat ik fijn vind, maar soms ook lastig. Desnoods haal ik m de dag ervoor opnieuw eruit en op de verwarming, dan heb ik iig weer een jaar om t echt op te lossen.

Ik vind het wel opvallend dat de linker nergens last van heeft, en rechts wel. Denk je toch aan iets van afdichting oid. Of gewoon domme pech, kan natuurlijk ook...

EdK

Forumguru
Ik zal als ik niet vergeet morgen ook eens kijken welke zijde het is ??
Want volgens mij is het ook de rechterzijde bij me Caddy

Captain Hook

Forumguru
Ik vind het wel opvallend dat de linker nergens last van heeft, en rechts wel. Denk je toch aan iets van afdichting oid. Of gewoon domme pech, kan natuurlijk ook...
Ligt dat gewoon niet aan het feit dat het onder de motorkap gewoonweg niet allemaal symmetrisch is?
M.a.w. er ontstaat aan de ene kant wellicht wat meer vochtige lucht en/of minder ventilatie dan aan de andere kant.
En ook tijdens het rijden wordt het onder de motorkap niet overal even heet c.q. wervelt de warme lucht van het motorblok i.c.m. met de vochtige buitenlucht asymmetrisch.
Merkte ook altijd dat de ene kant van de auto eerder last had van b.v. wat algvorming op de randen van de raamrubbers dan de andere kant. Vaak omdat je parkeerplek ongelijk verwarmd wordt door de zon b.v.

BTW: heerlijk dat je bij de O2 nog gewoon de hele koplampunit er zo uitpakte en b.v. op de keukentafel kon leggen om wat te vervangen! :thumbsup:
Zo maken ze ze niet meer...

EdK

Forumguru
Want volgens mij is het ook de rechterzijde bij me Caddy
Wel vanmorgen voor ik wegreed van zaak even opgelet en was inderdaad de rechterzijde met vocht.
En vanmiddag toen ik weer naar zaak reed nog steeds rechts !
Dus @Tees het is dus rechts ook bij mij.... :pieker:

gehaktbal

Forumguru
Volgens mij is het pas APK afkeur als de vocht in je koplamp geen waas is, maar echte druppels betreft en het lichtbeeld daardoor aangepast wordt.
Als het gaat om wat mist van binnen, is er voor de APK volgens mij niet zoveel aan de hand.

EdK

Forumguru
Wel @gehaktbal bij mij hangen echt de druppels in de koplamp dus geen waas !
Maar gewoon zonder probs de APK doorgekomen....dus tsja zeg het maar..... :pieker:

EdK

Forumguru
APK bedrijfswagen die betaal ik niet zelf, alles voor werkgever.
Zie alleen de afvinklijst voor onderhoud en APK formulier en lijst met bedragen gaat rechtstreeks naar werkgever ( geen geintje :koffie:)

Bovenaan Onderaan