Ik lees je adv wel in de krant, macht over t stuur verloren
Mag ik je er op wijzen dat dat soort quotjes weinig waard zijn. Het is gewoon een standaard tekstje (lees cliche) dat uitgebraakt wordt bij een eenzijdig ongeluk of het belanden op een verkeerde rijbaan.
Zo gebeurt het ook vaak dat mensen overlijden "op weg naar het ziekenhuis". Ook dit is een cliche die vaak niet waar is. Mocht een slachtoffer al overleden zijn ter plekke dan mag deze niet meer per ambulance afgevoerd worden. Ben je dood dan eindigd de ziektekostenverzekering en dergelijke. Er zal dan een auto van een uitvaartondernemer moeten komen. Door te stellen dat het slachtoffer in de ambulance overlijd ben je van al dat gedoe af.
Ongelukken gebeuren het meest door onkunde en onoplettendheid is mijn overtuiging. Recht in de berm belanden, terugsturen, haken achter het opstaande randje meer sturen en aan de overkant tegen een boom eindigen. Hoeveel slachtoffers zou deze onkunde wel niet opgeleverd hebben? En wat dacht je van bellen, prutsen aan de radio enz.
Op snelwegen (en ik denk niet dat je Vmax gaat rijden in de stad/provinciale weg) gebeuren relatief weinig ongelukken. In Duitsland is de A31 (Oberhausen - Emden) geschikt om eens te kijken wat een auto kan. Mijn OII 1.4 tsi jd chip loopt daar makkelijk door tot aan de 200 (en dan gaat het versnellen niet meer zo hard) en met een audi S3 kun je (op de rustige momenten) makkelijk de begrenzer aantikken. Het blad autovisie heeft onlangs met een Corvette ZR1 op dat stuk 327 km/h aangetipt zo las ik in het laatste nummer.
Dit zeggende ben ik geen speedfreak hoewel de teksten hiervoor mischien anders doen vermoeden. De laaste keer dat ik boven de 200 km/h geweest ben is meer dan een jaar terug.
-edit- rectificatie: heb dit voorjaar nog in een Nissan 350 Z cabrio gereden. Bij 230 km/h op de teller is de wind behoorlijk aan je hoofd aan het rukken. Ben ik dan toch een speedfreak? Laat ik het erop houden dat ik wel graag wil voelen wat een auto kan en als ik dan toch in de gelegenheid ben en de omstandigheden zijn ernaar.........