Trekhaak FABIA

GJS

Senior Member
Nee nog niet, dealer is er nu al bijna 3 weken over aan het nadenken.
Wilde er eigenlijk afgelopen maandag even heen maar ben er niet aan toegekomen, achteraf gezien maar goed ook want ik heb er net even een aanhanger achter gehad en de aansluiting blijkt niet goed te werken, verlichting doet het wel maar toen ik de waarschuwingslichten aanzette kreeg ik het oranje gloeilamp in het display en geen enkel knipperlicht deed het, gelukkig werkte alles wel weer na afkoppelen van de aanhanger.
Denk dat ik nu maar een mail ga sturen en een ultimatum ga stellen, tot nu toe is alles mondeling gegaan en dan heb je geen poot om op te staan als ik eventueel van de aankoop van die trekhaak afwil, je moet binnen 2 maanden zoiets meedelen want dan kan je eventueel binnen 6 maanden nog van de aankoop van de trekhaak af als hij het niet oplost, want ik ben er eigenlijk wel klaar mee met dit prutswerk en het niet reageren van de dealer.

PC-fre@k

Banned
Ik zou zelfs direct een aangetekende brief sturen als ze niet zelf komen met een oplossing. Ik bedoel, ze kunnen toch mededelen wat ze er aan gaan doen en wanneer (op papier). Zijn ze helemaal :smiley29:, alsof ze zelf niet weten dat ze het verprutst hebben...

Als je rechtbijstand verzekerd bent zou ik ook daar informeren, vaak kunnen ze je een modelbrief geven waar de dealer wel even van zal slikken. Hangt er natuurlijk wel van af of je nog voor onderhoud naar deze dealer wilt gaan...

Deels :ot: maar wel een mooi voorbeeld:
M'n vader heeft net een Zafira-a (2003) gekocht, onderweg naar huis EGR klep kapot. Direct terug gegaan, vervolgens teruggenomen en 'gerepareerd', weer opgehaald en zelfde dag alsnog kapot. DAS gebeld, voorbeeld brief gekregen, eind van de week langs gegaan. Eerst moeilijk moeilijk, tot m'n vader hen herinnerde aan de brief (die ze niet opgehaald hadden bij TNT!). Euhm, brief? advocaat? Direct vervangen met EGR van andere auto :shocked:. Ondertussen trouwens wel 2x bij een opel dealer geweest voor een officieel TIS rapport. Wil ook helpen in combinatie met DAS.

jt kia

Lid
Het is absurd dat ze bij sommige een trekhaak zo durven afleveren ,

Wij hebben gisteren onze nieuwe Greenline opgehaald , en was eigenlijk wel benieuwd hoe het bij ons was gedaan .
Wij hebben dan wel geen afneembare trekhaak , maar hij is keurig
gemonteerd , de verlichting geprobeerd en alles werkt naar behoren .
Zelfs het niet zichtbare uitsnijwerk in de bumper is keurig uitgesneden .

Ik zou gewoon een nieuwe bumper eisen , je betaald tenslotte ook de hoofdprijs .

Bijlagen

• 009bewerkt.jpg
    009bewerkt.jpg
    24,9 KB · Weergaven: 93
  • 010bewerkt.jpg
    010bewerkt.jpg
    23,9 KB · Weergaven: 199

PC-fre@k

Banned
Gefeliciteerd jt_kia, dat is de anthracite grey?

Is wel waar ik op aan zou sturen, en het eerste dan mijn dealer opnoemde toen ik hem de situatie uitlegde en vertelde dat hij hem mooi mag houden als het mij overkomt.

FabiaGL

Actief lid
Wij hebben gisteren onze nieuwe Greenline opgehaald , en was eigenlijk wel benieuwd hoe het bij ons was gedaan .
Wij hebben dan wel geen afneembare trekhaak , maar hij is keurig
gemonteerd , de verlichting geprobeerd en alles werkt naar behoren .
Zelfs het niet zichtbare uitsnijwerk in de bumper is keurig uitgesneden.
Komt jou auto soms bij Rijnwoud vandaan? (TOPDEALER!)

jt kia

Lid
Het is inderdaad antraciet grijs , en de dealer is Rijnwoud Rotterdam
Wij zijn sinds de koop van de Greenline pas klant geworden , maar tot nog toe
alles goed geregeld.

deusjevo

Forumguru
attachment.php

Nu alleen nog effe dat Twinny Load ding eraf schroeven als je 'm niet nodig hebt... :biggthumpdown: :winkie:

Wasmachineman

Forumguru
Hmmm, nee Fred, deze Fabia is niet van Deusjevo, deze F2 is van de poster eronder, jt kia, die zijn twinnyload er nog op heeft zitten.

jt kia

Lid
Dan word het iedere week sleutelen , want breng elk weekend de fietsen van mijn dochters weg , i.v.m zeer slecht wegdek wegens dijkverzwaring.
Anders zit de twinny load steun er normaal niet op .

FredV

Banned
dan bij deze: jt Kia, veel rijplezier en veilige kilometers, en ja, hij is en blijft mooi, ook jouw kleur:)

jt kia

Lid
En speciaal voor Fred V , maak er een mooie dag van woensdag , want je kijkt er heel
lang naar uit , en voor je het weet is het weer voorbij .
Maar het wachten ben je snel vergeten , als je de showroom uit mag rijden !!!!

FredV

Banned
voorpret is ook mooi. Ik lees met plezier de reacties van de nieuwe rijders. endie zijn positief.
Bedankt!

wanderer

Senior Member
en zo neuzelen we weer verder....over kleur, het lange wachten, de voorpret.....eh het ging toch over de trekhaak?

FredV

Banned
ja ik las ook met plezier de reacties over de trekhaak. daar ging het toch over:)
maar dan off topic, hoe wens je dan iemand succes , moet toch hier bij zo'n draadje kunnen? daar ga je toch geen nieuw item voor openen, dan loopt t forum helemaal vol.
doe maar een voorstel, of is bedanken ook teveel off topic?

Misschien is de vraag al gesteld hier maar zie hem niet zo snel staan.

Ik heb een Fabia greenline besteld met alle opties erbij, dus ook park distance control en een trekhaak.

Nu hoorde ik van een collega dat bij peugeot het niet helemaal goed gaat als je geen afneembare trekhaak hebt. Heeft iemand ervaring met een trekhaak en PDC? Volgens de dealer van peugeot zat de trekhaak in de weg van de sensoren.

erik2907

Actief lid
Misschien is de vraag al gesteld hier maar zie hem niet zo snel staan.

Ik heb een Fabia greenline besteld met alle opties erbij, dus ook park distance control en een trekhaak.

Nu hoorde ik van een collega dat bij peugeot het niet helemaal goed gaat als je geen afneembare trekhaak hebt. Heeft iemand ervaring met een trekhaak en PDC? Volgens de dealer van peugeot zat de trekhaak in de weg van de sensoren.

Mijn dealer heeft dringend aanbevolen om een afneembare trekhaak te nemen om zeker te zijn dat alles correct werkt. Er zitten namelijk marges in de sensors af fabriek! Het kan gaan om 1 graad (de hoek) maar kan net genoeg zijn om de kogel te zien. Daarnaast dient ook de software aangepast te worden, namelijk bij achteruitrijden met aanhanger mogen de sensors niet werken.
Bijkomend voordeel is dat je door het sportonderstel met een vaste trekhaak vaker hoge drempels raakt hetgeen niet gebeurt met een afneembare (of neem hulpveren waardoor de auto achter hoger staat)! Optisch is een afneembare trekhaak mooier zeker als het afdekplaatje mee gespoten wordt in de kleur van de auto. Skoda levert vanaf modeljaar 2011 uitsluitend nog trekhaken met 13 polige stekker. Andere haken is oude voorraad van de dealer, dus .......! TIP: laat direct een kabel trekken voor een 12V aansluiting in de kofferbak, bv. voor je koelbox :)!

erik2907

Actief lid
Gezocht: trekhaak

Gezocht:

Afneembare trekhaak Skoda Fabia Combi Greenline met 13 polige stekker! Tevens met afdekplaatje gespoten in de kleur van de auto!

Mijn dealer rekent € 818,= inclusief montage!

Wie heeft een goedkopere aanbieding!

Bertm

Actief lid
......Mijn dealer heeft dringend aanbevolen om een afneembare trekhaak te nemen om zeker te zijn dat alles correct werkt. Er zitten namelijk marges in de sensors af fabriek! Het kan gaan om 1 graad (de hoek) maar kan net genoeg zijn om de kogel te zien. ..........

Ik heb acht jaar met een Fiat doblo met parkeer sensoren + vaste trekhaak gereden. In het begin een probleem. Het bleek dat het afdek kapje van de trekhaak problemen (door bewegen) gaf.
Zonder kapje, nooit een probleem gehad.

Bovenaan Onderaan