Trekhaak FABIA

PC-fre@k

Banned
De dealer waar ik heb besteld heb heeft al bergen GL's met vast trekhaak en PDC afgeleverd. Bovendien gaat die dealer echt geen problemen op zn hals nemen door mij het te laten bestellen met zijn goedkeuring...
 

erik2907

Actief lid
De dealer waar ik heb besteld heb heeft al bergen GL's met vast trekhaak en PDC afgeleverd. Bovendien gaat die dealer echt geen problemen op zn hals nemen door mij het te laten bestellen met zijn goedkeuring...

Tja, maar voortschreidend inzicht bij Skoda heeft opgeleverd dat dit de nieuwe manier is, afneembaar en 13 polig!
 
Gezocht:

..........

Mijn dealer rekent € 818,= inclusief montage!

Wie heeft een goedkopere aanbieding!

Woon je dicht bij de Duitse grens?
Zo ja, ff naar een Duitse Skoda dealer rijden!!!
Zo nee, dan loont dat ook nog de moeite (en reiskosten)!
:ot: De prijslijsten NL vs D lopen ergens in een andere discussie!!!
 

Bertm

Actief lid
We hebben het inderdaad over een Skoda Fabia, maar ik heb nog nergens problemen met de sensoren gelezen anders dan een opmerking van een dealer.
 
Hij is zeker wel duurder, ongeveer €800,-. Ik heb het besteld in juli toen hij in de aanbieding was, scheelde €150,-...ik vond het de moeite wel.
 
Mijn dealer heeft €620,- aangeslagen voor een vaste trekhaak.

Ze hebben trouwens ook niet gevraagd aan mij of ik een afneembare zou willen hebben. Achteraf hoorde ik dus van mijn collega dat zijn verkoper van peugeot hem dat had verteld.
 

FredV

Banned
Heeft iemand ervaring met een trekhaak en PDC? Volgens de dealer van peugeot zat de trekhaak in de weg van de sensoren.
Met de zoekfunctie kom je een heel eind.
In de trekhaakdraadjes is idd wel iets over de pdc icm trekhaak geschreven. Met name dat de pdc uitgeschakeld moet worden als je een aanhangwagen erachter hangt.
Het insteken van de steker in de stekerdoos moet dan de pdc de-activeren.
Dit kan wel eens vergeten worden, dus verstandig om je delaer daarop te attenderen.
 

PC-fre@k

Banned
Ik ben er in ieder geval voor om de trekhaak te laten zitten, vast of los doet mij er dan niet echt toe. Als je een aanrijding(kje) hebt, achteruit steekt tegen een boompje of muur in een parkeergarage heb je de hele trekhaak er meteen weer uit (kosten). Je hebt wel PDC maar ook dat is niet waterdicht, beetje afstand tot de rest van je auto is dan wel zo fijn...
 

GJS

Senior Member
Ik zou zelfs direct een aangetekende brief sturen als ze niet zelf komen met een oplossing. Ik bedoel, ze kunnen toch mededelen wat ze er aan gaan doen en wanneer (op papier). Zijn ze helemaal :smiley29:, alsof ze zelf niet weten dat ze het verprutst hebben...

Als je rechtbijstand verzekerd bent zou ik ook daar informeren, vaak kunnen ze je een modelbrief geven waar de dealer wel even van zal slikken. Hangt er natuurlijk wel van af of je nog voor onderhoud naar deze dealer wilt gaan...

Ik heb hem vanmiddag een vrij uitgebreide mail gestuurd en daarin ook een ultimatum gesteld.

Hij heeft eind van de middag een mail teruggestuurd met excuses dat het zo lang duurde of het schikt volgende week dinsdag langs te komen, dan gaan ze het oplossen.

Dus hopelijk gaat het nu eindelijk opgelost worden.

Die rechtsbijstand is dus nog niet nodig.
 

Yuco

Lid
Greenline geschikt als trekauto

@Importfries:

Aangezien jij hulpveren hebt laten monteren ben ik erg benieuwd naar jouw beweegredenen hiervoor. Ben jij van plan met een caravan te gaan rijden? Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de Greenline als trekauto?
 
Hoi Yuco,

Ik heb geen hulpveren laten monteren, was iemand anders. Importfries heeft wel hulpveren laten monteren.

Dinsdag ga ik nog even langs de dealer om mijn in kleur gespoten afdekplaatje te laten installeren (bumper moet zelfs los hiervoor...), zal em dan meteen vragen of pdc wordt uitgeschakeld als ik een aanhangwagen aankoppel.
 
@Importfries:

Aangezien jij hulpveren hebt laten monteren ben ik erg benieuwd naar jouw beweegredenen hiervoor. Ben jij van plan met een caravan te gaan rijden? Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de Greenline als trekauto?[/QUOT

Yuco,
In de winter hangt de importfries, met de caravan plus behoorlijk zwaar beladen auto, de importportugees uit en daar hij een over de grond slepende trekhaak als zeer hinderlijk en ongewenst ervaart lag de montage van hulpveren, na inspiratie op dit forum, voor de hand.

In vergelijk met de proefrit in een GL zonder-, vind ik deze auto met hulpveren trouwens prettiger rijden.

Wat betreft de discussie vaste of afneembare trekhaak icm PDC, is mijn ervaring dat een vaste trekhaak uitstekend voldoet. Ook het uitschakelen van de PDC bij aangekoppelde aanhanger werkt perfect en wordt op het display middels een in beeld gebracht aanhangertje weergegeven.

Heb nog geen ervaring hoe de GL zich als trekauto gedraagt, maar mijn verwachting is dat ik veel ruimte bij het invoegen nodig zal hebben en mij veelal tussen de truckers zal bevinden. Wanneer ik deze mannen bij kan houden, ben ik al tevreden.
 

erik2907

Actief lid
@Importfries:


Dat aanhangertje heeft niets te maken met de PDC maar geeft alleen maar aan dat een aanhangwagen op de kabelboom is aangesloten. Dit wordt in Duitsland al zeker 25 jaar toegepast (wettelijk vereist) om de bestuurder te laten weten dat hij een aanhanger achter zijn auto heeft. Nu maakt dat met een caravan niet zo veel uit maar wel met zo'n klein aanhangertje die je niet ziet achter je auto.
 
Erik2907,

Leuk, dat je je al minstens 25 jaar in de Duitse geschiedenis verdiept, maar wanneer aanhangertje verschijnt icm PDC, weet gebruiker toch echt, dat PDC niet werkt.

Dat aanhangwagensymbool middels kabelboom wordt weergegeven weet zelfs iemand die
geen Duitse geschiedenis studeert.
 
Bovenaan Onderaan