Trekhaak FABIA

wanderer

Senior Member
ga maar eens met 4 volwassenen over een drempeltje of door een kuiltje in de weg, de eerste keer schrik je je blauw....laat staan met een trekhaak met fietsdrager en 4 fietsen....

erik2907

Actief lid
De Greenline ligt 16 mm lager als de normale combi. Dit vanwege de luchtweerstand en het zuinige verbruik. Wat zijn nu 16 mm, tja heel veel bij een volle auto in combinatie met drempels en een trekhaak.

Mijn dealer adviseert daarom een afneembare trekhaak al dan niet in combinatie met PDC (altijd safe) maar hij laat de keuze aan de klant!

woozie

Actief lid
afgelopen week een stuk gereden met een caravan van 1000 kg achter de greenline. De motor had er geen moeite mee... bij het max gewicht lijkt de hele auto opgebeurd te worden. Maar ik heb geen last gehad dat de auto te laag lag, dat ging prima...

erik2907

Actief lid
afgelopen week een stuk gereden met een caravan van 1000 kg achter de greenline. De motor had er geen moeite mee... bij het max gewicht lijkt de hele auto opgebeurd te worden. Maar ik heb geen last gehad dat de auto te laag lag, dat ging prima...

Dit kan natuurlijk ook: de achterkant van de caravan (achter de as) volgooien met gewicht! Tilt hij de auto op aan de achterkant! :)

PC-fre@k

Banned
Kijk, dat is wat ik wil horen en volgens mij heeft woezie zijn GL nog niet zo lang, wellicht is er een nieuwere trekhaak gemonteerd?

woozie

Actief lid
de trekhaak is een 13 polige (had 7 polig besteld, maar wordt niet meer geleverd?), gemonteerd door de dealer en volgens mij officieel skoda.
dit is dus inderdaad het 'nieuwe' model.

met de caravan geen probleem, en tevens moet ik bij in en uitrijden van de garage een aardige helling trotseren.

bij mijn vorige auto, een opel vectra, had ik altijd last dat de trekhaak over de grond sleepte. met de greenline geen centje pijn.

overigens sleept de trekhaak van de octavia combi van mijn schoonvader hier bij de helling ook over de grond.

PC-fre@k

Banned
Ik krijg ook de nieuwe 13 polige, verloopblok/-kabeltje ook maar meteen erbij :)
Zal dus toch redelijk verschil maken gezien de andere ervaringen.

Wij hadden bij de vorige caravan juist meer last van een wiel dat aanliep (dat kleintje van de caravan) als we een flinke bolle drempel namen. En dan ook nog eens bij mijn Space Wagon.

Greenliner

Senior Member
Ik heb ook een 13-polige vaste trekhaak genomen ivm het trekken van een caravan. Er staat VW/Audi op, althans op de contact doos. Vooralsnog geen last, ook niet met flinke lading over verkeersdrempels.

@Woozie.
Waar ben je heen geweest met de caravan? Ook klimmetjes gedaan?

Morgen ga ik mijn greenline ophalen en zal meteen even kijken wat voor een trekhaak er onder ligt.
Het is in ieder geval een vaste met een 13 polige stekker en een verloop voor 7-polige stekker van mijn fietsendrager.

Combiron

Actief lid
Morgen ga ik mijn greenline ophalen en zal meteen even kijken wat voor een trekhaak er onder ligt.
Het is in ieder geval een vaste met een 13 polige stekker en een verloop voor 7-polige stekker van mijn fietsendrager.

Veel succes morgen (vandaag). Ik hoop dat je binnenkort je eerste bevindingen kan neerpennen over deze nieuwe auto.

Veel succes morgen (vandaag). Ik hoop dat je binnenkort je eerste bevindingen kan neerpennen over deze nieuwe auto.

Dank u wel.
Ik zie dat ik het net verkeerd getypt heb.
Het is een 7-polige stekker een ik heb er vandaag een verloop naar 13-polige bij gekregen.
En ik zal zeker mijn bevindingen hier neerpennen.

hemi24

Forumguru
7 naar 13 kan wel degelijk, maar is weinig meer of minder dan een 7 naar 7+6 dummies...

verloopstekker.jpg

woozie

Actief lid
hmm...

een fietsendrager met een 13 polige stekker?
wat heeft die fietsendrager dan allemaal voor 'opties'?

Bovenaan Onderaan