Trekhaak FABIA

Hallo daar,

Afgelopen woensdag en donderdag is de auto bij de dealer geweest om de afneembare trekhaak met afdekklep (!) en de opties die ons beloofd waren toen we de auto bestelden in april (kofferbak 12v, boodschappenhaken, bergruimte onder de voorstoelen, zonnebrilhouders, zie de foto's in m'n album).

picture.php

picture.php

picture.php

Het afdekplaatje komt er nog aan. Verder vind ik em er prima uitzien! Ben ook heel erg blij met de opberg opties voor- en achterin. Het brillenvak is erg klein, met moeite passen er 2 goedkope (samendrukbare) pilotenbrillen in :).

Ziet er goed uit allemaal!
Voor die boodschappenhaken zullen ze wel compleet nieuwe panelen hebben moeten plaatsen, zullen er wel niet los ingemaakt kunnen worden, lijkt me....? Zullen niet goedkoop geweest zijn....!

De dealer wist me te vertellen dat alleen de 12v aansluiting prijzig was, de rest is een kwestie van recht toe recht aan inbouwen. Als het goed is hebben jullie ook allemaal de plastic afdekplaatjes waar de boodschappentashouders zitten, dus zowel kwa materiaal als arbeidskosten stelt het weinig voor.

Het afdekplaatje, ik denk dat het dezelfde kleur gespoten wordt, maar misschien gebruiken ze wel het stuk wat ze weg hebben gehaald met een randje eromheen. Dat plaatje was nog niet klaar, tzt zal ik weer foto's plaatsen.

Hulde voor dealer S-Point te Amsterdam overigens :).

Yuco

Lid
@ Imortfries
Ik heb het idee dat jouw achterkant een stukje hoger op zijn veren staat, klopt dat? De afstand tussen boven rand band en carosserie is achter een stuk groter dan voor. Heb je originele Skoda hulpveren laten monteren?

@ Ikbenwisse
Zo te zien heb je een afneembare trekhaak. Wat voor trekhaak is dit precies/wie heeft hem gemonteerd?

Tevens vind ik het bijzonder om te zien dat je vakken onder je stoelen hebt. Ik heb dit destijds ook aan mijn dealer gevraagd en die beweerde dat er dan hele nieuwe stoelen geplaatst moesten worden om dit mogelijk te maken. Zijn dit erg bruikbare vakken of valt het wel mee?

stradje

Actief lid
Yuko: bij mij zijn die opbergvakken ook later geplaatst onder de bestaande stoelen. Kosten vielen mee. Tja, hoe bruikbaar is die ruimte? Het is echt voor kleiner spul dat anders in je handschoenenvak zou belanden: zeemsponsje, ruitenkrabber, zaklampje, dat soort werk. Autopapierenmap gaat NIET lukken. Ik vind het toch wel handig. Ik heb niet getest, maar volgens mij moet een klein formaat CD-mapje ook wel passen (maar dat is voor mij overbodig met MDI en USB-schijf: IDEAAL!!!!).

@ Imortfries
Ik heb het idee dat jouw achterkant een stukje hoger op zijn veren staat, klopt dat? De afstand tussen boven rand band en carosserie is achter een stuk groter dan voor. Heb je originele Skoda hulpveren laten monteren?

Yuco, Heb inderdaad Skoda hulpveren laten monteren door mijn dealer.

De hogere achterkant vind ik wel stoer staan en wat belangrijker is, dat
wanneer auto beladen is en caravan aangekoppeld, de trekhaak niet over
de grond sleept.

PC-fre@k

Banned
Ziet er goed uit allemaal!
Voor die boodschappenhaken zullen ze wel compleet nieuwe panelen hebben moeten plaatsen, zullen er wel niet los ingemaakt kunnen worden, lijkt me....? Zullen niet goedkoop geweest zijn....!

:ot: (net gelezen dat ik dat zo moet doen...)
Ik besef me net dat ik nog een foto van gisteren (dealer) had liggen waarbij je kan zien dat er gewoon een dopje op zit. Haken plaatsen is dus wellicht niet zo ingewikkeld.
Je moet wel heel goed kijken op die veel te kleine foto's, jammer dat dit zo is ingesteld :S Er zit net als bij de 12v aansluiting (waar ik er wel één laat plaatsen) een dopje op.

Trekhaak (om toch maar ontopic te gaan) laat ik gewoon vast plaatsen, de dealer heeft dit al bij een auto of 50 gedaan incl. PDC. Ik heb hem al wel vast gewaarschuwd, dat als het super lelijk is (zoals bij één van jullie het geval is) de auto mooi blijft staan tot er een oplossing is.

Het merk is Westfalia (dat staat op de dop namelijk). Hij is geïnstalleerd door de dealer zelf, S-Point Amsterdam. Wil je ook het type weten? Dan moet ik dat nog even opzoeken.

Offtopic: die vakken onder de voorstoelen, ik ben er erg blij mee hoewel de bruikbaarheid te wensen overlaat. De papieren passen er nèt niet in, maar wel ouderwetse uitvouw wegenkaarten. De 12v aansluiting was ruim een uur arbeid aldus de dealer, en de boodschappenhaakjes zou je volgens mij zelf kunnen doen (zou ik nog wel even dubbelchecken). Vind ik ook erg handig, hard door de bocht terwijl de boodschappen blijven staan :).

inir

Lid
@Hetzer: zit je trekhaak nog goed vast en ben je nog content? Zo ja, dan ga ik ook bij hetzelfde bedrijf een trekhaakafspraak maken. (volgende week wordt de GL afgeleverd).

henks1

Lid
Ben eigenlijk wel benieuwd wat die o[FONT=&quot]pbergvakken kosten en kun je ze zelf ook monteren?
[/FONT]

Ben eigenlijk wel benieuwd wat die o[FONT=&quot]pbergvakken kosten en kun je ze zelf ook monteren?[/FONT]

ik heb er 25 euro voor betaald.
montage super simpel. aan beide kanten 2 kunstof besvestigingen in de uitsparingen schuiven en dan de schotjes daar weer in schuiven.
2 minuten werk!

PC-fre@k

Banned
Ik betaalde 21,15 of zo incl. BTW. Is inderdaad gewoon schuiven, omdat ik het direct bij de bestelling heb aangegeven plaatsen ze het direct voor me.

Bovenaan Onderaan