Trekhaak FABIA

Yuco

Lid
Dat is inderdaad wat 2 van de 4 dealers mij gemeld hebben. Vraag is alleen wat de nadelen hiervan zijn. Een paaltje in het midden van de auto ziet hij dus niet neem ik aan?

Precies, die aanname heb ik dus ook gedaan. Uit voorzorg daarom maar een afneembare trekhaak besteld.

Maar misschien dat mensen met een trekhaak + parkeersensoren dit eens goed kunnen testen en hier hun bevindingen willen plaatsen.

ps. als je dan schade rijdt moet je niet bij mij aan kloppen :uitlachen:

erik2907

Actief lid
De Skoda dealer in Almere monteert op de Fabia Combi GL een afneembare trekhaak bij voertuigen met PDC! Geeft tevens als voordeel dat de vaste trekhaak door het sportonderstel niet de drempels raakt bij een volgeladen auto! Tevens wordt standaard de 13polige stekker geplaatst en het afdekplaatje voor het gat in de bumper in de kleur van de auto meegespoten! Tevens wordt de boordcomputer ingeregeld dat de PDC niet werkt bij een aangekoppelde aanhangwagen indien de auto in de achteruit versnelling wordt gezet!

Kosten post inclusief montage, elektronica aanpassing en spuiten van het afdekplaatje € 818,00 inclusief BTW!

Wie kan het goedkoper op bovenstaande manier?!?!?!

FabiaGL

Actief lid
De Skoda dealer in Almere monteert op de Fabia Combi GL een afneembare trekhaak bij voertuigen met PDC! Geeft tevens als voordeel dat de vaste trekhaak door het sportonderstel niet de drempels raakt bij een volgeladen auto!
voor de Fabia is er net een nieuw type trekhaak beschikbaar die hoger boven de straat hangt, daarnaast zou een sportonderstel minder snel de straat moeten raken.

erik2907

Actief lid
voor de Fabia is er net een nieuw type trekhaak beschikbaar die hoger boven de straat hangt, daarnaast zou een sportonderstel minder snel de straat moeten

Een sportonderstel ligt lager bij de weg en de auto hangt dus per definitie lager bij de weg. Het probleem zit hem bij drempels, als de achteras over de drempel is raakt de trekhaak de drempel. Vandaar de afneembare trekhaak waardoor dit niet gebeurt!

GJS

Senior Member
Is zeker humor omdat het niet zo is, kijk maar in mijn album bij de foto's waar die afneembare trekhaak eronder zit, enne ik hoop dat ze hem er bij jou netter onder zetten dan bij mij.
Als ze nu een vaste hebben die net zo hoog zit heb je echt bijna geen problemen meer met drempels of ze moeten wel heel erg hoog zijn.

MarcoO2

Forumguru
Wat is dat verschrikkelijk lelijk gedaan bij jou, Gertjan! Had dat een reden, of is 't gewoon prutswerk?

edit: inmiddels even terug gebladerd... wordt dat nog opgelost?

GJS

Senior Member
@MarcoO2: Prutswerk, ben er 30 augustus langsgeweest en de dealer zou naar een oplossing zoeken maar hij heeft nog niet gereageerd, bel de dealer maandag wel weer of ga dan weer langs, in 2 weken moet hij toch een oplossing kunnen vinden.

Hoop dat Ikbenwisse nog foto's plaatst, die zou afgelopen woensdag een afneembare trekhaak laten monteren.

erik2907

Actief lid
Is zeker humor omdat het niet zo is, kijk maar in mijn album bij de foto's waar die afneembare trekhaak eronder zit, enne ik hoop dat ze hem er bij jou netter onder zetten dan bij mij.
Als ze nu een vaste hebben die net zo hoog zit heb je echt bijna geen problemen meer met drempels of ze moeten wel heel erg hoog zijn.

Tja, die afwerking is geen humor. Wat een pruts werk! Mijn dealer garandeert in ieder geval een mooi afwerkplaatje dat in de kleur van de auto wordt gespoten zodat het opties ook oké is!

Heb bij mijn Skodadealer vaste trekhaak plus hulpveren laten plaatsen, werkelijk perfect
uitgevoerd.

Achterkant iets hoger nu, de auto ziet er "stoerder uit" en kan perfect zonder problemen
caravan trekken.

PC-fre@k

Banned
...kijk maar in mijn album bij de foto's waar die afneembare trekhaak eronder zit, enne ik hoop dat ze hem er bij jou netter onder zetten dan bij mij...

ongelooflijk, wat slecht zeg! Ik zou echt eisen dat de dealer er wat aan doet, al wat het maar een meegespoten kap en alsnog een nettere uitsnede.

Morgen een afspraak bij De Waal (Tiel). Hier ga ik zeker ook het trekhaak verhaal bespreken. Ik wil eerst een voorbeeld zien van zowel vast als los, de hoogte en de afwerking. Jeetje mina, als de mijne er zou uit komt te zien blijft hij mooi bij de dealer... :disc:

Ik laat nog wel even weten hoe ze dat tegenwoordig oplossen (vaste trekhaak.. grond raken..), De Waal vraagt in ieder geval 590 voor de vaste kogel, 13 polig, incl. montage en afstellen PDC. (staat zo in de catalogus trouwens - ex. PDC)

JvdW

Nieuw lid
Importfries.....

Kun je misschien wat foto's in een album plaatsen. Ben nieuwsgierig naar de hoogte achter.

Bovenaan Onderaan