Trekhaak voor het eerst gebruikt !!!!!
Goedenavond,
sedert 2 juli rijden wij tevreden rond in een Skoda-Fabia-Combi-1.2TDI-GL, met als optie een trekhaak met 7-polige stekkerdoos besteld, onderkant 21 centimeter boven het maaiveld.:530:
Nu na 2500 kilometer er maar eens een lege aanhanger aangekoppeld, omdat je dat ook uit moet proberen en de motor moet nu maar eens laten zien, dat hij daarvoor ook geschikt is.
Ik wist zeker dat de stekker van de aanhanger plus lampen allemaal goed waren, omdat alles achter de Mercedes perfect werkte.
MAAR ........ de GL had er geen zin in, mijn hele linkerkant van de auto deed niets, geen knipperlichten, remlichten, achterlichten, etc., zelfs het signaalicht van het op slot en open doen deed het niet!!!:ahum:
Natuurlijk brandde het lampje in de toerenteller oranje.
Wanneer de stekker weer los werd gekoppeld, dan was alles weer normaal.
Oeps...... ik meteen met aanhanger naar dealer Arnold de Rijk.
Resultaat er moest een soort computerkaartje besteld worden en dat moest er tussen geplaatst worden, ik was de tweede GL met dit euvel, het GL-systeem was te gevoelig en het kon wel even duren, voordat de levering van het plaatje plaats zou vinden.
Ik naar huis, aanhanger losgekoppeld, voor alle zekerheid auto gecontroleerd,....... ondanks losgekoppelde aanhanger, de hele linkerkant was weer DOOD!!!
Ik heb de dealer gebeld, kon gelijk komen, ....hij werd aan de Vag-Com gezet en de computer bleek vastgelopen te zijn, ...hij werd gereset en alles deed het weer.
Ik schrijf dit even hier, omdat sommige GL-ers met een caravan willen gaan rijden en ik het jammer zou vinden, dat zij zonder caravan op vakantie zouden moeten gaan, omdat de trekhaakfunktie nog niet optimaal is.
Misschien staat er al iets daaromtrent in dit draadje, maar ik had geen zin om eerst 14 bladzijden door te worstelen, mocht het wel zo zijn, dan zal ik dus zeker op mijn vingers getikt worden,
prettige avond verder,
Pierre