Wat mij nogal heeft gestoord in het verhaal, is dat zo'n rollenbank uitdraai dan wordt afgedaan als nietszeggend zolang men het niet met eigen ogen heeft gezien.
Dan heeft een serieuze discussie eigenlijk geen enkele zin meer.
Wat mij frappeert is, dat jij enkel afgaat op wat je ziet op een afbeelding van een vermogenscurve en daardoor gelooft dat je daardoor met een kleine motor (veel)betere prestaties krijgt. Heb jij ooit een ongeblazen motor met relatief kleine cilinderinhoud bij JD laten chippen? En zo ja, wat was je bevinding?
Omdat ik ooit ook door zo'n afbeelding in de verleiding kwam en dacht dat de prestaties significant zouden verbeteren, was de deceptie na de behandeling behoorlijk groot, temeer, omdat ik er wel €500,- voor heb moeten betalen.
En nogmaals, veel tuners die eerlijk zijn beginnen er niet eens aan.
Mij ontgaat de zin een beetje waarom dit topic is gestart.
Eerst vragen we of iemand z'n Citigo heeft laten chippen, om vervolgens als er iemand zich meldt die het heeft laten uitvoeren, hem alleen maar bestoken met opmerkingen dat dit weggegooid geld zou zijn...
Vreemd dat je mijn eerste posting wel leest maar niet goed opneemt wat je leest.
''Ik vroeg namelijk:
Heeft iemand wel eens overwogen om chiptuning, dan wel een software update te laten toepassen op hun Citigo? En wie heeft dat inderdaad al eens gedaan?
Volgens VAG techniek in Nuenen kan, zonder dat je dat een vermogen kost, heel eenvoudig een software update worden toegepast op de 60 pk versie. Je komt dan uit op 75 pk, waarbij het koppel van 95 nm gelijk blijft. Voor de 75 pk versie heeft een update volgens hun weinig zin, omdat die standaard al meer dan 80 pk zou hebben. En dat geloof ik ook wel, omdat ik op de Duitse autobaan ruim 180 km/h met mijn Citigo kan halen en met gemak langdurig een kruissnelheid van 160 km/h kan aan houden.''
Want blijkbaar gaan ook zij ervanuit dat er bij de standaard 75pk versie weging te halen valt.
Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen? Ik was enkel nieuwsgierig naar verhalen en bevindingen van mensen die, in geval zij een update, dan wel een chiptuning hadden laten uitvoeren.