@
dirkie996:
Beste man, als ik je verhaal zo eens lees kom ik tot de conclusie dat je min of meer een oordeel velt over een auto die je eigenlijk niet goed kent, toch?
Ik heb al verschillende malen laten weten dat, in ieder geval, mijn Citigo bij hogere snelheden en ook bij 160 kmh nog gewoon rete strak rijdt. Dat is geen pochen, maar een waarheid die staat! De drieling van VW rijden boven verbazingwekkend en bovengemiddeld goed. Ook heerst er in het interieur tijdens het rijden een relatieve rust, meer dan je tegenkomt bij verschillende van de directe concurrentie. Dat zal een ieder die deze wagens kent moeten beamen. Hij kent in bochten weinig lengteasrol en ook de remmen voldoen in die mate dat ze doen wat er onder de omstandigheden van mag worden verwacht. En ook dat is geen gepoch, maar weer een waarheid die staat.
En ja, natuurlijk is er altijd baas boven baas, in alle opzichten, maar deze wagens zijn zo ontworpen dat ze qua rijgedrag voor hun klasse bovengemiddeld presteren.
Je hebt het ook over schijfremmen rondom en dat die niet voor niets zijn. Oké, klopt voor de hogere en veel snelle klasse. Maar ik zal je zeggen dat ik auto's ken die met schijven rondom minder remkracht genereren dan de Citigo.
En dan een voorbeeld: Ik had een Fiat Panda Sporting die standaard af fabriek 185 kmh kon halen en standaard rondom van schijven was voorzien. Mijn Citigo kan af fabriek standaard 172 kmh halen. Mag jij maar één keer raden wie de betere remmen heeft.
Ik waardeer het dat je mij veel veilige kilometers toewenst.
Mag ik jou van deze kant hetzelfde toewensen?