Beste
dirkie996,
Ik begrijp je punt. Echter, ik ben geen Fransman! Ik rijd, voor zover dat binnen mijn vermogen ligt, zo veel mogelijk veilig voor mijzelf en een ieder die met mij meerijdt én mijn medeweggebruikers.
Dat ik af en toe, en dan is het ook echt af en toe, op de Duitse snelwegen het volle vermogen van de Citigo gebruik doet daar niets aan af! En dan mag jij zeggen dat de wegligging met hoge(re) snelheden van een Citigo bagger is, want zo komt het op mij over, maar dat is beslist niet waar! Hij rijdt ook dan nog altijd als op rails!
Natuurlijk rijden grotere auto's uit hogere klassen beter, maar dat wil niet zeggen dat de klassen daaronder niet volwassen rijden. Je kunt de kleine zogenaamde A klasse van nu dan ook totaal niet meer vergelijken met die van 10, 15 of twintig jaar terug.
De A klasse van nu, zoals die waar wij in rijden, zijn in alle opzichten volwassen en zeer wel in staat deel te nemen aan het snelwegverkeer!
Als een auto is ontworpen om een bepaalde (top)snelheid te halen, is jij ook ontworpen om vanaf diezelfde snelheid goed te decelereren.
En natuurlijk wil je niet vanaf topsnelheid vol op je remmen stampen, maar dat geldt ook voor b.v. een BMW 335I.
Maar normaal, stevig en heel stevig afremmen gaat uitstekend.