Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
E85 bioethanol, dat tank ik bij de Tamoil. Je kunt het ook in flessen halen bij de action of blokker bijvoorbeeld, dan is het percentage ethanol volgens mij echter rond de 97 i.p.v. 85.

eddiea

Forumguru
Corne die E85 kan je ook bij jouw plaatselijke tamoil tanken. Ik haal het ook daar namelijk. Die tamoil zit bij de brug voorbij Ames.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Vrouw des huizes is vandaag met de getunde SuperB op pad geweest. Ze kwam al direct vragen wat er precies mee gedaan is, want ze reed nu toch wel opeens sneller als voorheen. Even inhalen en toen ze op de teller keek "stond hij ergens tussen de 165 en 170km/h". Voor haar gevoel zou het niet veel verder als 130km/h moeten zijn wat ze even reed. Wat daar was toegestaan.

Vriendelijk aan helpen herinneren dat ze toch echt 10 weken zwanger is en dat de bekeuringen tegenwoordig ook niet mals zijn. Zeker niet als je meer als 30 km/h te hard rijdt.

Haar letterlijke woorden: "waarom wordt een auto dan niet standaard zo afgeleverd"? Ik had daar geen antwoord op..

Helemaal in dr nopjes in ieder geval! Ze was altijd huiverig dat een auto met relatief veel vermogen moeilijk/gevaarlijk te rijden is, maar het gemak waarmee de auto te rijden is, is juist toegenomen. En dat is wellicht nog wel het grootste compliment en niet af te zien op een rollenbank uitdraai. Persoonlijk ook wel benieuwd wat de top van beestje nu is.

Laatst bewerkt:

Race Eend

Forumguru
Kijk, dat is altijd positief, als zelfs de vrouw des huizes blij is met de tuning. Vaak zijn ze vooraf altijd wat sceptisch, maar meestal zijn ze er achteraf toch wel blij mee als ze eenmaal gereden hebben :)

Rallye

Forumguru
Ze was altijd huiverig dat een auto met relatief veel vermogen moeilijk/gevaarlijk te rijden is, maar het gemak waarmee de auto te rijden is, is juist toegenomen.

Dat laatste herken ik. Dat we een RS hebben is een gevolg van mijn keuze - mijn vrouw vond dat altijd wat overdreven. Tot ze laatst eens in de Mazda 3 van mijn schoonvader reed. Toen bleek ze het koppel en de kracht van de RS toch wel te missen.......

Noord26

Forumguru
Voornamelijk koppel dan, want als de toerenteller richting de 4000tpm is een zelfzaamheid bij vrouwlief. En daar begint maximaal vermogen pas.

Noord26

Forumguru
Met de vele regen van de afgelopen dagen merk ik nu dat het lampje van de ASR toch vrij regelmatig op licht, terwijl voor het gevoel er tamelijk rustig wordt weg gereden bij een stoplicht. Aan de bandjes kan het niet liggen..

:dankje:

CDK

Forumguru
Met de vele regen van de afgelopen dagen merk ik nu dat het lampje van de ASR toch vrij regelmatig op licht, terwijl voor het gevoel er tamelijk rustig wordt weg gereden bij een stoplicht. Aan de bandjes kan het niet liggen..

:dankje:
misschien komt het extra vermogen er dan toch iets te snel in?

Noord26

Forumguru
Ben er aan gewend geraakt met droog weer. Zal wel meer bandjes lusten nu idd.

Binnenkort toch wintersloffen eronder.

Noord26

Forumguru
We weten inmiddels welk geslacht het is. Maar er moet een vervolg gemaakt worden, niet alles kon zichtbaar worden gemaakt.

• Leuk

Noord26

Forumguru
Die extra echo kun je altijd krijgen als de vrouw denkt dat er iets niet goed zit. Voor ons helemaal omdat schoonmoeders op die afdeling werkt in het ziekenhuis. ;)

• Leuk

CDK

Forumguru
wij hebben ook vanaf week 20 wekelijks en soms 2 wekelijks echo's moeten laten maken, in en uitwendig, dan zagen ze dit niet dan dat niet..... dan weer veel te groot hoofd dan weer een veel te dikke buik of alle 2, als ik je 1 tip mag geven...., laat je vooral niet gek maken door de gynaecologen, wij hebben dat helaas wel een klein beetje laten gebeuren en geheel ten onrechte! want we hebben een wolk van een gezonde zoon gekregen :jaja:

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver: bij ons is er al een lang traject aan vooraf gegaan om tot zwangerschap te kunnen komen. Je moest eens weten wat we allemaal al te horen hebben gekregen en onderzoeken hebben gehad. Die onderzoeken waren eerst nog op dezelfde afdeling als bij de normale zwangeren afdeling, maar dat is later verplaatst. Gelukkig.. Bij deze poging gaven de artsen zelf nihil de kans succesvol te zijn (de minst tot nu toe van alle pogingen), maar tegendeel blijkt dus.

We laten ons zeker niet meer gek maken; dat is het enige wat we van het vooraf traject wel geleerd hebben.

Klein pluspunt, aangezien we toch op een Skoda forum zitten, we hebben vandaag de kinderwagen opgehaald. En die verkoper probeerde ons eerst een model te verkopen wat behoorlijk opgevouwen kon worden. Toen wij even naar buiten waren gelopen waar de kinderwagen achterin zou moeten passen op een heel ander merk en model uitgekomen met meer functies (vering, luchtbanden, etc) tegen een stuk gunstigere prijs. Puur omdat hij toen opeens niet zoveel meer opgevouwen hoefde te zijn. Duidelijk kende de verkoper dit model auto niet en was onde de indruk van de ruimte. Hij moest zelf toch even ook achterin zitten om het te ervaren icm het glazen dak.

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan