Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
@Antera: wat wil je voor stellen qua merk/type waaruit mensen kunnen kiezen en tegen welke tarieven (ook montage)?

Hmm.. Wellicht even via PM anders. Wil het best opzetten voor je. Zoals je weet wil ik inmiddels ook zeker een KW set van je afnemen..

Noord26

Forumguru
Sinds gisteren krijgen wij regelmatig de melding op de BC dat het linker-remlicht niet zou werken. Dat klopt dan ook. Vandaag kwam de melding niet en werkte hetzelfde remlicht opeens weer wel. Contactje wellicht, of iemand andere ideeën?

Laatst bewerkt:

TL@

Forumguru
Volgende week zal het wel constant een fout geven. Soms gaan lampjes geleidelijk aan stuk, geen idee waarom maar het is ook zo op mijn O2.

Noord26

Forumguru
Dan laat ik dat achterlichtje wel even over aan de dealer. Auto gaat donderdag toch even binnen voor de gratis winter-check.

Noord26

Forumguru
Wintercheck gehad, remlicht gemaakt, filter vervangen (welke weet ik even niet meer) om vocht opbouw in de auto tegen te gaan (beslagen voorruit in de morgen). Kosten: €8,35

Netjes!

Noord26

Forumguru
@ Desperado: klopt was het interieurfilter zie ik zojuist staan op de wintercheck-list. Ze hebben ook nog gratis het oliepeil aangevuld. En het achterlicht bestaat uit 3 lampjes. Dus een prijs: 3 lampjes en (circa 1 liter) motorolie.

Echter: de dealer meldde dat de auto (wellicht onder de verlengde garantie) nog 2 dagen naar binnen moet komen. Ze hebben wat vocht onder 1 van de matten achterin gevonden. Het filter is dan niet de oplossing, maar een kleine remedie daartegen.

Iemand enig vermoeden waar het in kan zitten? Pano-dak bijvoorbeeld?

Dealer doet wel erg hun best om het op te lossen nu ze dat gevonden hebben na een simpele melding dat het vochtig is in de auto.

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Van buiten is hij weer schoon en van binnen ook. Was nodig het leder weer schoon en soepel te maken.

Aanduidingen van de achterkant verwijderd. Ziet er een stuk beter uit!

8 december gaan ze de auto uit elkaar halen bij de dealer om de lekkage op te lossen. Er blijkt flink water bij het reservewiel te staan.. Welcome O3 RS!

Noord26

Forumguru
@Mk4

Welke keuze? De O3 RS is een leenauto. Vind de S2 nog aardig wat comfortabeler als een O3. En de RS schijnt nog wat steviger te zijn. ;)

Noord26

Forumguru
@Monteurtje

Wat is jou eerste verdachte als rechtsachter de vloermat aan de onderzijde vochtig is en er tot halverwege je reserewiel water staat? Onze bolide gaat daar morgen voor naar de dealer, maar die willen het onderzoeken waar het vandaan komt en er 2 dagen voor uit trekken. Ik gaf zelf al aan dat de afvoeren van de panoramische daken vaak oorzaak zijn van nattigheid in de auto; wat is jou ervaring daarmee?

Monteurtje

Forumguru
Heb tot nu toe zeer weinig tot geen problemen gehad met waterlekkage bij een Superb II. De eerste verdachte is de afvoer van het panoramadak.
Dat heb ik bij een Yeti mee gemaakt. Toen was het wel de afvoer aan de voorkant en was de gehele linkerkant nat.
In eerste instantie dus de afvoer van het panoramadak

Noord26

Forumguru
Benieuwd wat ze aan gaan aanwijzen als oorzaak. Auto staat nu binnen voor onderzoek naar de oorzaak van de lekkage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan