Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
En hoe bevalt de RS? Heb je wat fotootjes voor ons misschien?

De RS konden we niet mee krijgen helaas. Die stond ter reparatie (was schade mee gereden) bij een andere partij. Foto's staan eventueel op de website van auto Noordhoek als je hem wil zien.

Hebben nu een Seat Ibiza ST 1.2 TSI (86pk) Chill out in zilvergrijs met opvallende blauwe dealer stickers.

Vind dat apparaat niet de moeite waard om foto's van te schieten. Motortje prima, maar verder.. Wat een frikandel.. :pardon:Er zit nog geen eens een lampje bij de achterbank, terwijl een ST toch als gezinsauto dienst zou moeten doen. Halogeen verlichting, eek.. als je xenon gewend bent.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
O dat is minder zeg :( had leuk geweest zo'n RS als vervangwagen en was eigenlijk wel benieuwd wat je er van vond aangezien het vermogen van je S2 en van die O3RS niet veel verschillen.... Sterkte met de Seat! ;)

Noord26

Forumguru
Sterkte met de Seat! ;)

Ik zou er toch niet in gereden hebben. Vrouwlief heeft hem op werkdagen in gebruik. Die gaat in de morgen om 06:30h van huis en is tussen 18:30h en 19:30h pas weer thuis. Zag hem voor de deur staan, de Seat, en welk type het was op de sleutel van de dealer. En dat ze vertelde dat ze meteen de Xenon koplampen en de lamp boven de achterbank nu al miste van de dealer terug naar huis (2km). Motortje beviel wel in de stad, maar viel op de snelweg toch aardig tegen met inhalen. Er zit ook een 5-bak in wat acceleratie tegen houd.

Vroeg nog in een whatsapp: "kopen die Seat"? Maar kreeg als reactie terug: "NEE echt dus niet!!!"

Daarom mijn conclusie: een frikandel..

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Inmiddels bericht terug van de dealer. Morgen mogen we hem weer ophalen. Probleem is niet opgelost en ze gaan nu het gehele dak verwijderen om exact te lokaliseren waar de lekkage vandaan komt. Echter zal dat niet bij de dealer in Tilburg gaan gebeuren, maar in Waalwijk. Want die in Tilburg kon daarmee pas op zijn vroegst op 30 december mee aan de slag en in Waalwijk hadden ze nog plaats voor de 19e en 20e december. Dan gaat de auto minimaal 2 dagen daar naar binnen en wordt dus de bovenzijde gedemonteerd.

Wat tegen mijn vriendin werd verteld is wanneer blijkt dat het een carosserie probleem is, het niet vergoed zal worden vanuit de verlengde garantie, omdat die niet daaronder valt. Maar volgens mij heb je 10 of 12 jaar carosserie garantie op een auto toch? En ze geven aan dat de verlengde garantie naadloos aansluit op de fabrieksgarantie.

@Monteurtje

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Je hebt inderdaad 12 jaar garantie op corrosie van binnenuit. Dus niet 12 jaar garantie op de gehele carrosserie.

Noord26

Forumguru
Ja ok, maar in hoeverre kan carosserie uitgesloten zijn van garantie? Als er van tevoren aangegeven wordt dat de verlengde garantie naadloos aansluit op de fabrieksgarantie? En wie zegt straks dat ze het niet expres daarop gooien, terwijl het ook een andere oorzaak kan zijn?

Noord26

Forumguru
Dat dacht ik dus ook. Wat mij tegen staat is dat de auto dus naar een ander filiaal in een andere stad/dorp gaat, onder het mom van te druk bij de eigen dealer. Dus valt niet zo maar te controleren wat ze daadwerkelijk op gaan geven als definitieve oorzaak. Maar 1 en 1 is 2: waarom beginnen ze er anders over? En als door lekkage de carrosserie van buiten uit aangetast is, dan is dat de lekkage toch de oorzaak en de carrosserie het gevolg daarvan?

Ik zit met een beetje nare smaak hier nu moet ik zeggen.

Toch maar die nieuwe Dacia met 3 jaar garantie kopen en legio ruimte.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Maja, wat is "de fabrieksgarantie". Die is verlengd, met de verlengde garantie, en zoals bij mij beschreven houdt dat het volgende in:

een oud bericht van mij:

"En ik citeer uit mijn Serviceplan wat er letterlijk staat: In de afzonderlijke velden voor het bewijs van uitgevoerde servicebeurten bevestigt uw Skoda servicepartner de uitgevoerde servicewerkzaamheden. Deze bevestigingen vormen een van de voorwaarden voor de afhandeling van eventuele garantieclaims.

Dan de garantie zelf, 2 jaar zonder kmbeperking, 3 jaar lakgarantie en 12 jaar op corrosie van binnenuit.

Ik citeer terug:

normale slijtage en schade door verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud, oneigenlijk gebruik of overbelasting van de wagen of veranderingen aan de wagen die zonder toestemming van de fabrikant zijn uitgevoerd, zijn van de garantie uitgesloten."

Dus bij het nemen van de verlengde garantie heb je ipv de 2 jaar nu 4 jaar totale garantie?

Noord26

Forumguru
Vaag verhaal blijft het. Datum is inmiddels aangepast naar de 18e en 19e. Einde van de dag de 17e daar afgooien.

Noord26

Forumguru
We zullen zien wat ze de 19e gaan vertellen; heb dan de laatste werkdag voor de 2 weken verplichte vakantie. Wellicht staat er de 2e januari wel iets anders op de stoep als kado.

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
En anders is er altijd nog de rechtsbijstandsverzekering, geschillencommissie, second opinion bij een onafhankelijke partij enzovoort.

s-line

Forumguru
Nou,daar hoef je echt niet blij van te worden dat het hele dak uit elkaar gaat.
Mijn ervaring is dat je daarna nooit meer een kraakvrije auto hebt!:nono:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Sorry,mooier kan ik het niet maken!:troost:

We zullen afwachten wat het gaat brengen. :troost:

Edit: kreeg vandaag een RDW brief dat de eerste APK er aan zit te komen. Dat betekend dat hij bijna 4 jaar oud is. Doen ze meteen mee nemen bij de dealer voor €9,95 (all-inn). Nu benieuwd wat ze (eventueel) voor rekening gaan vertonen van het dak..

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Nou, ik hoop dat de dealer volgende week met een zeer nette prijs komt om het te laten maken. Liever nog, geen extra bedrag naast de lopende garantie.

Ik ben vandaag vooruitlopend op een negatieve uitslag proef gaan rijden in een auto die ik zelf, tegen de verwachting in, fijner vond rijden als de Skoda.. BY2012, circa 65Dkm gelopen, 'maar' 85kW diesel (zo voelde het niet aan), station. Full-options, meer opties als op de Superb zelfs (excl een pano-dak).. Wat stuurde die auto toch verbazingwekkend goed en comfortabel..

Kenteken: 87-ZFR-2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan