Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Geremd aanhangergewicht 300kg?!
No way...:shocked::shocked::shocked:

Aanhanger? Ik heb meerdere auto's in de familie en op de zaak (1x Caddy, 2x Mercedes Sprinter, 1x Mercedes Citan) waar ik iets mee kan vervoeren. We hebben nu een trekhaak erop en nog nooit gebruikt.

Alleen tegenaan gestoten met auto wassen.. :D

Denk dat wat betreft verbruik hiermee een 1.2Tdi greenline met gemak overtroffen kan worden. Maar goed, het is om het even bij ons bij een paar jaar oude bolide benzine of diesel met dit kilometrage.

Ik mag niet vloeken op dit forum; maar geef alleen aan dat ik (wij) serieus overwegen om iets anders te nemen als de ervaring met de dealer opnieuw, ondanks verlengde garantie, negatief uit pakt. Auto bevalt voortreffelijk overigens. Service tot op heden, voor zover nodig gehad, totaal niet..

http://www.tigchelaar.nl/ford/focus...--met-leder/87ZFR2/occasions/762627/overzicht

Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Een Focus is een heel erg fijn sturende auto. Kun je geen buil aan vallen. Jammer dat het zo loopt met de Superb :(

peterrapid

Forumguru
Focus rijdt heel goed, net zoals de meeste andere Ford's maar ze zien er maar zo zo uit en interieur is om van te huilen. Maar motorisch wel goed in orde, je kan niet slecht gaan met een Focus. Wel moet ik zeggen dat mijn vader met een Mondeo rijdt en die heeft na 180K 10 jaar nog geen greintje aan problemen gehad maar onderhoud is gruwelijk duur bij Ford.

Thokozanoah

Forumguru
Focus rijdt heel goed, net zoals de meeste andere Ford's maar motorisch wel goed in orde.......
Toch een kleine opmerking over de Ford 1.6 Tdci (PSA motor)....die hebben dezelfde motor als bv Citroen 1.6 en Volvo in 1.6 diesel....let goed op de turbo en de verstuivers...die kunnen veel problemen geven (verstuivers pas bij hoge km stand, vanaf 150000 zijn ze onbetrouwbaar. Althans, zo heb ik zelf mogen ervaren.)
Maar zo heeft ieder automerk wel z'n mankementen :bloos:

Noord26

Forumguru
Tja.. een Focus spaardiesel gaat het niet worden ben ik vanmiddag wel achter gekomen. Wat een belachelijke inruilprijzen, zelfs als je vrijwel dezelfde auto die je in wilt ruilen in de showroom te koop ziet staan. En wat rijdt de Superb toch ontzettend lekker. Ruimte, bergen luxe, geen kraakje of piepje, rete-snel als het moet (215pk/355Nm) en heerlijk comfortabel wanneer je dat niet doet. Meer vermogen heb je in dagelijks verkeer echt niet nodig; voor sensatie staat er een 2wieler in de garage. Ik dacht ook dat de km-stand hoger was (over de 130Dkm), maar zag nu er 125.500 op staan.

Nog eens in de kofferbak gedoken bij het reserve-wiel een half uurtje geleden en tot mijn verbazing nu kurkdroog. Terwijl het gisteren hier ontzettend heeft geregend en gehageld. Ik vind het prima overigens!

Heb er vanavond nog een setje Osram CBI's (Cool Blue Intense) in gehad. Had ik nog liggen. Fijne lampen met dit weer, maar ik prefereer de iets gele tint van de Nightbreaker Extreme. Moest de rechter lamp nog wat omhoog stellen en toen dacht ik helemaal: wow, en toen was er licht. Stond duidelijk nog wat te laag tov de linker en gezien er nog nooit geseind is dat de lampen te hoog stonden de rechter gelijk gezet aan de linker. Helemaal top!

Auto gaat woensdag naar de dealer vanuit mijn werk en dat gaan ze donderdag en vrijdag het dak uit elkaar halen om exact de lekkage te achterhalen. Maar voor ons staat al wel vast, dat ondanks een prijskaartje en verlengde garantie, de auto moet blijven. Er wordt dan meteen een verse APK op gezet (hij is bijna 4 jaar oud). En de wintercheck gaf al aan dat hij op de vochtigheid van binnen in een prima, zo niet uitstekende, conditie verkeerd.

De dealer gaf al aan dat hij begreep dat wij opteren voor een minimaal jaarlijkse beurt, maar hij vond het onzin. Als wij netjes de olie tussendoor bij zouden vullen vanwege de in onze optiek (te) dunne olie, kan hij nog heel lang mee. Er zitten additieven in de LL 5W30 olie, welke als er weer een liter bij moet, zijn werking weer zou doen (eventuele vervuiling binden, wat het oliefilter op vangt). Zijn letterlijke woorden: "tonnen, zonder grote problemen. Jullie zijn gewoon zuinig op je auto, en als je merkt of vermoed dat er iets niet klopt, zijn jullie er altijd snel bij om ons dat te laten weten. En dat voorkomt dat van een zeer kleine probleem een groot probleem kan ontstaan."

@Desperado Dus hij blijft. Maar wat willen we nog aanpakken?

Na het oplossen van het vochtprobleem op zoek naar een nieuwe set zomerbanden, wat zeker Michelins gaan worden (Dunlop Sportmaxx RT staan als alternatief, mocht levering niet lukken). Supersports of Pilot Sport 3. Die Conti SC2's zijn de beperkende factor van de hele auto. Ook willen we de auto nog een keer (laten) polijsten om al die fijne krasjes weg te werken. Hij verdient het.

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Eens moet je er toch aan geloven!;)
Dan maar beter nu, voor de nieuwe komt, financieel gezien dan hè. Of dat moet je niets uitmaken?

Ze zijn toch wel wat waardevaster als een Peug als ik de 2e hands markt bekijk. En wij hebben de auto niet nieuw gekocht; wellicht bekijk je het iets teveel door je eigen standpunt waarbij je uit gaat van een splinternieuwe auto. Als ik de inruilprijs bekijk op de ontvangen offertes hebben we 5 a 6000 nu afgeschreven in 2 jaar tijd. En zo lang als we er mee door blijven rijden zal die afschrijving alleen nog maar minder per jaar gaan worden.

s-line

Forumguru
Ik heb 12.500k in 3,5 jaar afgeschreven dat vind ik nog acceptabel. Maar als ik zie waar sommige superb's nu al voor te koop staan denk ik dat dit straks alleen maar erger wordt. En natuurlijk is een peugeot misschien wat minder waarde vast maar dat zullen we wel meemaken. En de nieuwe waarde ligt ook wel iets lager dus blijft dat per definitie wel redelijk gelijk. En ik denk dat je op een grote dure auto altijd zoiezo meer afschrijft. Ik zie het aan mijn collega een dikke audi a6 3.2 tfsi met alles erop en er aan niet aan de straatstenen kwijt te raken. En een afschrijving van heb ik jou daar.

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
En mijn auto's zijn meestal toch wel bijzonder dus kwa verkoop toch wel wat lastiger, maar ook wel weer waardevoller.
Een standaard superb vind ik best wel behoorlijk in prijs gedaald zeker met behoorlijk wat km's. Ik elegance'en staan met full options voor de zelfde prijs als waar mijne voor weggegaan is!:fool:

Noord26

Forumguru
Geen Audi's met Skoda's vergelijken AUB! Als je een Audi koopt weet je dat je een enorme afschrijving wilt vooraf toch? Terwijl je in feite nihil meer auto (kwantitatief zelfs minder, kwalitatief wel) er voor krijgt?

Zoals vermeld: de superb blijft voorlopig nog. Als er een andere komt, zal het hoogst waarschijnlijk een geimporteerde worden. Sinds de nieuwe BPM regeltjes is dat alleen maar interessanter geworden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan