Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
En inmiddels staat de auto wederom bij de schade-hersteller.

Denk dat het dievengilde het ook opgevallen is dat de auto er toch wel zeer strak uit zag na de polijstbeurt.

Aangezien foto's meer zeggen dan woorden (sommigen hebben het al gezien in een ander topic):

154zfiu.jpg

1zedxle.jpg

6rivb7.jpg

Geraamde totaalschade aan het voertuig excl de kosten van de Columbus: €3500,-
Columbus kost tussen €2000,- en €2500,- nieuw om los aan te schaffen.

Een kleine totaalkostenplaatje van tegen de €6000,- waarvan iemand een paar honderd € kwaadwillig rijker wil worden. Geef me 30sec samen die degene die hier verantwoordelijk voor is! En dan hebben we het nog niet over de alles wat je moet regelen om 06:00 in de ochtend met de nog half slapende kleine spruit op je arm. :mad:

Buurt staat overigens nu wel op scherp. Er staat een splinternieuwe O3 een paar deuren verderop met een Columbus. Nu inmiddels bijna bestempeld als lokaas. :thumbsup:

Blackokkie2

Forumguru
Tja, en werken kunnen ze wel want inbreken lukt ook, dus zijn ze gewoon lui. Dat in combinatie met een gebrek aan respect voor andermans eigendom levert tuig op dat je gewoon met een touw om de geslachtsdelen moet ophangen en wachten tot het afsterft en ze naar beneden vallen.

Miez1

Forumguru
Balen @Noord26 ! Ik wens die gasten het eeuwige maagzuur toe, als je ook ziet hoe snel zoiets gaat, ik heb laatst de camerabeelden gezien van een Audi TT waar zo'n systeem wordt 'verwijderd', ze hebben nog geen 45 seconden werk.

Either way, succes met de afhandeling!

Alles gute !

Miez

Noord26

Forumguru
Balen!
Laat je er weer een Columbus in zetten?

Onze verzekeraar dekt alleen originele onderdelen. Dus er moet zelfs een nieuwe Columbus in. Heb wel aangegeven dat wij opteren voor een goedkoper en minstens net zo goed alternatief van Zenec. Het is schijnbaar maatschappij afhankelijk wat er mogelijk is en wat de exacte voorschriften zijn. Achja, in ieder geval de nieuwste Columbus dus met (legaal) kaartmateriaal is helemaal niets mis mee.

eens zal de pech toch wel ophouden zeker?

Als we hem terug hebben is de auto niet te onderscheiden van een splinternieuwe schijnbaar zoveel moet er vervangen worden deze keer (dakhemel, deurpanelen voorzijde, lederen bekleding bestuurderstoel, gedeelte van dashboard en middenconsole, en natuurlijk aan de buitenzijde het spuitwerk). En wat er al reeds vervangen is door het 4 weken geleden ongelukkig paaltje knuffelen, en de weken daarvoor ivm lopende garantie-perikelen. Plus grote beurt bij VAG-techniek. Inruilen zou gewoon stom zijn nu hij er straks zo bijna perfect technisch en qua uiterlijk bij staat.

Pech moet gewoon een keer ophouden idd, maar het begint toch wel te jeuken om rond te kijken hoor naar iets anders. Laatste paar maanden is hij 2/3 van de tijd bij garages en schadeherstellers geweest en hebben we het moeten doen met Fiat Panda's en Fiat Punto's. Hij vraagt er bijna om, om eens serieus te gaan informeren naar iets anders. Maar nogmaals, we moeten gewoon even over deze mindere periode heen. Auto bevalt gewoon super op alle vlakken. Dat het dievengilde, schade door eigen schuld en een teleurstellende dealer ivm lekkage in het panoramisch dak samenvallen is, zacht uitgedrukt, niet prettig.

Als je dan de folder binnen krijgt van een Mazda 6 GT-M in robijnrood.. Damn!

Nee niet aan denken; gewoon even doorbijten nu met die tijdelijke Fiat Panda automaat..

:(

Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
That's the spirit. Ik heb zelf altijd nogal de neiging om tegen beter weten in in zak en as te gaan zitten na iets dergelijks

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat is voor mij een jaar of 30 geleden. Herkenbaar; nu is het meer dat je trots op ze bent etc. Maar wie weet is het binnen afzienbare tijd opa time. Ze doen hun best, begreep ik ;).

Rallye

Forumguru
@Noord26 Sterkte. Erg vervelend dit soort toestanden. Niet alleen inbreken, maar nog onvoorzichtig ook.... Hopen dat je auto inderdaad "als nieuw" terugkomt!

P.S. kijk nog eens naar het verschil tussen "schijnbaar" en "blijkbaar"!:pieker:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja ja. Veel gemaakte fout. Dat het fout is kun je simpelweg checken door jezelf de volgende vraag te stellen: "schijnt het zo te zijn of blijkt het daadwerkelijk zo te zijn"?
Praktisch altijd zal dan blijken dat men blijkbaar bedoelt waar men schijnbaar zegt.

Frenk21

Forumguru
Balen zo'n inbraak. Ik heb het ook meegemaakt. Krijg ik 3 jaar later een bericht van justitie dat ze na een groot onderzoek mensen hebben aangehouden en mijn columbus in de haven van rotterdam hebben gevonden met een heleboel anderen. De "daders" staan nu voor de rechter. Toch nog een beetje gerechtigheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan