Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

s-line

Forumguru
Ik vergelijk ze ook niet, maar ik bedoel omdat hij duur nieuw is wil niet zeggen dat hij uiteindelijk meer waard is/blijft.
Kijk kleine autootjes blijven momenteel het meeste waarde vast!

Noord26

Forumguru
Jongens, beter een topic aanmaken over een discussie wel of geen Skoda als nieuwe auto? Ik heb zelf een eerste aanzet gegeven door over een mogelijk opvolger te praten, maar denk dat de laatste reacties allemaal in een apart topic thuis horen.

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Jammer hoor dat de mannen zich ineens zo op de pik getrapt voelen.
Het is wel duidelijk. Je mag wel iets anders rijden, maar er niet teveel over praten.
Toto zover mijn off topic bijdrages. Sorry @Noord26 voor het vervuilen.

Noord26

Forumguru
Morgen de auto afgeven bij de dealer voor het oplossen van het vochtprobleem en verse apk. En dan dinsdagmorgen krijgt hij lekker een grote beurt bij VAGtechniek. 9 uur ben ik er aanwezig. Eens kijken wat die zeggen van de technische staat zo net voor het verlopen van de verlengde garantie. Weet mijn dealer ook gelijk dat ze op het punt staan om een klant te verliezen. Als ze het niet netjes en correct oplossen. Heb teveel mijn gelijk moeten halen de afgelopen keren tijdens beurtjes en garantie gevalletjes. Eens kijken hoe Lucas in Nuenen mij gaat bevallen..

@Joske

Noord26

Forumguru
Er zijn onderdelen besteld voor het dak. Er is toch iets mis mee. Die komen morgen binnen en maandag met eventueel uitloop naar dinsdag wordt alles in orde gemaakt. Zonder verdere kosten. Wat er niet ok was weet ik ook exact, hoorde het van vrouwlief.

Afspraak bij VAGtechniek daarom ook verplaatst naar dinsdag de 30e (09:00h), omdat wij geen garantie hebben dat wij hem terug hebben dinsdag (de 23e).

Verse APK, zoals verwacht, zit er al op.

Nu alleen nog alvast vers rubber bestellen voor het aankomende voorjaar! Michelin Pilot Super Sport gaat het worden in 225/40R18, 92Y XL met wangbeschermers. Niet dat ik de banden tot het uiterste zal drijven, maar naar horen zeggen geven deze banden naast het reeds bekende Michelin comfort en stilte het beste stuurgevoel. En dat kan net zijn wat een standaard Superb een beetje mist: iets meer feedback wat je wielen doen zonder in te leveren op comfort en stuurscherpte.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Ben net weer thuis van VAGtechniek. Alles was prima in orde. Alleen als extra de remvloeistof vervangen, wat elke 2 jaar zou moeten gebeuren. Kan er weer maximaal 30Dkm tegen aan.

Er zat ook iemand binnen die zojuist 230km (enkele reis) had gereden voor een normale beurt. Dat zegt wel iets over het bedrijf. Leuk dat ze ook even de voorruit wassen en de voetenruimtes reinigen. Dat heb ik nog geen dealer eerder zien doen na een beurt.

Het panoramisch dak is eindelijk gemaakt en we hebben de auto de 29e op kunnen halen bij dealer. Het is volledig kraakvrij tot op heden. Me happy!

Noord26

Forumguru
Gaat lekker vandaag:

- vrouwtje heeft een paaltje over het hoofd gezien. Koplamp stuk, zijscherm goed geraakt..
- dealer belde op dat het nog steeds niet duidelijk is of de reparatie van het dakraam wel onder coulance valt.

Dealer belde dus op een verkeerd moment net nadat de vrouw melde over dat paaltje. Was niet in een goede bui en heb maar nadrukkelijk gezegd dat dat niet volgens afspraak was: als er kosten zouden zijn, zoude ze dat van tevoren laten weten. Dat is niet gebeurd dus moeten ze het zelf maar uitvechten tussen hun en de importeur. Kwestie van beter communiceren, wat je als vaste klant wel zou verwachten.

CDK

Forumguru
@Noord26, waardeloos zeg! sterkte en succes met het herstellen!
En wat betreft dat panodak zitten we op dezelfde golflengte, poot stijf houden, afspraak is afspraak!

Noord26

Forumguru
Ik ben idd helemaal klaar met de lokale dealer. Grappig is dat ik zojuist ook een mailtje van TNS NIPO in mijn in-box zag met de vraag:

Onlangs heeft u met uw ŠKODA met kenteken xxxx de werkplaats van Noordhoek xx / xx bezocht. Wij zijn erg benieuwd hoe u onze dienstverlening heeft ervaren.

Dat wordt een leuke enquete! ;)

Edit: heb ook positief nieuws hoor:

Alleen moet dat stuurwiel nu even wachten totdat de schade opgelost is..

2wd54hv.jpg

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Auto gaat de 24e januari bij de schade-hersteller neer gezet worden. Stuurwiel wordt gratis gewisseld en we laten meteen de achterbumper weer helemaal strak maken voor een zeer kleine meerprijs.

Kwam onze dansleraar nog tegen; die is vertegenwoordiger van DuPont (auto)lak en was toevallig aanwezig op het adres waar de auto hersteld gaat worden. Klein wereldje.

Noord26

Forumguru
@Neptukker

Nog geen reactie terug van de dealer. Hetgeen ik al verwacht had als het om iets meer als een offerte aanvraag gaat.. Heb er maar een mail achteraan gestuurd met als bijlage deze modificatie. Of deze wel doorgevoerd is..

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Even een aanvulling/opsomming:

- Auto gaat op 24 januari naar binnen om gerepareerd te worden; dan beginnen ze er de 26e aan. Leenauto geschikt voor jong gezin, dus geen Aygo (gratis).
- Achterbumper zal tegen geringe meerprijs mee gespoten worden, omdat daar een keer iemand tegen aan heeft gezeten zonder een briefje achter te laten.
- Stuurwiel zal gewisseld worden (van 4 spaaks met oude logo naar facelift 3 spaaks met nieuw logo)
- Auto wordt van binnen gereinigd
- Exterieur zal gepolijst worden rondom

Noord26

Forumguru
Update:

Auto staat inmiddels al een week bij de schade-hersteller. Er blijkt toch meer mee aan de hand te zijn als in eerste instantie gedacht werd. Hij is toch lichtelijk krom en ze hebben het voorscherm moeten vervangen (niet uitdeukbaar of te kostbaar tov vervanging). Volledige motorkap mee moeten spuiten, alsmede vrijwel de gehele linkerkant en de achterbumper vanwege dat daar ooit iemand op gereden is. Alles was vanmorgen weer in orde en hij was net terug van de uitlijner. Zag er nu al goed uit, ook met dat nieuwe stuurtje wat er gratis op gezet is! Maandag of dinsdag moet hij nog naar de polijster en zouden we die verrekte Punto weer in kunnen leveren. Nooit gedacht dat ik een auto zo zou missen. Een 800cc 2-pitter in een auto, kom op.. M'n tweewieler heeft nog anderhalf zoveel inhoud en cilinders..

Edit: ben even langs de hersteller gereden. Oa de onderste draagarm en veerpoot zijn ook vervangen. Velg opnieuw gespoten. Heel wat meer werk als men in eerste instantie dacht. Welkom all-risk verzekering!

;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan