Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
En het blijft maar jeuken om de auto te blijven aanpassen/verbeteren.

Inmiddels heb ik wat gedachten/ervaringen uit gewisseld met wat forumleden omtrent hun ervaringen met betrekking tot andere veren en dempers. @Antera staat inmiddels ook al in de mailbox met suggesties. Zijn snelle reageren, sterke prijzen voor inbouw+ uitlijning, kennis/ervaring + 'om de hoek' - toekomstige klant hier!

KW street comfort, nice- maar heb ik wel die verstelbaarheid in hardheid en al helemaal in hoogte wel nodig? Sta nu op -15mm en -30mm lijkt mij wel ruim genoeg. Het moet een daily drive blijven en hier kent men ook behoorlijke drempels. Bilstein B12 set met Eibach Pro -30mm veren? Die is wel interessant qua prijs/prestatie zo te lezen op het grote boze internet. Als alles dan toch los moet voor alleen veren is het zonde te noemen. Dempers zitten er al een hele tijd onder en die ga ik dan zeker meteen mee pakken.

Wel lastig hoor!

Als ik de Bilstein B12 met Eibach Pro als uitgangspunt neem, incl montage en uitlijnen, dan kost de KW street comfort €450,- meer, maar dan wel in hoogte en hardheid verstelbaar. Dat is behoorlijk. Maar zowel in hoogte als hardheid te verstellen betekend dat het altijd naar je smaak gaat zijn of aan te passen is.

Langzaam een auto maken totdat je hem eigenlijk niet meer kwijt wilt blijft een leuke uitgangspositie; of wellicht een utopie? We doen over het algemeen lang met een auto. Swiftje reden we ook opeens 8 jaar zonder drang te hebben naar een nieuwe.

;)

Noord26

Forumguru
I know! Heb noig wat vragen open staan bij de experts. Want voor deze dergelijk aanschaf kom je er op langere duur pas achter of het daadwerkelijk is wat je beoogd te kopen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

eddiea

Forumguru
Als je niet zo ver omlaag wilt, zal ik gewoon de variant1 van KW nemen. Als je die in de bovenste regionen rijdt is dat heel comfortabel. Ik durf te beweren dat de set comfortabeler is als een Superb met een af fabriek verlaagd onderstel.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Heb ik idd ook al aan gedacht, maar dan zie ik de meerwaarde niet tov een Bilstein B8 demper/Eibach Pro 30mm combinatie als ik toch die extra mogelijkheid tot meer verlaging niet ga gebruiken van de variant 1 set?

Wellicht toch maar eens een topic aanmaken met een poll oid wat men zou kiezen..

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik heb even een apart topic aangemaakt in het S2 gedeelte, want vermoed dat er idd andere keuzes gemaakt worden door verschillende mensen. En ben vooral benieuwd naar waarom iemand dat dan zou kiezen.

VWim

Forumguru
Voor zover ik op een ander forum heb begrepen monteert @jos_br regelmatig de door jouw genoemde Bilstein-set. Misschien kun je hem eens vragen.

Noord26

Forumguru
Ik vind het vooral ook prettig dat ik naast de hoogte ook de demping in kan stellen

Toen ik aan het stellen ging op de motor kwam ik na langdurig testen erachter dat ik vrijwel op de basis instelling voor en achter uit kwam voor zowel in als uitgaande demping. Wegen veranderen continu, en je kan niet voor glad asfalt of een kuil de demper eerst even aanpassen..

Vandaar ook dat ik twijfel tussen een vaste setting of instelbaar.

http://www.skodaforum.nl/forum/threads/welke-dempers-veren-zouden-jullie-onder-je-s2-monteren.21407/

CDK

Forumguru
Dat begrijp ik, alleen het voordeel van de verstelbare demping is dat áls het niet bevalt of te hard of te zacht je niet je centjes weggegooid hebt, maar nog wat bij kan stellen ;) in jouw geval als je de standaard verlaging niet comfortabel vind, zou ik met bijvoorbeeld de streetcomfort een centimeter of 3 à 4 omlaag gaan in de comfortabelste setting, wil je dan toch stugger dan kan dat ook....

Noord26

Forumguru
Daar heb ik aan gedacht, maar hoor geen goede verhalen over de levensduur van de FSD icm 30mm verlaging? Alsmede zou de werking gedeeltelijk minder zijn bij verlaging icm de FSD..

Antera

Donateur
Daar heb ik aan gedacht, maar hoor geen goede verhalen over de levensduur van de FSD icm 30mm verlaging? Alsmede zou de werking gedeeltelijk minder zijn bij verlaging icm de FSD..

Helemaal waar. Ken de verhalen erachter ook van dichtbij

Miez1

Forumguru
Ik weer niet of het past, maar ik heb een compleet greenline onderstel liggen, hagelnieuw. Misschien is dat iets om te experimenteren. Mag voor weinig :pieker:

Noord26

Forumguru
Dat heb ik er nu onder zitten, -15mm. Is iets stuiterig. Rijdt wel duidelijk wat strakker als het standaard onderstel.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
dat probeer ik ff, ben al een uur aan het zoeken naar de pm knop :(
Op conversaties drukken rechts boven in je scherm....
aja8e9y7.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan