Van Fabia Combi 1.2TDI (2010) naar SuperB Combi EBL 1.8TSI (2011)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
afgeprutst aan je auto zeg! :shutup:

De woorden prutsers heb ik niet genoemd in de email.

Wel amateuristische beunhazen.. :D Prusters klinkt dan nog vrij aardig. Ik ben aardig rustig van mijzelf, maar moest toch echt even de frustratie van mij af typen hoor..

En dat ze morgen voor 0900 een oplossing hebben. Anders ga ik mij melden bij de Focwa met het verzoek om een expert van hun te spreken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver

De 'daders' zijn gevonden. De auto is toen de onderste draagarm vervangen is uitgelijnd en het wiel erop/eraf geweest bij Profile tyre center. Schade-hersteller gaat daar zelf persoonlijk nog langs vandaag is mij belooft.

Maar goed, daar schiet ik niets mee op.

Edit: vrouwlief is langs geweest om de velg te laten wisselen. Ze vonden hem vast zitten met het juiste moment. Er is maar 1 manier om hem juist vast te zetten en dat is het correcte moment. Op haar vraag wat volgens hun de juiste waarde dan was kon degene die hem vast heeft gezet geen direct antwoord op geven..

:nono:

Michelin Super Sport banden zitten er nu dus onder. :cheer:

Laatst bewerkt:
  • Leuk

CDK

Forumguru
ben benieuwd of jij net zo content gaat zijn als ik met de banden, heerlijk is het om te rijden ipv te glijden over 's lands heren wegen :D

andrehj

Forumguru
De 5 moeren van de velg waar de onderste draagarm van is vervangen zijn onmogelijk los te krijgen. Dus auto staat nu op 3 nieuwe 18" zomerbanden en een oude 16" winterband..:mad:
Wat een prutsers...
Tip: Als bouten zodanig zijn overbelast, is het de kans groot dat niet alleen de bouten zijn beschadigd (die zou ik sowieso (laten) vernieuwen), maar ook dat de schroefdraad in de flens is beschadigd. Die zou ik zo goed mogelijk (proberen) te inspecteren. En bij beschadiging het tegendeel ook maar uitwisselen.

Nog erger: Als ze een wiel al niet netjes vast kunnen zetten, hoe zit die draagarm dan vast? Van elk boutje van zo'n arm staat namelijk netjes het aanhaalkoppel in de installatiehandleiding...

• Leuk

Noord26

Forumguru
Tja ik wil niet teveel gaan doemdenken. Maar het hele verhaal lokt dat wel uit.

Hoop woensdag een auto te hebben die nog jaren mee kan.

#positivethinking

Noord26

Forumguru
Vanmorgen een stuk moeten rijden over alleen 80 km wegen en tot mijn verbazing: 1:17,xx gemiddeld. We doen nu op een tank gemiddeld 1:13. Dat is conform fabrieksopgave. Alleen worden de paardjes onder kap ook regelmatig aangesproken.

Noord26

Forumguru
Is het eigenlijk wel E10 die Blue One 95? @Corné de Kluijver

Gaat er nog steeds in hoor. Alleen hebben ze het prijsvoordeel sinds 1 januari van dit jaar verlaagd tot slechts 1 cent/liter tov Euro95. :lezen:

Grappig detail: de schade hersteller rijdt een Audi met dezelfde motor en het eerste wat hij zei toen hij hem terug reed vanaf de poetser/polijster: wat is die soepel onderin! Ik weet niet beter meer natuurlijk en heb ook geen vergelijk met een 'standaard' 1.8TSI..

Noord26

Forumguru
Zo.. Vandaag heeft de bolide weer een grote (Long life) beurt gehad bij de lokale dealer. Km-stand circa 142.500. Airco had onderhoud nodig met reiniging en gelijk zijn het interieur-, pollen- en luchtfilter mee vervangen. Verder verkeerd de auto in prima conditie.

Iets hogere prijs als gepland dus qua onderhoud, maar geen gekke dingen die niet leeftijd of kilometerstand gerelateerd zijn: €450,- onder aan de streep. Gezien de extra kosten voor filters en benodigde kosten voor weer een perfecte airco een nette prijs voor een dealer.

Wintersloffen zijn een paar dagen geleden reeds door mijzelf gewisseld. Lang leve een heftruck..

Edit: voor dit bedrag is ook de remvloeistof ververst en hebben ze hem van binnen gereinigd en (discutabel) door de wasstraat gehaald. Maar dat laatste was hard nodig aangezien het een bouwput was en al bijna 2 maanden niet gewassen was..

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
IMG-20160123-WA0002.jpeg IMG-20160123-WA0000.jpeg

Rustig aan 200 km wegtikken op een zaterdagmorgen met bijna 1:16 gemiddeld. Verbruik is afhankelijk van je rechtervoet en niet van hoeveel vermogen je auto heeft; kan het niet vaak genoeg zeggen. En tijdens deze stand zijn de pk's ook zeker aangesproken met inhalen en invoegen.. ☺

Noord26

Forumguru
Skoda mobiliteits service is onderweg om koelvloeistof lekkage op te sporen. Van huis naar het werk (30km) is het van maximaal naar minimaal gegaan..

Dealer adviseerde om er niet meer mee te rijden.

Noord26

Forumguru
Ik kan van hier al zien dat de waterpomp overleden is.......

Ook mijn grootste verdachte. Alleen zit de huidige er pas 35.000km onder, circa 2 jaar.

Edit: ANWB man (Skoda mobiliteits service) kon ook geen defecten ontdekken aan een slang oid. Dus hij vermoed ook de waterpomp. Is weer bijgevuld en vanwege dat er op deze auto een melding zit als het niveau te laag is kunnen we er toch nog mee tot de dealer rijden. Die gaat zorgen voor een leenauto.

Noord26

Forumguru
Garage heeft er gratis een nieuwe waterpomp in gezet 3 maanden geleden. Tot op heden weer een fijne auto gebleken.

Echter: het begint te kriebelen nu net na 150.000km voor een opvolger. Maar verwend zijn we wel met deze bolide.

Rapid gaat het niet worden, want de Seat Toledo biedt voor minder meer ruimte en uitrusting + 2 jaar langere garantie.

Ogen zijn nu toch gericht op een Kia C'eed SW GT-Line. Zeer complete auto met goede garantie voorwaarden. Voor dagelijks gebruik prima. Wel een stap(je) terug in ruimte en een stap terug in vermogen. Wel duidelijk lagere semi-vaste lasten.

Vreemd dat Kia bijna €3000,- meer als inruil wil doen tov de eigen Skoda dealer. En zonder inruil bij de Skoda er 'maar liefst' 3% korting op een nieuwe auto gegeven kan worden. :wavecry:

sitechris

Donateur
Is een Seat Leon ST geen optie? Heeft zuinige motoren, rijdt leuk en ziet er leuk uit? Kia C'eed is niet de beste auto in het segment to be honest. Het is niet slecht, maar ook niet verheffend. De stap van een Superb naar een C'eed is imo erg groot.

Oh, nog een tip: shoppen bij meerdere dealers helpt. Zeker bij VAG kunnen de verschillen groot zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan