@andrehj heb je even?
Stapje kleiner met DSG. Een full options Rapid SB met 4 jaar garantie. Die tikt momenteel alle vakjes aan in wat het beste bij ons past, wat we van een auto verwachten en binnen budget valt. Zelfs importeren heeft geen zin, omdat de importeur een erg scherpe prijs hanteert op een bepaalde uitvoering (Joy) en bepaalde opties/pakketten.
Dealer geeft goed geld terug voor de S2, omdat hij er wel klanten voor heeft die zoiets zoeken. Bovendien zijn er vanaf modeljaar 2016 wijzigingen door gevoerd in het onderstel en uitrusting van de Rapid wat hem eigenlijk een nihil kleinere Octavia maakt. Op een duidelijk kleinere kofferbak na. Laat dat net zijn wat wij niet nodig hebben..
Tijdje terug in een Toyota Auris Hybrid proef gereden. Dat was een domper. Laat staan de ruimte op de achterbank. Toen in een Kia Niro gestapt. Erg fijne auto, maar als je minimaal bepaalde opties wilt zit je vast aan het duurste uitrusting niveau, waarmee hij gewoon te duur is en andere bolides de voorkeur hebben; zoals een Leon ST.
Inmiddels de nodige kilometers in een BMW achter de kiezen met 8 traps ZF automaat. En dan is het weer even met beide benen op de grond als er zelf geschakeld moet worden. DSG van VAG is ook 1 van de betere automaten op de markt, nog steeds. De meerprijs van €500,- dubbel en dwars waard.
JD weet wel raad met een 1.2 en DSG. 140pk met razendsnelle 7 traps automaat en 300kg lichter als een S2 kan ik wel mee leven. En dan weten we waar we de komende jaren aan toe zijn. Beetje zekerheid. We zouden nu op de S2 in een kleine 4 jaar tijd ongeveer €7500,- hebben afgeschreven. Geen verkeerde deal..