VCDS mogelijkheden

Iemand dat weer waarom mijn achterlichten meebrengen met de drl? Geen plaatlicht dat brandt enkel achterlichten?

En de instelling dat de achterlichten meebrengen met de drl niet actief gezet

Schep

Forumguru
Iemand dat weer waarom mijn achterlichten meebrengen met de drl? Geen plaatlicht dat brandt enkel achterlichten?

Iemand die weet waarom mijn achterlichten meebranden met de drl? Kentekenplaatverlichting brandt niet, alleen de achterlichten.

De instelling voor het meebranden van achterlichten met drl is niet aangezet.

Zoiets?

Iemand die weet waarom mijn achterlichten meebranden met de drl? Kentekenplaatverlichting brandt niet, alleen de achterlichten.

De instelling voor het meebranden van achterlichten met drl is niet aangezet.

Zoiets?

Inderdaad zoiets.

Srry voor de zinnen maar wist niet goed hoe ik het moest zeggen

Antera

Donateur

Je achterlichten mee branden met DRL heeft als nut dat als je de mist in duikt je achter niet meer zichtbaar bent als je licht niet aan staat. In de mist het de licht weerkaatsing zo hoog overdag dat ook je lichtsensor niet je licht aan zet. Dus met DRl op de achterlichten stukje veiligheid.

Kenteken niet meer met DRL zorgt ervoor dat er nog onderscheid is tussen DRL en gewoon dimlicht aan de achterzijde.

Ik stel dit zo ook altijd in. Dealers kunnen alleen alles mee laten branden.

Canon-Eye

Forumguru
als je de mist in duikt
...én onder alle andere weersomstandigheden waarbij het even iets donkerder wordt zonder dat de lichtautomaat (of de niet-automatische bestuurder) daar direct op reageert.
Voor mij geldt: gewoon altijd, onder alle omstandigheden, áán die hap - ongeacht of ik met dimlicht (meestal) of met DRL (soms) rij.

B.Stuurder

Forumguru
...én onder alle andere weersomstandigheden waarbij het even iets donkerder wordt zonder dat de lichtautomaat (of de niet-automatische bestuurder) daar direct op reageert.
Voor mij geldt: gewoon altijd, onder alle omstandigheden, áán die hap - ongeacht of ik met dimlicht (meestal) of met DRL (soms) rij.
Deed ik vroeger ook, maar met de drl tegenwoordig hoeft dat niet meer, zeker als de achterlichten standaard meedoen.
Scheelt weer trappen om die dynamo aan te drijven :maakmegek:
@Antera wat is de wachttijd bij jou, als alles klopt krijg ik 3 januari de auto geleverd en ik heb al een verlanglijstje? :jaja:

Dat van de veiligheid snap ik.

Maar hoe kan je dit afzetten zodat enkel de voorkant op drl staat en niet samen met de achterkant?

Bovenaan Onderaan