@
TheoStek
Wat er wél gebeurd voor dat geld: leeg pompen van het systeem (en meten hoeveel vloeistof eruit komt), het vacuumpompen van het systeem en checken op lekkage, en het vullen met koude middel en olie (voor zover ik kan zien is dat vers middel en verse olie, maar dat kan ik niet checken) met de hoeveelheid die voorgeschreven is door de fabrikant.
Ik ben wel benieuwd wat er aan deze behandeling niet klopt, of beter zou moeten (buiten het rekenwerk, en het meten van de uitstroomlucht).
1. Vagtechniek werkt met een automatisch aircomachine.
2. Een automatisch airco machine heeft een recycle cilinder met twee kranen lage/hogedruk kraan, de lage dient om het systeem leeg te trekken en de hoge druk kraan om te vullen.
3. Het koudemiddel wat uit ieders systeem wordt gehaald, wordt er ook weer terug in gepompt ! Vergeet echter 1 ding niet, wat eruit komt moet er ook weer terug in.
4. Bij iedere aansluiting van die machine op een airco systeem, weet de machine niet of die lucht of koudemiddel uit het systeem haalt.! M.a.w. Piet heeft zijn systeem half leeg, zoals ook Klaas, alsmede Jan! Waar geen koudemiddel zit zit lucht en wordt naar de recycle cilinder ingetrokken.
Dit betekent, al dat het koudemiddel vervuild is in de recycle cilinder door stoffen die niet comprimeerbaar zijn, lucht, vocht is niet comprimeerbaar.
Toch wordt het systeem terug afgevuld!
5. Bij ieder systeem wat wordt gerecyceld zal olie mee afgezogen worden, dit is minimaal en behoeft er
geen Nieuwe olie aan toegevoegd te worden, olie wordt alleen toegevoegd bij vernieuwing van, condensor, compressor, filter/droger, verdamper. Er zijn er zelfs die contrastvloeistof toedienen...dan zal de olie ook aangepast moeten worden..iedere toevoeging brengt de smeer functie in gevaar van de olie en iedere 3 of 8, 10 ml is te veel en brengt de druk omhoog in het systeem.
6. Automatische airco stations hanteren geen vacuum procedure, dit dient ingegegeven te worden, vacumeren wordt globaal genomen op 180 minuten ingesteld...standtijd 0 sec, en begint de vul procedure.
Dus na 20 minuten mag men het lokaal of werkplaats verlaten, want de volgende is aan de beurt.
7. De olie wat wordt voorgeschreven door de fabrikant en hoeveelheid, berust op een systeem wat volledig nieuw is of gespoeld is geweest met divers vernieuwingen.
Ik werk met 3 cilinders, 1 recycle cilinder (un known), 1 vul cylinder, en 1 cylinder voor r 12 of andere koudemiddelen.
Iedere nieuwe klant waar ik geen gegevens over heb, krijgt nieuw koudemiddel toegediend, wat ik recycleer uit het systeem gaat naar de recycle cilinder in. Ben toch niet gek om de ander zijn vervuild koudemiddel wat die heeft terug gepompt weer te gaan her gebruiken.
Derhalve doe ik alles handmatig en weet ik wat ik doe en blijf erbij, en wordt gewerkt naar de maatstaven, en niet naar de hoeveelheid klanten per uur. Dit wil wel zeggen ik volgens normen en wet te werk ga, volgens deze procedure kunnen er slechts op 1 dagdeel ruim genomen 8 á 10 deelnemen.
dus zoals het nu gesteld wordt zijn het allemaal oplichters, dat gaat er bij mij niet in, de 1 zal beter werk leveren als de ander, maar de insinuatie die ik hierboven lees trek ik niet!
ook met de verrassend Skoda aanbiedingen is niets mis mee, gratis is ook echt gratis! als er bij een zomer of wintercheck niets aan je auto mankeert kost het je ook niets, het is gewoon een marketing strategie, hopen dat een klant iets ziet staan in de showroom, dealers kweken goodwill richting hun klanten, aangezien zelfs ruitensop, koelvloeistof én motorolie GRATIS bijgevuld wordt.
inderdaad is ook de koffie en het broodje hotdog en de erwtensoep en het softijs GRATIS
Dan trek je het maar niet, wat is winter check...
je laat me echt lachen.
Je geeft het al aan:
het is gewoon een marketing strategie.
Nou ja, kan je een waar gebeurd verhaal laten zien via een ander forum, waar aircool met hun befaamde airco check dag zijn bezig geweest, is om te huilen en te erg als zijnde in persoon zelf te moeten lezen.
Ojaaa...ik meen dat ik iets heb gelezen en/of antwoord op heb gegeven van iemand die naar Italïe ging maar met een defecte compressor te maken had..klopt toch? Want er was een motor switch. Hij zou met aircool kontact opnemen, ik denk dat het voor hem toch arko is geworden..Maar dat is zijn probleem, elk wat wils, of je neemt het advies of komt op de blaren te zitten.
Een belg vertel je een mop drie keer voordat ie ze begrijpt, maar hier moet je de werkelijkheid 6 keer vertellen en nog geloven ze het niet.
Trouwens het woord oplichters heb ik niet gezegd, dit kan gewoonweg niet gerealiseerd worden...en durf ik rustig de confrontatie aan..
Dan wil ik alles maar ook alles met ziender ogen zien en op papier hebben en volgens de wettelijke vastgestelde eissen en normen.