Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Flem_nl

Forumguru
azy4eby4.jpg

Thorgal

Forumguru
Eindelijk!!! De juiste veren zitten er op, wat een verschil!! Veel beter over drempels. En wat staat de RS spoiler 'm goed!!! ;) Als klap op de vuurpijl kwam terwijl ik bij de dealer was de mail binnen van PON voor een afpraak mbt inbouw van leer. Volgende week woensdag naar Leusden en donderdag klaar!!!!
Dat komt je nu zeker toe!

michelzzz

Nieuw lid
Heb net bericht van de dealer ontvangen... Productieweek is nu definitief week 47 geworden. 2 weken geleden stond nog week 49 als voorlopige productieweek dus de productie is vervroegd.

Mijn auto:
Octavia Combi EBL 1.4 tsi dsg automaat.
Opties:
- Panoramadak
- trekhaak
- Adaptive cruise control
- Kleur: Race Blue

Besteld eind juni / begin juli

Het echte aftellen kan beginnen!

Thorgal

Forumguru
@michelzzz Dat is een lekker gevoel.... ben wel jaloers op je ACC. :bloos:
Ben overgestapt van een passat naar de O3C en zit nog steeds mis als ik CC even aan of uit wil zetten. Bij ACC krijg je daar een aparte hendel voor zoals die op de passat al standaard zat.

Tom RS

Forumguru
Nu het wachten maar blijft duren en de verkoper niet de minste moeite doet om iets te ondernemen of mij verder te helpen (lacht er zelfs mee, dreigen met annuleren geen effect), mijn stoute schoenen aangetrokken en een mail naar de Belgische invoerder gestuurd waarin het hele verhaal uitgelegd wordt, inclusief alle valse beloftes.
Wonderwel na twee dagen al een mail terug met excuses voor het ongemak, een vervangwagen vanaf volgende week en auto wordt als prioritair ingepland (week 47). Dat zou dan een vertraging van minimum 8 weken zijn.
Ik heb dan ook de vrijheid genomen om mijn rechtsbijstand een dossier te laten openen met als doel een schadevergoeding te krijgen. Op de bestelbon staan enkel verwijzingen naar de boetes en vergoedingen die ik verschuldigd ben als ik de voorwaarden niet nakom, dus wil ik dat er ook iets tegenoverstaat als de leverancier zijn levertermijn niet nakomt (en dat is in België ook wettelijk bepaald, alleen zijn ze dat "vergeten" te vermelden bij de algemene voorwaarden). Ik ben normaal gezien een aimabel mens, maar afspraken zijn afspraken. Als daar dan mee gelachen wordt wordt ik erg pissed!
Wel erg makkelijk om auto's te verkopen en er zo maar een leverdatum op te zetten die dan maar uitgesteld wordt.

riskitalltowin

Actief lid
Wat een horrorverhalen hier toch. Mijne is besteld eerste week van oktober. Duidelijk vermeld dat bij het einde van het leasecontract van de huidige de volgende moet klaar staan, dus 4 februari. 16 weken zou toch ruimschoots genoeg moeten zijn om een massaproduct te kunnen leveren, niet?

mvneerbos

Senior Member
Dan zal ik je alvast de eerste teleurstelling geven, die kleur bekleding is niet mogelijk bij het dynamic-pakket. De keuze is dan zwart of rood.

Verder een mooie uitvoering, chromen raamomlijsting is overigens standaard op de Elegance Businessline.

:nono: Tnx voor de tip, ik ga even de leasemaatschappij bellen! Rood zal hem niet worden, dus dan wordt het zwart.
Had gedacht dat je dan beige stoelen ook zo krijgen, of dat enkel de voorstoelen zwart zouden zijn (of dat mooi is weet ik niet). Wordt vervolgd...

Nelissuh

Actief lid
Vanmorgen telefoontje van dealer gehad. Mijn auto is na maand terug van Pon.

Dynamic stoelen zijn voorzien van leer.

Ze gaan nu kenteken aanvragen en trekhaak onderbouwen en volgende week donderdag kan ik 'm afhalen.

Flem_nl

Forumguru
@Nelissuh, dan hebben we onze leren stoelen gelijk! Al (niks ten nadele van jou uiteraard) wel belachelijk! Die van jou is nu al voorzien terwijl ze voor mij pas volgende week woensdag en donderdag tijd hebben. Dat terwijl ik de eerste was die ze zouden bekleden en daarbij ontdekten dat de mallen onjuist waren. Toen ze de juiste mallen binnen kregen had die van mij daar vooraan moeten staan! PON prutsers... Sorry voor deze persoonlijke frustratie na het wachten sinds 25 aug. op enkel het leer!!!!

Tom RS

Forumguru
Intussen een mooië nieuwe Fabia als "wachtauto" ontvangen. Ik mag hiermee kosteloos rijden (uiteraard wel de benzine voor mijn rekening) tot de aflevering van de Rs.
Inplanning in week 47 is nog niet bevestigd, dus ik vrees dat levering dit jaar niet meer zal gebeuren.
In ieder geval is mijn mobiliteitsprobleem verholpen, maakt het wachten draaglijker.
Dossier is van de verkoper overgenomen door directie van de dealer. Uit een gesprek met hem bleek dat de verkoper bijna 3 weken heeft gewacht met het werkelijk bestellen van de auto na het ondertekenen van de bestelbon :mad:. Ook zijn allerlei formulieren i.v.m. de financiering nog steeds niet in orde, ondanks dat ik van de verkoper de bevestiging heb gehad dat hij ze heeft doorgemaild.

Bovenaan Onderaan