Nu het wachten maar blijft duren en de verkoper niet de minste moeite doet om iets te ondernemen of mij verder te helpen (lacht er zelfs mee, dreigen met annuleren geen effect), mijn stoute schoenen aangetrokken en een mail naar de Belgische invoerder gestuurd waarin het hele verhaal uitgelegd wordt, inclusief alle valse beloftes.
Wonderwel na twee dagen al een mail terug met excuses voor het ongemak, een vervangwagen vanaf volgende week en auto wordt als prioritair ingepland (week 47). Dat zou dan een vertraging van minimum 8 weken zijn.
Ik heb dan ook de vrijheid genomen om mijn rechtsbijstand een dossier te laten openen met als doel een schadevergoeding te krijgen. Op de bestelbon staan enkel verwijzingen naar de boetes en vergoedingen die ik verschuldigd ben als ik de voorwaarden niet nakom, dus wil ik dat er ook iets tegenoverstaat als de leverancier zijn levertermijn niet nakomt (en dat is in België ook wettelijk bepaald, alleen zijn ze dat "vergeten" te vermelden bij de algemene voorwaarden). Ik ben normaal gezien een aimabel mens, maar afspraken zijn afspraken. Als daar dan mee gelachen wordt wordt ik erg pissed!
Wel erg makkelijk om auto's te verkopen en er zo maar een leverdatum op te zetten die dan maar uitgesteld wordt.