Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Nu het wachten maar blijft duren en de verkoper niet de minste moeite doet om iets te ondernemen of mij verder te helpen (lacht er zelfs mee, dreigen met annuleren geen effect), mijn stoute schoenen aangetrokken en een mail naar de Belgische invoerder gestuurd waarin het hele verhaal uitgelegd wordt, inclusief alle valse beloftes.
Wonderwel na twee dagen al een mail terug met excuses voor het ongemak, een vervangwagen vanaf volgende week en auto wordt als prioritair ingepland (week 47). Dat zou dan een vertraging van minimum 8 weken zijn.
Ik heb dan ook de vrijheid genomen om mijn rechtsbijstand een dossier te laten openen met als doel een schadevergoeding te krijgen. Op de bestelbon staan enkel verwijzingen naar de boetes en vergoedingen die ik verschuldigd ben als ik de voorwaarden niet nakom, dus wil ik dat er ook iets tegenoverstaat als de leverancier zijn levertermijn niet nakomt (en dat is in België ook wettelijk bepaald, alleen zijn ze dat "vergeten" te vermelden bij de algemene voorwaarden). Ik ben normaal gezien een aimabel mens, maar afspraken zijn afspraken. Als daar dan mee gelachen wordt wordt ik erg pissed!
Wel erg makkelijk om auto's te verkopen en er zo maar een leverdatum op te zetten die dan maar uitgesteld wordt.

Kan je mij die mail ook eens doorsturen? Ik zal dan gewoon de namen en gegevens aanpassen en die mensen ook eens mailen. Voorlopige leverdatum staat nog steeds niet vast bij mij... Als ik vlug reken zal dat sowieso algauw januari worden... de beloofde 10 weken worden wel serieus overschreden dan... (Zie handtekening...)

Tom RS

Forumguru
Vrees dat het zonder dreigementen met rechtsbijstand niks gaat worden. Pas toen dat magische woord gevallen is gingen de deuren open.

Ik kan redelijk overtuigend zijn als het moet, morgen ga ik nog eens horen bij de dealer. Ik heb nog steeds geen productie datum verkregen. We zijn ondertussen al halverwege november... reeds 6 weken na de geplande lever datum. Het begint stilletjes aan genoeg te worden.

Tom RS

Forumguru
Ik kan redelijk overtuigend zijn als het moet, morgen ga ik nog eens horen bij de dealer. Ik heb nog steeds geen productie datum verkregen. We zijn ondertussen al halverwege november... reeds 6 weken na de geplande lever datum. Het begint stilletjes aan genoeg te worden.

Ik heb al zo veel productie- en leverdata gekregen, alleen allemaal mondeling.
Zorg dat ze het op papier zetten (ook als ze er nog geen datum kunnen opzetten), anders heb je geen poot om op te staan.
Nu hebben ze hem ook beloofd te produceren in week 47, alleen moet dat nog wel officieel bevestigd worden. Ik zie de bui al hangen...

vw125

Forumguru
Mijne was zelfs vroeger geleverd dan voorzien, normaal ging die in produktie gaan 1 november maar stond 4 november al bij dealer. Me happy:yeehaa::yeehaa:

filas

Lid
Vorige week van de dealer te horen gekregen dat de standaard uitrusting van de Elegance Business voor de afwisseling wederom is aangepast (i.v.m. leveringsproblemen). De bij de vorige wijziging toegevoegde Front Assistant is per direct weer komen te vervallen. Hier komt deze keer niets voor in de plaats. Daar staat tegenover dat de cataloguswaarde met ongeveer € 300,- word verlaagd. Dit heeft er naar alle waarschijnlijkheid toe geleid dat de levertijd met 1 tot 2 weken kan worden verkort, want de eerder afgegeven productie datum van mijn auto is met 2 weken vervroegd.

kleine heino

Senior Member
Vorige week van de dealer te horen gekregen dat de standaard uitrusting van de Elegance Business voor de afwisseling wederom is aangepast (i.v.m. leveringsproblemen). De bij de vorige wijziging toegevoegde Front Assistant is per direct weer komen te vervallen. Hier komt deze keer niets voor in de plaats. Daar staat tegenover dat de cataloguswaarde met ongeveer € 300,- word verlaagd. Dit heeft er naar alle waarschijnlijkheid toe geleid dat de levertijd met 1 tot 2 weken kan worden verkort, want de eerder afgegeven productie datum van mijn auto is met 2 weken vervroegd.

Nou, dan ben ik benieuwd wat ik ga krijgen. De auto is verleden week geproduceerd en is nu onderweg naar Nederland.

Klaasje

Forumguru
Echt ongelooflijk. Nieuwe prijslijst van vandaag is inderdaad wederom aangepast.
Nu ACC +FA als optie voor Elegance en Ambition.

Nu ook de spoiler bij Dynamic pakket en combi niet meer opgenomen.

filas

Lid
Die spoiler uit het Dynamic pakket zat er bij de combi al niet bij, omdat die er standaard al op zit. De spoiler geldt alleen voor de HB.

Klaasje

Forumguru
Klopt, maar tot nu toe stond dit wel altijd in prijslijst erbij, ook al werd het nooit geleverd, zie andere post hierover

tha a

Senior Member
huh? Alweer een nieuwe prijslijst? Ik snap er echt werkelijk niks meer van.. Heb nu net een offerte liggen die alweer kan worden aangepast. Had m'n zinnen ernstig gezet op front assist... wat nu dus ineens (na 3 maanden wel leverbaar) weer niet leverbaar is.
Een octavia bestellen begint op t rad van fortuin te lijken: afwachten wat je krijgt.

en €300 goedkoper? Niet bij de 1.6TDI DSG dan.. exact dezelfde prijs als op vorige prijslijsten. (maw wel opties verwijderen maar er niks tegenover zetten)

Klaasje

Forumguru
En sowieso geen FA meer op de 1.6 tdi, want ACC is daar niet leverbaar op.
Wordt dus allemaal weer beperkter :(

Bovenaan Onderaan