Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Wesly

Senior Member
@Derf De uitlaatdemper is al redelijk aangeslagen. Ik zou even op de roestvorming blijven letten, kijken of deze niet verder aanslaat naast de lassen.

Edwin1969

Actief lid
@AdB ik heb ook een caravan en dezelfde motor daarom genomen. Mijn levertijd is nog erg lang dus ben in de tussentijd erg benieuwd naar jouw ervaringen (en foto`s van de combinatie).

Joske

Forumguru
Jah, de roestvorming valt me nou toch ook wel hard op. Is bij mijn nieuwe wagen nog niet het geval.. Zoals Wesly al aangaf: lassen in het oog houden

derf

Senior Member
Even over de roest bij de uitlaatpijp. dit is een soort aanslag die je er zo afveegt

AdB

Senior Member
Zo. Vandaag mijn nieuwe Octavia Combi 2.0 TDI Elegance mogen ophalen. Even een paar eerste indrukken: De kleur Platin Grey doet het in combinatie met het chroomwerk erg goed. Auto oogt erg sjiek. Vooral over de zijkant ben ik zeer te spreken. De 16 inch velgen ogen ook lekker en zeker niet te klein bemeten. De neus oogt ook goed (beetje 'BMW-achtig' vond mijn buurman). De achterkant oogt nogal 'gewoontjes' maar niet verkeerd. Tijdens het rijden valt op hoe soepel de motor is. Heb vandaag even 250 km gereden en het gemiddelde verbruik lag op 5.4 liter/100 km. Lijkt me niet verkeerd. Met een vaartje van 120 km/u maakt hij maar 2000 toeren en dat rijdt bijzonder rustig en zonder herrie. Het Canton Soundsysteem presteert uitstekend mits je de moeite neemt om via het menu van de Bolero-radio de juiste instellingen te kiezen (is natuurlijk ook een kwestie van smaak). De muziek werd prima opgepakt van een usb-stick. Moest wel wennen aan de 6 versnellingen. Van 5 naar 6 zat ik soms in de 4e versnelling en omgekeerd bij terugschakelen zit je van 6 naar 5 wel eens in de 3. Hij floept er dus niet vanzelf in, even opletten dus. De stoelen zitten lekker. Klein minpuntje vind ik dat je het chromen lijstje om de ventilatieroosters aan de zijkant van het interieur weerkaatst ziet in de achteruitkijkspiegel. Ik heb een compleet zwart interieur en ik vind nu al dat dit erg gevoelig is voor vuil en stof. Wat me ook opviel was dat er in de brochures en promotiefilmpjes over een aantal opties wordt gerept die niet in deze Elegance uitvoering zitten. wellicht wel in de Business Elegance versie of sowieso als extra te bestellen (?) Ik noem bv de Adaptive Cruise Control en de keuzemogelijkheid om voor een bepaalde rijstijl te kiezen (eco-sport-neutraal). Maar of ik deze opties nu écht zal missen? Ik denk het niet. Kortom: ben dik in mijn sas en zeker geen spijt van mijn aankoop en de mensen die ik de auto heb laten zien waren ook onder de indruk! De komende week nog even flink wat kilometers proberen te maken voordat de caravan er achtergehaakt wordt. Ben erg benieuwd hoe de Octavia zich ook dan zal gedragen. Wordt vervolgd! (foto's volgen wellicht nog)

TedVlemmings

Forumguru
Zo. Vandaag mijn nieuwe Octavia Combi 2.0 TDI Elegance mogen ophalen. Even een paar eerste indrukken: De kleur Platin Grey doet het in combinatie met het chroomwerk erg goed. Auto oogt erg sjiek. Vooral over de zijkant ben ik zeer te spreken. De 16 inch velgen ogen ook lekker en zeker niet te klein bemeten. De neus oogt ook goed (beetje 'BMW-achtig' vond mijn buurman). De achterkant oogt nogal 'gewoontjes' maar niet verkeerd. Tijdens het rijden valt op hoe soepel de motor is. Heb vandaag even 250 km gereden en het gemiddelde verbruik lag op 5.4 liter/100 km. Lijkt me niet verkeerd. Met een vaartje van 120 km/u maakt hij maar 2000 toeren en dat rijdt bijzonder rustig en zonder herrie. Het Canton Soundsysteem presteert uitstekend mits je de moeite neemt om via het menu van de Bolero-radio de juiste instellingen te kiezen (is natuurlijk ook een kwestie van smaak). De muziek werd prima opgepakt van een usb-stick. Moest wel wennen aan de 6 versnellingen. Van 5 naar 6 zat ik soms in de 4e versnelling en omgekeerd bij terugschakelen zit je van 6 naar 5 wel eens in de 3. Hij floept er dus niet vanzelf in, even opletten dus. De stoelen zitten lekker. Klein minpuntje vind ik dat je het chromen lijstje om de ventilatieroosters aan de zijkant van het interieur weerkaatst ziet in de achteruitkijkspiegel. Ik heb een compleet zwart interieur en ik vind nu al dat dit erg gevoelig is voor vuil en stof. Wat me ook opviel was dat er in de brochures en promotiefilmpjes over een aantal opties wordt gerept die niet in deze Elegance uitvoering zitten. wellicht wel in de Business Elegance versie of sowieso als extra te bestellen (?) Ik noem bv de Adaptive Cruise Control en de keuzemogelijkheid om voor een bepaalde rijstijl te kiezen (eco-sport-neutraal). Maar of ik deze opties nu écht zal missen? Ik denk het niet. Kortom: ben dik in mijn sas en zeker geen spijt van mijn aankoop en de mensen die ik de auto heb laten zien waren ook onder de indruk! De komende week nog even flink wat kilometers proberen te maken voordat de caravan er achtergehaakt wordt. Ben erg benieuwd hoe de Octavia zich ook dan zal gedragen. Wordt vervolgd! (foto's volgen wellicht nog)
Kan kloppen mbt de opties. Er zijn een aantal opties die oorspronkelijk in het pakket zaten die naderhand ineens als bij te bestellen op de lijst stonden. Zo dacht ik ook dat er bepaalde dingen opzaten die er achteraf ineens weer bijbesteld moesten worden. Een beetje slordig en lullig maar helaas staat het in de kleine lettertjes dat ze dat allemaal mogen doen. Zolang ze inmiddels maar besloten hebben hoe de configuraties zijn dan zal dit voor toekomstige rijders (zoals ik) een stuk minder verwarring teweeg brengen bij oplevering.

AdB

Senior Member
Dank je Skoda liefhebber en Dennis! Ik was het al een beetje maar nu ben ik er nu zelf helemaal ook één (skoda-liefhebber)! Waar krijg je anders zoveel waar voor je geld? Zoals eerder gezegd heb ik ook even gedacht aan de Golf VII of de Audi A3. Maar je hebt in deze auto's m.i. echt veel minder voor hetzelfde geld en je geniet in de Octavia van dezelfde kwaliteit. Ik betaal mijn auto helemaal zelf en wil niet betalen voor enkel een logo op de motorkap wat je van een zekere status moet verzekeren. Al valt me nog steeds op dat Skoda nog steeds kampt met een imago-probleem. Voor de kenners geldt dat totaal niet (meer), maar sommigen zien het toch nog steeds (ten onrechte) als een 'oostblok-auto'.

AdB

Senior Member
O ja, nog even dit: ik had het al eerder over het feit dat het dashboardkastje niet afgesloten kan worden. Dat verwacht je niet. Zeker niet in een Elegance-uitvoering. Maar ook: de brandstofmeter. Zelfs in de basisuitvoering van de Polo is dit 'digitaal' af te lezen, in mijn nieuwe Octavia is de brandstofvoorraad af te lezen van een 'goedkoop' klokje met een wijzerplaatje....Hmmm..

CDK

Forumguru
van harte gefeliciteerd met je nieuwe bolide! veel plezier en veilige km's toegewenst!

greetz Corné

AdB

Senior Member
Paulus: ik heb net nog eens de foto's bekeken van je nieuwe auto. De mijne ziet er exact hetzelfde uit! Ik ben wel eigenlijk benieuwd hoeveel toeren jouw 1.6 TDI maakt bij bv 120 km/u en of dit veel afwijkt van mijn 2.0 TDI? NB: In het andere topic over het Cantonsysteem heb ik je vraag beantwoord. Hopelijk heb je er wat aan! Succes!

paulus474

Senior Member
Paulus: ik heb net nog eens de foto's bekeken van je nieuwe auto. De mijne ziet er exact hetzelfde uit! Ik ben wel eigenlijk benieuwd hoeveel toeren jouw 1.6 TDI maakt bij bv 120 km/u en of dit veel afwijkt van mijn 2.0 TDI? NB: In het andere topic over het Cantonsysteem heb ik je vraag beantwoord. Hopelijk heb je er wat aan! Succes!
Ik ga zo eens voor je kijken!

paulus474

Senior Member
1.6 TDI, in 5e versnelling:
80 km/u: 1500 tpm.
100 km/u: 1800 tpm.
120 km/u: 2250 tpm.
130 km/u: 2400 tpm.

Hoe is dit bij de 2.0 TDI?

Bovenaan Onderaan