Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

maarten77

Actief lid
Ah goed om te weten van die parkassist.

Sportonderstel heeft mijn interesse niet, maakt het rijden vaak minder comfortabel. Sperdiff. zou wel leuk zijn.

Majefloti

Forumguru
Ik zie overigens niet veel verschil tussen Alaris en Teron (standaard) behalve 18" vs 17"

Ben nog twijfelen of ik voor 18" ga, ook ivm winterbanden.
Beide velgen zijn super. Ik wil geen discussie voeren of het 17" of 18" moet zijn want dat is erg persoonlijk. Wel heb ik het volgende ervaren, wellicht dat dit helpt met je keuze.
Wat mij opvalt is dat er qua grootte (optisch gezien) nauwelijks verschil zit in de Alaris en Teron. Dit klinkt gek omdat de Alaris in diameter wel degelijk 25mm groter is maar let ook eens op het volgende. Als je twee verschillende 17" velgen naast elkaar ziet dan lijkt de ene velg optisch toch groter dan de andere. Dit komt, afgezien van merk en type auto, mede door het uiterlijk van de velg zelf (een bredere spaak en het aantal spaken zijn erg bepalend. Bredere spaken en daardoor minder aantal spaken maken de velg optisch kleiner dan een smalere spaak. Erg smalle en daardoor meer spaken geeft de auto in z'n geheel vaak een onnodig drukke uitstraling.
De vorm en het optisch uitwaaierende effect van de spaken bij de Teron maken dat deze 17" velgen optisch wat groter ogen. Dit effect heeft de Alaris wat minder waardoor het verschil onderling optisch dus kleiner wordt. Daarnaast wordt de combinatie van velg en auto ook bepaald door o.a.
- de tussenruimte tussen onderkant spatbord en bovenkant band (standaard is dit veel ruimte en na verlaging met bijv. Eibachs geeft dit een veel mooiere verhouding).
- diameter velg i.c.m. hoogte van de band zelf (te veel band geeft 'ballonachtig' effect en te weinig band geeft 'plakkaat-rubber-om-velg' effect).
- kleur auto t.o.v. Velg
Hieronder de combinatie van 17" Teron met Eibachs verlaging. Ik heb absoluut niet het gevoel optisch per sé 18" onder te willen maar zoals ik begon is dit uiteraard persoonlijk.
Suc6 met de keuze!

image.jpg

Joepie.
Wat rijd hij heerlijk. En een super aflevering gehad in Spijkenisse. Anders dan ik ooit mijn Toyota gehaald heb. Patrick nam zijn tijd en was super duidelijk.
Ik zal morgen foto's posten. Gaat een beetje lastig met de iPhone.

Jaaaaaa!!! Ik heb mijn nieuwe waggel!!!! ;)
naregege.jpg

Besteld eind juli, volgende week woensdag om 10.00 halen. Gaat om een O3 EBL denim-blue met als opties panoramadak en trekhaak.

Laatst bewerkt:
ytydetav.jpg
9e7a4aje.jpg
7ynasume.jpg
ajyveru2.jpg

Hier toch mijn foto's van de vandaag opgehaald octavia. Wat ben ik blij. Rijd super alleen kraakt behoorlijk bij remmen en vanuit stilstand naar achteruit. Is een dsg. Neem aan dat het nieuwigheid is want het is geen lekker geluid zo.

Mooie auto. Dat gekraak zou ik even in de gaten houden. Ook zou ik je trekhaak even testen. Mijn auto komt ook bij Hoogenboom Spijkenisse vandaan. Ze waren "vergeten" de trekhaak aan te melden. Hiervoor ben ik vandaag naar Skoda in Gouda gereden (dichterbij) die de trekhaak netjes hebben aangemeld.... :thumbsup:

Rickvw

Lid
ytydetav.jpg
9e7a4aje.jpg
7ynasume.jpg
ajyveru2.jpg

Hier toch mijn foto's van de vandaag opgehaald octavia. Wat ben ik blij. Rijd super alleen kraakt behoorlijk bij remmen en vanuit stilstand naar achteruit. Is een dsg. Neem aan dat het nieuwigheid is want het is geen lekker geluid zo.

Hier geen last, ook een DSG7 TDI & vandaag opgehaald..

Juist fijn die grote afstand. Hoef ik tenminste niet bang te zijn dat mijn 18 inch vrienden beschadigen. Helemaal wanneer vrouwlief moet inparkeren.... ;)

Bovenaan Onderaan