Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

bono5

Nieuw lid
Morgenmiddag mag ik ook mijn OC3 ophalen.
Besteld op 04-11-2013, levering op 14-02-2014, levertijd <15 weken.

Dat is netjes! Heb een soortgelijke configuratie besteld, ook bij mij werd aangegeven; levertijd 14 weken.
Hopelijk blijft dit zo! Veel veilige km's gewenst!

Zojuist het leasecontract getekend en nu dus "officieel".
Greenline Businessline, Race-Blue met zilveren dakrail, columbus en sunset.
Week 08 productie , levering week 10 of 11

hberg

Actief lid
Zojuist het leasecontract getekend en nu dus "officieel".
Greenline Businessline, Race-Blue met zilveren dakrail, columbus en sunset.
Week 08 productie , levering week 10 of 11
Gefeliciteerd! Dat is wel snel zeg!

Was het een voorraad auto die al in bestelling stond?

Was inderdaad een voorraadauto die al in bestelling stond. Daarom ook de eerder genoemde optie's , in eerste instantie zou ik die er niet bij genomen hebben maar het feit dat de auto sneller leverbaar was dan een nog niet in bestelling staande was doorslaggevend.

Oogje

Senior Member
Net nog maar eens gebeld met de dealer. De mijne staat nog altijd ingepland (definitief) om in week 9 geproduceerd te worden. Naar verwachting in week 10 in Leusden. Dan wordt het spannend. Mijn leder inbouwer is niet Alba. De dealer kan geen indicatie geven van wanneer dat erin kan. Ik heb vast aangegeven dat als het te lang duurt (dealer zal het zodra hij meer weet overleggen) ik de auto eerst wil ontvangen zonder leder. Dan ga ik wel een dagje kijken hoe ze dat nou doen, kan ik gelijk zien of het er strak genoeg in komt :tongue:

Zoals het er uit ziet ga ik inderdaad de eerste in Nederland zijn die in Metal Grey rond gaat rijden :)

Ik begreep overigens verder dat iedere 2.0 TDI die nu besteld wordt, niet voor week 24 geproduceerd zal worden. Bestel je een DSG dan begin je op een verwachte levering eind mei. De vraag is overweldigend groot (wereldwijd) naar de Octavia...

Nou oogje, dat wordt dan ophalen. Die van mij staat al vanaf week 3 bij Pon (van de dealer begreep ik dat Alba de hoezen maakt maar dat ze er bij en door Pon ingezet worden), verwachte aankomst bij de dealer week 8 en aflevering week 10...Prognose was dat ik er week 7 in zo rijden, 3 weken vertraging dus door drukte bij de leer inbouw.

blokart

Senior Member
Levering RS was 4 weken geleden rond 15 maart beloofd ging in W8 worden gebouwd maar vandaag een mailtje gestuurd aan de dealer en blijkt dat pas zal worden gebouwd W11 levering begin april. Wat een soap is me dat?

blokart

Senior Member
Dat is de reden..

Zie mijn post in het RS topic ;)

Ik sprak een verantwoordelijke van Skoda op het salon en hadden nooit z'n succes verwacht.
Van vorig model RS hadden ze er in B. maar 100 verkocht en op het moment van ons gesprek hadden ze er al 250 verkocht van de RS O³ ongeacht TSI/TDI. Ook zijn er problemen qua kleur en bepaalde opties vanwege het
onverwachte succes van de O³ in het algemeen. Ook is Lane assist niet meer beschikbaar vanwege een brand bij een leverancier van de camera's voor die toepassing.

tha a

Senior Member
er is wel altijd opvallend vaak brand bij allerlei vag toeleveranciers :deuk: of zie ik dat verkeerd? :maakmegek: Slappe excuses... er is gewoon fors meer vraag dan ze op dit moment aankunnen lijkt me...

blokart

Senior Member
Excuses of niet, wij zijn steeds de pieneut, beter een late en realistische datum dan alsmaar schuiven, helaas in de verkeerde richting.

@blokart Ik denk dat dit succes in België niet alleen aan de RS zelf ligt, maar ook aan het feit dat eigenlijk pas dit jaar de BIV voor auto's met een hogere fiscale PK redelijk te noemen is. Ik heb eind 2012 voor mijn O2 RS TDI (toen 1 jaar oud) nog bijna € 1700 euro BIV moeten betalen bij inschrijving.

blokart

Senior Member
@skodalux Het kost mij 2478€ aan BIV op m'n factuur van de leasemaatschappij gewoon omdat het via lease
in Vlaanderen gaat. Het had anders een full option geweest en nu niet maar ik geniet elke km van de motor en de opties zijn meestal niet de gehele tijd te genieten.

Bovenaan Onderaan