Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Artbij

Senior Member
Waarom maak je je daar druk om? Volgens mij ligt je auto lager dan een standaard O3 als je een sport onderstel hebt.

maxout

Lid
Na gisteren een proefritte hebben gemaakt en afgelopen week al een offerte hebben gevraagd (vond het te ver gaan om te bestellen zonder proefrit.... :D) gaat morgen, als verwacht, de offerte richting mijn facilitair bureau.

Bestelling: O3 combi, greenline business edition. Mica zwart. Extra getint achter, dab, columbus navigatie, half leer, zilveren daklijst, alarm. Geplande levertijd: uiterlijk week 22. En als er iets is wat ik goed kan is geduldig wachten...... :deuk: Als een kind zo zenuwachtig tot die datum...

@Tom RS Elke nieuwe auto wordt ook een keer tweedehands ;) Een dealer hier in de buurt vertelde me eind vorig jaar dat de RS verkopen last hadden van de BIV regeling, zoals die was.

Tom RS

Forumguru
@Tom RS Elke nieuwe auto wordt ook een keer tweedehands ;) Een dealer hier in de buurt vertelde me eind vorig jaar dat de RS verkopen last hadden van de BIV regeling, zoals die was.

Ik heb mijn Rs tdi ingeschreven begin december en moet om en bij de 450 euro BIV betalen en dat vind ik niet veel. 4 jaar geleden moest ik voor mijn Fr tdi met 170 pk 2500 euro betalen... Je dealer weet niet goed waar het over gaat denk ik.

Maik

Actief lid
Vandaag maar weer eens contact gehad met de dealer. Nog steeds niets bekend. Voorlopige productie datum staat op week 12, maar is nog steeds niet defenitief :mad:

Hmmm, zie wel dat hij een maand geleden op productie week 13 stond en een week daarvoor op productie week 14....

Laatst bewerkt:

RaceVrs

Banned
Vind het echt drama bij Skoda. De indicatie die Word gegeven bij bestelling klopt van geen kant, dat er dan nog wat afwijking in zit omdat er een meervoudige bestelling is op 1 moment kan ik me nog een 2 tal weken verschil voorstellen. Maar buj een +4 weken vind ik het al de verkeerde kant op gaan, dan niet gesproken over het meervoud aan weken ervan. Ik ben van week 5 naar 12, 16 en nu 20 gegaan. Marktmisleiding vind ik het.

Artbij

Senior Member
Het is voor de dealers ook geen porum lijkt mij..... Ik ruil mijn auto in, die gebruik ik nu natuurlijk intensief en hoe langer de levering duurt van de auto, hoe meer kilometers er op de auto staan.

RaceVrs

Banned
Neem het de dealer ook niet kwalijk. Voor hem ook niet fijn elke meer slecht nieuws mee te moeten delen. Overigens komt er bij mijn inruil ip deze manier 30% aan kilometers bij tov de kilometerstand bij inruil. Das oik niet fijn voor ze.

kimkognito

Nieuw lid
Vind het echt drama bij Skoda. De indicatie die Word gegeven bij bestelling klopt van geen kant, dat er dan nog wat afwijking in zit omdat er een meervoudige bestelling is op 1 moment kan ik me nog een 2 tal weken verschil voorstellen. Maar buj een +4 weken vind ik het al de verkeerde kant op gaan, dan niet gesproken over het meervoud aan weken ervan. Ik ben van week 5 naar 12, 16 en nu 20 gegaan. Marktmisleiding vind ik het.

Helemaal mee eens, ik ging van bouwweek 48 naar week 2, naar week 8,9 en nu weer naar week 12. Al met al 16 weken later! Als wij dit bij onze klanten doen worden ze gek, die vinden 2 weken levertijd al bijna onacceptabel.

kimkognito

Nieuw lid
Op de facebook pagina van Skoda Nederland gezet:

Beste Skoda Nederland. Ik heb mijn nieuwe Skoda Octavia III EBL 1.6TDI DSG Metal Grey in september besteld met een voorlopige leverdatum van 2 januari, vond ik prettig voor mijn wintersportvakantie...ik hoef jullie niet te vertellen dat deze niet gehaald is denk ik. Gisteren vertelde mijn dealer dat de "voorlopige" productieweek nu op week 12 staat, dit betekent uitlevering in weej 13/14. Al met al een vertraging van 12/14 weken. Zo kun je toch niet met klanten om gaan? Ik kan niet begrijpen dat er in een tijd waarin minder auto's verkocht worden vertragingen kunnen oplopen van deze duur. Ik krijg bijna de neiging om de auto te annuleren en dan maar naar een ander merk te gaan.

RaceVrs

Banned
Bij mij gaat het om een RS, zal ook niet net zo een grote productie hebben als een greenline (weet niet precies hoe de processen lopen). Is er een compensatie regeling hiervoor? Als ik de auto in juni krijg is die al eerder een jaar oud (in getal) dan dat ik hem in week 6 zou krijgen.

Artbij

Senior Member
O zo, 1 jaar in cijfers terwijl hij in tijd 6 maanden is?

Dan vraag je toch of de dealer hem tot 1-1-2015 vasthoud voor je? :)

Ik zie je probleem.. Wanneer zou je hem krijgen?

Bovenaan Onderaan