Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Canon-Eye

Forumguru
Volgens mij wordt het dan bijtelling min leasebedrag, mits je dat leasebedrag (formeel) aan je werkgever betaalt.

TCNH

Senior Member
Kleine correctie: Volgens mij wordt het dan bijtelling min leasebedrag, mits je dat leasebedrag (formeel) netto aan je werkgever betaalt.

Als de werkgever het inhoudt op het bruto salaris wordt de fiscus er niet beter van en mag je het niet als eigen bijdrage in mindering brengen op de bijtelling.

D_R1978

Senior Member
Vandaag door de LM gebeld met de melding dat de Teron velgen oorzaak zijn voor het doorschuiven van de geplande productiedatum naar week 42. De oorspronkelijke uitleverweek was week 40. Morgen even bellen of een wijziging naar Alaris wellicht helpt..

D_R1978

Senior Member
Het is iets meer, zou oorspronkelijk de auto in week 40 geleverd krijgen, nu wordt ie dan in week 42 geproduceerd, scheelt dus denk ik in totaal een week of 4 en de meerkosten (in de lease) zijn maar 2 euro per maand...

Badnews

Senior Member
Weer 2 weken langer... Mijn auto is al in totaal 8 weken opgeschoven.
Dus 2 weekjes erbij is weer later...en nog steeds geen sorry berichtje ofzo, pas als je zelf informeert hoor je wat

Vandaag door de LM gebeld met de melding dat de Teron velgen oorzaak zijn voor het doorschuiven van de geplande productiedatum naar week 42. De oorspronkelijke uitleverweek was week 40. Morgen even bellen of een wijziging naar Alaris wellicht helpt..
Ach ja, mijn auto is "maar" 13 weken opgeschoven..... :banghead:

TedVlemmings

Forumguru
Zijn er hier toevallig al toekomstig Octavia Combi rijders met panoramadak die hun 'definitieve' productiedatum al weten? Ik heb besteld in week 18 en alles officieel ondertekend en goedgekeurd in week 20 en weet momenteel nog helemaal niets qua productie/levertijd.

Racer-X

Actief lid
Mijne staat op prod. week 42 maar helaas nog niet definitief. Hopelijk wordt eea nog vervroegd.

Badnews

Senior Member
Het klinkt misschien bot, maar ik begin langzaam spijt te krijgen van mijn keuze en ik moet de auto nog krijgen.
Ik heb nog nooit zulke slechte communicatie gezien vanuit een bedrijf, dacht weg te blijven bij de arrogantie van VW (een VAG auto is voor mij goedkoper ivm leasebedrijf dat van PON is) maar kom nu van arrogantie in ontkenning terecht.
8 tot 10 weken worden 22 weken (+250%), configuraties kloppen niet, hulp is helemaal ver te zoeken.
Zelfs de informatie bij mijn Passat destijds waren beter, en dat was al beroerd in vergelijking met Renault of Toyota (die echt het beste communiceren en altijd klaar staan om hulp te bieden, geen geheime agenda's en alles openbaar (waardoor ze ook vaak worden afgebrand op hun terugroepacties))

Hoe is het mogelijk dat je een logistiek proces totaal niet kan inschatten. Schuld geven aan externe leveranciers terwijl je zelf precies weet wat je nodig heb. Aanlevertijden van meer dan 2 maanden voor externe items is gewoon belachelijk, of inschattingen maken op basis van verleden.
Als ze dit al niet kunnen, wat gaat ze dan wel lukken.. mijn vertrouwen zakt steeds verder in het merk en blijf maar denken dat ik straks een mooie auto heb.

Misschien ben ik gewoon even te negatief en gaat alles straks perfect...

Zijn er hier toevallig al toekomstig Octavia Combi rijders met panoramadak die hun 'definitieve' productiedatum al weten? Ik heb besteld in week 18 en alles officieel ondertekend en goedgekeurd in week 20 en weet momenteel nog helemaal niets qua productie/levertijd.

Voorlopige productie week 38

roeldewinter

Actief lid
badnews, ik ben het met je eens. Ook ik hoor niets van zowel leasemaatschappij (ik denk dezelfde als jij hebt) als dealer. Ik moet zelf bellen maar terugbellen, ho maar... Ik heb zelfs al uitvluchten gehoord als 'ja maar, de fabriek moet ook schoon gemaakt worden, ze doen echt wel wat'...

Ook ik was blij verlost te zijn van de VW-arrogantie (al was ik met al mijn VW's altijd onwijs tevreden). Iets met eerste indruk...

Canon-Eye

Forumguru
8 tot 10 weken worden 22 weken (+250%)
Euhh... Van 8 naar 22 is +175%, van 10 naar 22 is +120%. (de eerste 100% had je immers al)
Nog steeds (te) veel, daar niet van - maar ik ben toch wel voor een correcte weergave van de feiten...:lezen:

Badnews

Senior Member
okiz... mijn fout :)
ging uit dat normale wachttijd 100% was.. dus verhoging was niet 250%..
dan valt het wel mee... scheelt maar 3 maanden :(

Bovenaan Onderaan