Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

res-q

Senior Member
Ik heb vanochtend ook even contact gezocht met de LM. Mijn O3C is besteld in week 26, verwachte levering in week 42, dus 16 weken levertijd...
 

Badnews

Senior Member
Vaag.. 3 weken later besteld, 1 week eerder levering. Dus een maand sneller dan EBL versies
Ik zie een ambition, maar met Teron velgen (die de vertraging zouden opleveren).
 

res-q

Senior Member
Wellicht dat HB/Combi ook wel verschil maakt. Ik begreep dat PON te weinig plaatsten voor de HB heeft gereserveerd, omdat zij zich baseerden op de verhouding van de O2. De vraag voor HB-O3's is echter veel groter dan PON heeft voorzien.
 

maartenv84

Senior Member
Tjah.... die 1000 stuks HB 14% krijgen allemaal voorrang.... Dan zal de productieverhouding inderdaad wel scheef liggen op dit moment. Maar we weten allemaal niet met welke capaciteit Pon werkt en hoeveel bestellingen er daadwerkelijk plaatsvinden...

Blijft wel jammer, het niet snel kunnen rijden in de nieuwe wagen. Maar... Als ie er eenmaal is, is de vreugde des te groter, lijkt me :)
 

MaRco2

Forumguru
Ik heb van de dealer vernomen dat de combi's welke in de 14% vallen een trekgewicht van 0 kg gaan krijgen en dat de kleur platin Grey binnenkort uit assortiment gaat!

Wil dus zeggen dat er alleen een vierkante trekhaak achter kan voor fietsendrager. Pijnlijk

De afgelopen week bij drie dealers geinformeerd hiernaar, maar men verwacht pas rond september iets te weten, mogelijk pas oktober. De importeur zou nog in onderhandeling zijn.

Idem SEAT Leon ECOmotive... de VW Golf VII BM mag 1.000 kg trekken, waarschijnlijk de Leon ook, maar de Octavia is toch meer auto (ook iets zwaarder). Maar ik heb de gok niet genomen dat het toch nog 1.500 kg zou worden, zoals de reguliere 1.6TDI.

Bij de facelift Suberb 1.6TDI Greenline was het in eerste instantie ook 0 kg (de dealerdemo's let op als daar interesse naar uit gaat!) en later alsnog (door een extra oliekoeler toevoeging ofzo) 1.500 kg.

Op dit moment bestellen, is eind december leveringsindicatie, maar ik heb het risico niet genomen.

Panoramadak/Dynamicpakket schijnt nog langer te gaan duren.
 

MaRco2

Forumguru
Ik had het over de HB Greenline, Combi schijnt weer wat meer CO2 uitstoot te hebben voor 14% of hij komt in het geheel niet aldus enkele dealers.
 

AdB

Senior Member
Zo. De eerste 5000 km zitten er alweer op. Tijd dus om een eerste balans op te maken. Het betreft mijn nieuwe Octavia Combi 2.0 TDI Elegance:

Pluspunten:
Voelt erg solide aan, met name de stijfheid van de carrosserie.
Je hebt het gevoel in een (veel) duurdere Audi (A4) te rijden.
Comfortabeler dan ik verwacht en vooraf gelezen had wat betreft de vering (die zou achter nogal stug zijn?).
Heerlijk ruim! Maar daarom had ik ook voor deze auto gekozen en niet voor de Golf of de A3 (en scheelt ook in de portemonnee).
Lekker dat multifunctionele driespakige stuur, ligt door z'n vorm ook heerlijk in je handen.
Goede stoelen, niet te krap maar ook niet te ruim.
Sjieke uitstraling, met name in de kleur Platin Grey!
Motor: beschaafd en bedaagd maar als je het gaspedaal verder intrapt gaat het heel rap!
Als je wilt kun je extreem zuinig rijden. 4.5 liter per 100 km is zeker haalbaar als je veel buitenwegen rijdt.
Heerlijke motor, maar oppassen met de snelheid. Ongemerkt rijd je al gauw te hard!
Climatronic werkt fantastisch!
Qua uiterlijk: de zijkant vind ik vooral een lust voor het oog, maar ook de voorkant mag gezien worden! De achterkant vind ik daar eerlijk gezegd wat gewoontjes bij afsteken..(kwestie van smaak)
Leuk dat info-display over allerlei details over de auto!

Minpunten:
In de folder en op de Skoda-site staan allerlei features die zelfs in deze luxe Elegance-uitvoering ontbreken. Ik vind dat enigszins misleidend.
Oppassen met het de sierlijsten aan binnenkant van de portieren als je je gordels afdoet, je hebt gauw krassen als de metalen delen tegen elkaar ketsen!
Met de caravan er achter zakt de kont van de wagen verder naar beneden dan ik vooraf had verwacht. Ik overweeg daarom alsnog aanschaf hulpveren.
Door het lagere gewicht en de andere carroserievorm en de lengte van de auto rijdt mijn OIII Combi met de caravan niet zo stabiel als mijn vorige auto (Golf Plus)
Met de caravan er achter is er genoeg power t/m de vierde versnelling, in V en VI lijkt de puf er een beetje uit.
Problemen met de chromen portierlijsten (te krap gemonteerd waardoor delen bekneld raken): moet nog worden opgelost. Daar schijnen meer mensen problemen mee te hebben.
Probleem met vaste trekhaak: is gelukkig opgelost door kosteloze montage afneembare trekhaak.
Ik kan me het verbeelden, maar ik heb het idee dat het Canton Soundsysteem minder goed uit de verf komt in combinatie met de Bolero-radio. In de Octavia HB waar ik in heb proefgereden vond ik het geluid mooier klinken (Canton in combinatie met het Columbus-systeem).
Klein minpuntje: als je de bediening voor de ramen wat langer vasthield gingen de ramen in de Golf vanzelf helemaal omhoog of omlaag. In de Octavia moet je de knop blijven vasthouden (als je loslaat stopt het meteen).
Op de egaal zwarte vloerbedekking zie je werkelijk alles!

Samenvattend: ik heb absoluut geen spijt van de aankoop!! Ik hoop en vertrouw er op dat het probleem met de chromen sierlijsten spoedig zullen worden opgelost.
Ik verwacht dat de nieuwe Octavia een verkoopsucces zal worden!
 

TedVlemmings

Forumguru
Ik heb in mijn huidige octavia dat eenmaal goed op het ramen knopje drukken betekend dat ze geheel openen of sluiten. En bij gedoseerd drukken of trekken deels tot je stopt. Verder leuke review om te lezen. Maakt me nog nieuwsgieriger naar mijn lang lopende bestelling.
 

Mik19

Lid
Bij mijn auto werkte de bediening van ramen prima als ik de knop iets langer vast bijhouden en dan loslaten. Het raam gaat dan helemaal omhoog of omlaag.
 

MaRco2

Forumguru
Die chromen sierlijst (r.v. portierlijst lijkt te lang te zijn, overlapt die van het achterportier lijkt het wel, staat daardoor ietsje naar buiten) zag ik vanmorgen ook.:(

Ramen moeten ingeleerd worden blijkbaar (ben nog niet halverwege het verschrikkelijk onduidelijke instructieboekje).
 

TCNH

Senior Member
Zo. De eerste 5000 km zitten er alweer op. Tijd dus om een eerste balans op te maken. Het betreft mijn nieuwe Octavia Combi 2.0 TDI Elegance:

Klein minpuntje: als je de bediening voor de ramen wat langer vasthield gingen de ramen in de Golf vanzelf helemaal omhoog of omlaag. In de Octavia moet je de knop blijven vasthouden (als je loslaat stopt het meteen).

Er zit een beetje weerstand op het knopje, als je hem daar doorheen duwt/trekt gaat het raam wel in 1x omhoog of omlaag. Voor mij was het ook even wennen, maar gaat nu als vanzelf. :)
 

Altos

Banned
Ik vind dat enigszins misleidend.
Oppassen met het de sierlijsten aan binnenkant van de portieren als je je gordels afdoet, je hebt gauw krassen als de metalen delen tegen elkaar ketsen!
Zitten er bij jou auto metalen sierlijsten in? bij mij zijn ze van zilverkleurig plastic :pieker:
 

AdB

Senior Member
@Altos: klopt, maar hoe dan ook oppassen voor krassen als de metalen beugel van de gordel daar tegenaan ketst.
@TCNH: bedankt voor de tip, ga het zo uitproberen :jaja:
 

rudolfi

Forumguru
@Altos: klopt, maar hoe dan ook oppassen voor krassen als de metalen beugel van de gordel daar tegenaan ketst.
@TCNH: bedankt voor de tip, ga het zo uitproberen :jaja:

Ben je er al achter hoe hard je moet gooien om een kras te veroorzaken? :D

P.S. Sorry het is hier weer vrijdagmiddag
 

Flem_nl

Forumguru
Yes!!! Net van de dealer te horen gekregen dat mijn O3C op 21 aug. in productie (officiële fabrieks-planning) gaat en dan in de 1e week van september bij hen binnenkomt. Dan de Eibach veren en afneembare trekhaak eronder.... Dus in 2e week sept. kan ik 'm ophalen!!!!:yeehaa:
 

Badnews

Senior Member
en je eerste schatting was week 44?
Week 44 is eind oktober, dan zou je een behoorlijk sprong gemaakt hebben.
1e week september en verlagen (+1 week max) zou week 38 zijn, 6 weken eerder!

Super voor je!
 
Bovenaan Onderaan