Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

huh ook begin juni besteld (2.0 TDI) levering zou week 35 zijn maar nog niks gehoord...
ja ik ga volgende week maar eens bellen :bloos:

MeneerB

Forumguru
:mad: :mad: :mad: :mad: heb net te horen gekregen dat ik GEEN Platin Grey ga krijgen ......
Het panoramisch dak was niet de beperkende factor (anders had ik die laten vallen).
Morgen maar gaan kijken naar een alternatieve kleur.....

Ik moet zeggen dat de nieuwe grijze kleuren helemaal niet zo verkeerd lijken te zijn.
Als er een meer anthraciet tint kleur was geweest had ik deze eerder gekozen dan platin grey.
Maar wel heel vervelend voor je.

Succes met de nieuwe kleurkeuze en hopend zonder extra vertraging.

Thorgal

Forumguru
Ik moet zeggen dat de nieuwe grijze kleuren helemaal niet zo verkeerd lijken te zijn.
Als er een meer anthraciet tint kleur was geweest had ik deze eerder gekozen dan platin grey.
Maar wel heel vervelend voor je.

Succes met de nieuwe kleurkeuze en hopend zonder extra vertraging.
Dank,
dat lijkt mij ook een hele mooie kleur maar gezien mijn huidige ervaring wil ik daar niet op wachten.
Heb wel met de dealer besproken dat ik niet opnieuw achteraan in de wachtrij wil komen te staan (dan wordt het namelijk annuleren want ik moet dit jaar een andere auto).
Zit toch weer aan een blauwe, demin blue, te denken.

Lodewijk

Actief lid
:mad: :mad: :mad: :mad: heb net te horen gekregen dat ik GEEN Platin Grey ga krijgen ......
Het panoramisch dak was niet de beperkende factor (anders had ik die laten vallen).

@Lodewijk @dorstvlegel Hebben jullie nog wat gehoord?
Same here... Op naar een nieuwe kleur. Metal grey is er pas op z'n vroegst vanaf november.

frisok

Senior Member
Voor de statistieken.

Besteld: O3C EBL, 1.6TDI DSG, cappucino beige, pano, alcantara (licht), DAB, 17" Teron, Lane Assist, Sunset, Trekhaak, bagagepakket, functiepakket, travel pakket, dynamic pakket, voorruitverwarming, (kennelijk inmiddels ook Front Assist, want na week 32).

Besteld wk 30. Bevestigde leverdatum wk 46 (15 november). Ik ben benieuwd of ik bij de groep met 5-10 weken uitstel of 5-10 weken eerdere levering hoor.

Pablos

Senior Member
Same here... Op naar een nieuwe kleur. Metal grey is er pas op z'n vroegst vanaf november.
Na nog een kleine hoop, definitief (onder protest) omgezet naar zwart metallic. Jammer maar helaas, de metal grey met alle leveringsproblematieken vond ik een te onzeker pad...

Voor de statistieken.

Besteld: O3C EBL, 1.6TDI DSG, cappucino beige, pano, alcantara (licht), DAB, 17" Teron, Lane Assist, Sunset, Trekhaak, bagagepakket, functiepakket, travel pakket, dynamic pakket, voorruitverwarming, (kennelijk inmiddels ook Front Assist, want na week 32).

Besteld wk 30. Bevestigde leverdatum wk 46 (15 november). Ik ben benieuwd of ik bij de groep met 5-10 weken uitstel of 5-10 weken eerdere levering hoor.
Is voorruitverwarming dan weer te bestellen?
Mijn Octavia combi EBL staat (voorlopig) gepland voor productie in week 42.
Het zou dan nog een welkome aanvulling zijn indien dit nu alsnog besteld zou kunnen worden.
Is het overigens alleen voorruitverwarming of winterpakket?

Pablos

Senior Member
Helaas...dacht hetzelfde. Als ik na week 46 laat leveren, is dan voorruit weer beschikbaar. Antwoord: die komt niet meer

dorstvlegel

Actief lid
Thorgal schreef:

@Lodewijk @dorstvlegel Hebben jullie nog wat gehoord?

Vanmiddag ook te horen gekregen dat ik een andere kleur uit moet gaan zoeken. Als een Platin nu niet in de productie planning zit komt hij niet meer.

Balen, ik heb nog 4 weken gewacht met bestellen omdat er informatie over de 14% Combi zou komen.

Morgen naar de dealer om naar een andere kleur te gaan kijken. Metal grey zou de vervanger worden. Is volgens mij bijna Anthraciet grijs. En die heb ik nu al.

Ik sluit niet uit om de order maar te annuleren en een Golf7 variant te bestellen. Ik heb nu 3 maanden voor niets gewacht. En ook met een andere kleur te kiezen wordt er geen garantie geven dat de auto snel geproduceerd wordt.

Ik snap de arrogantie van Skoda niet, om een bstelde auto niet te gaan produceren. Wacht dan even totdat van alle bestelde Platin auto's de onderdelen binnen zijn en gebruik nog eenmaal de Platin kleur om alles af te bouwen.

Pablos

Senior Member
Eens, nu rollen auto's in andere kleuren van de band die daarna ook kunnen. Niets ten nadele van die ontvangers, maar commitment moet er van beide kanten zijn. En dan zonder sorry of compensatie "gewoon" zeggen: jammer joh.

En de vervelende boodschap over laten aan een dealer die klem zit tussen leasemaatschappij en importeur en aan alle kanten wordt uitgeknepen en toch zijn best doet...(de slechte dealers buiten beschouwing gelaten:D

Thorgal

Forumguru
En wanneer had je besteld? Ach maakt eigenlijk niet meer uit.
Het is inderdaad een geldige reden om te annuleren.
Welke dealer heb je? Zien we elkaar wellicht morgen, soort van mini meeting.

Zou toch slim zijn om alsnog een levering in die kleur te doen. Als de bestellingen er zijn, waarom niet?
Heb daar geen verstand van maar je kan toch bij de spuiterij een andere kleur instellen? En voor 1 auto is dat niet handig maar lijkt me sterk dat wij de enige in Europa zijn. Als je op de .cz site kijkt zie je wel 30 kleuren.

dorstvlegel

Actief lid
Ik heb een tijdje bij Nedcar de productie gezien ivm mijn werk. In de lakstraat gingen alle kleuren door elkaar. Dus eigenlijk kan het geen probleem zijn.

Morgen ga ik naar Eindhoven

Pablos

Senior Member
Jammere is idd dat over de grens de kleur wel is. Een beetje teleurstellend begin bij een nieuw merk (voor ons dan)
Hopen dat de rest van de leasetermijn ons beter zal bevallen...

Lodewijk

Actief lid
Ik sluit niet uit om de order maar te annuleren en een Golf7 variant te bestellen. Ik heb nu 3 maanden voor niets gewacht. En ook met een andere kleur te kiezen wordt er geen garantie geven dat de auto snel geproduceerd wordt.

Ik ben er ook wat klaar mee. Weet niet wat wijsheid is omdat de informatie van Skoda niet betrouwbaar is. Wat zijn naast de golf alternatieven voor een wat duurdere octavia? A4 of 508? Of staan er andere auto's op de shortlist? Ik zou graag dit jaar nog rijden voor 20% bijtelling

Lodewijk

Actief lid
Liefst zou ik een v70 bestellen maar die is wat te duur voor me ;-(. Scheelt zomaar 400 bruto per maand met een octavia... Idem 3-serie.m

Badnews

Senior Member
Ik heb nu al geen prettige ervaringen met (ook voor ons nieuwe) merk Skoda.
Bij mij is het simpel, maar ik zou echt kwaad worden als een kleur ineens geannuleerd werd als je al 3 maanden zit te wachten.
Bij mij is het nog simpel, ik wil leer achter op de voorstoelen, dealer zegt dat het erop zit, maar praktijk blijkt dat niet zo te zijn.

Maar dit s*cked echt. Als je hb versie zou hebben, was de a3 limo nog een optie (heb ik zelf ook naar gekeken), maar zou zeker geen fransoos nemen(paar gehad, nooit echt een succes)

Lodewijk

Actief lid
Bij mij is het simpel, maar ik zou echt kwaad worden als een kleur ineens geannuleerd werd als je al 3 maanden zit te wachten.

Die kleur kan me eigenlijk niet eens zo heel veel schelen. Er is ook wel een andere kleur waar ik tevreden mee kan zijn. Echter, de onzekerheid door het slechte managen van de verwachtingen vind ik vervelend en zou niet nodig hoeven zijn. Waarom pas ruim een kwartaal na de bestelling de mededeling dat ik een andere kleur moet kiezen???

Pablos

Senior Member
Exact...gaat om de wijze waarop ze er mee omgaan. Arrogant en niet klant vriendelijk cq betrokken

Bovenaan Onderaan