Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Badnews

Senior Member
Dat is dus ook mijn zorg, het boeit skoda HELEMAAL niets. Klant vriendelijkheid staat niet in hun woordenboek schijnbaar.
Ik maak me ook steeds zorgen en denk 'wat nu weer'.

frisok

Senior Member
Is voorruitverwarming dan weer te bestellen?
Mijn Octavia combi EBL staat (voorlopig) gepland voor productie in week 42.
Het zou dan nog een welkome aanvulling zijn indien dit nu alsnog besteld zou kunnen worden.
Is het overigens alleen voorruitverwarming of winterpakket?

Voorruitverwarming staat doorgestreept, maar dat komt kennelijk niet bij elke browser goed uit de verf. Dus: geen dynamic pakket en voorruitverwarming voor mij.

Lodewijk

Actief lid
Na nog een kleine hoop, definitief (onder protest) omgezet naar zwart metallic. Jammer maar helaas, de metal grey met alle leveringsproblematieken vond ik een te onzeker pad...
zwart is ook nice. Nadeel, buiten het poetsen, vind ik de hitte-ontwikkeling in een zwarte auto. Nu heb ik het voordeel dat mijn auto in een garage onder het huis staat en op mijn werk ook in een parking, dus meestal koel, maar ik twijfel toch. ben bang dat ik op race blue snel uitgekeken ben. Zilvergrijs is nog een optie.

Roderick

Nieuw lid
We zijn ook wel een stelletje..... Bij elkaar

Ps ben bij bestelling al van januari uitgegaan (commen sense)

Pablos

Senior Member
Dealer stelt zich netjes op. Ik heb nog steeds een goed gevoel over de dealer (Versluis). Geen sprookjes, recht voor zijn raap en voldoende service gericht.

Zoals ik eerder al zei, eigenlijk zijn we beide geen partij. Leasemaatschappij besteld bij Pon. Dealer krijgt handling fee (lager dan normale marge) en de auto telt bij hem niet mee. Zijn belangen zijn wellicht de opties en natuurlijk onderhoud. De opstelling van de dealer is wel degelijk of hij mijn dealer is en ik de auto zelf koop...daar ben ik blij mee. Uiteindelijk gaat het om vertrouwen en vooralsnog heeft hij die volledig. Hij zal er niet slechter van worden (hoeft ook niet, ik verdien ook mijn geld met werk), maar het is mi geen dankbare positie..

Ik erger me slechts aan de hautaine houding van de importeur. Die lijkt zijn monopoly op de merken vol te benutten en teveel jaren 80 gedrag te tonen. Jammer want daarmee verlies je goodwil bij de (toekomstige) consument. De eerste verkoop maken is niet moeilijk (kan je erin praten), de tweede en de derde aan dezelfde klant wel (dan telt de klantervaring). Ik zou als ondernemer niet graag in die mate afhankelijk willen zijn van 1 partij...

Vandaag eindelijk positief bericht gekregen van mijn dealer. Mijn OC3 is ingepland voor productieweek 38!!! Eindelijk vooruitgang...

@ dorstvlegel, inderdaad met pano dak. Ben ook verbaasd dat het allemaal opeens zo snel gaat. Tot nu toe was het vertraging op vertraging met steeds een ander onderdeel dat voor de vertraging zorgde.

dorstvlegel

Actief lid
Het is dat ik altijd erg tevreden ben geweest over zowel de dealer als mijn twee Octavia's dat ik eigenlijk meteen weer een nieuwe bsteld heb. Op mijn huidige heb ik ook een half jaar moeten wachten. Dat was de eerste serie 20% auto's. Zover ik het nu zie red ik het niet in een half jaar.

dorstvlegel

Actief lid
Beatle, een aantal hier op het forum hebben vandaag te horen gekregen dat de O3 in Platin met een panodak niet meer gebouwd gaat worden. Of we maar even een andere kleur willen kiezen...
Dit omdat men over enkele weken stopt met Platin en omdat er geen panodaken zouden zijn.

Dit is voor mij ook de derde octavia die ik besteld heb omdat zowel de dealer als de auto gewoon goed zijn. Echter dit is de eerste keer dat ik zo lang moet wachten na bestellen. Maar meer dan 6 maanden zoals dorstvlegel is wel erg lang!

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag eindelijk positief bericht gekregen van mijn dealer. Mijn OC3 is ingepland voor productieweek 38!!! Eindelijk vooruitgang...
Dan vraag ik me af of de mijne inmiddels ook definitief is. EBL check, Panoramadak check, DSG check en verder heb ik geen vergelijkbare vertragende opties. Ik heb nog geen definitieve datum door gekregen, wel indicatie van levering eind Oktober

D_R1978

Senior Member
Dan vraag ik me af of de mijne inmiddels ook definitief is. EBL check, Panoramadak check, DSG check en verder heb ik geen vergelijkbare vertragende opties. Ik heb nog geen definitieve datum door gekregen, wel indicatie van levering eind Oktober
Lijkt ook vrij sterk op mijn configuratie, maar de logica van de fabriek is ver te zoeken....

Thorgal

Forumguru
Vanochtend bij S-point in ZO gezien, iemand gaat komende week blij worden

Bijlagen

• 20130824_115127_resized.jpg
    20130824_115127_resized.jpg
    819,1 KB · Weergaven: 128

Lodewijk

Actief lid
Ik heb vanmiddag mijn bestelling gewijzigd naar een andere kleur. Twijfel was tussen zilvergrijs en black magic pearl effect. Ik vond zwart iets aparter in combinatie met het elegance business pakket

Mooie auto Kazie31. De 16 inch tonen op deze foto's zeker niet "te" klein voor deze auto. Is het een ABL?
Veel rijplezier!

Bovenaan Onderaan