Dealer stelt zich netjes op. Ik heb nog steeds een goed gevoel over de dealer (Versluis). Geen sprookjes, recht voor zijn raap en voldoende service gericht.
Zoals ik eerder al zei, eigenlijk zijn we beide geen partij. Leasemaatschappij besteld bij Pon. Dealer krijgt handling fee (lager dan normale marge) en de auto telt bij hem niet mee. Zijn belangen zijn wellicht de opties en natuurlijk onderhoud. De opstelling van de dealer is wel degelijk of hij mijn dealer is en ik de auto zelf koop...daar ben ik blij mee. Uiteindelijk gaat het om vertrouwen en vooralsnog heeft hij die volledig. Hij zal er niet slechter van worden (hoeft ook niet, ik verdien ook mijn geld met werk), maar het is mi geen dankbare positie..
Ik erger me slechts aan de hautaine houding van de importeur. Die lijkt zijn monopoly op de merken vol te benutten en teveel jaren 80 gedrag te tonen. Jammer want daarmee verlies je goodwil bij de (toekomstige) consument. De eerste verkoop maken is niet moeilijk (kan je erin praten), de tweede en de derde aan dezelfde klant wel (dan telt de klantervaring). Ik zou als ondernemer niet graag in die mate afhankelijk willen zijn van 1 partij...