Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

heusinkveldb

Forumguru
Even een terugslag..... Vandaag toch maar gebeld met de LM om te kijken wanneer ik de O3 zou kunnen ophalen. Kom ik even bedrogen uit..... Werd me verteld dat ik moet wachten tot het nieuwe jaar, terwijl auto al onderweg is naar de dealer. 10 weken terug werd me nog verteld dat na 15 november de auto gewoon wordt geleverd. Dus onze wagenbeheerder maar ingeschakeld en kijken of hij nog wat kan regelen. Kost me toch een procent eigen bijdrage extra voor 5 jaar. Werkgever was te laat met bestellen, dus deze werknemer moet misschien op de blaren zitten.
Wat is er mis met wachten tot het nieuwe jaar. Dat is al bijna zover.

Badsloefke

Forumguru
Wat is er mis met wachten tot het nieuwe jaar. Dat is al bijna zover.
Mijn wagen gaat ook binnen komen bij de dealer volgende week of de week erna en ga m ook pas volgend jaar inschrijven... ( als ik mezelf kan bedwingen :-) ) Is toch van belang bij herverkoop later zeker op vrij korte termijn (5j ofzo ) vandaar dat leasing m ook pas volgend jaar zal inschrijven

Badsloefke

Forumguru
Ja hier in België is da anders maar ook hervorming verkeersbelasting en wegentaks maar kost me beiden samen 800€ in nieuw systeem en in huidig systeem 750€ dus voor die 50€ verschil beter wachten dan...

heusinkveldb

Forumguru
Bij mij hebben ze hem nog wel vorig jaar december ingeschreven i.v.m. 14 bijtelling maar ik moest wachten tot januari voor uitlevering. Vond ik niet erg zolang ie maar onder de 14% viel

ManeBrane

Forumguru
@heusinkveldb Als je al meer dan 8 maanden wacht, er ook nog eens een procent bijkomt en eerdere beloftes niet worden nagekomen, ja dan ben ik wel een klein beetje teleurgesteld.
Vandaar ook dat ik hoop dat ze net als bij jou eerder inschrijven.

Ik kan die van mij op 25 november gaan ophalen. Inbouwen van leer en trekhaak duurt erg lang (3-4 weken). Auto is wel op kenteken gezet. Ruim 4,5 maand moeten wachten (week 28 besteld).

Baynes

Nieuw lid
De mijne is ook in Nederland sinds gister. Dealer vertelde mij dat volgende week afleveren zou moeten lukken maar las net op de website van de lease maatschappij dat vanaf 15 november geen auto's meer op kenteken worden gezet... Vrees dus dat ik ook tot het nieuwe jaar mag wachten.

B@s0302

Senior Member
Leasemaatschappijen hanteerden vaak 15/11 als laatste datum voor tenaamstelling.. In verband met alle wijzigingen van de laatste jaren in percentage werd dit losgelaten. Leaseplan leverde bijvoorbeeld uit tot 31/12 de laaste jaren. Lijkt me wel de moeite van het uitzoeken waard dus! PS Datum tenaamstelling telt voor de bijtelling, niet de datum van aanvraag kenteken!

rbo

Senior Member
Misschien bijvermelden om welke LM het gaat , zal ook nog verschil in zitten denk ik , of niet?

Baynes

Nieuw lid
@Baynes lijkt me dat ze 'm dit jaar nog op kenteken zetten, anders ga je 21% bijtelling betalen of is dat de bedoeling?

Dat is wat mij betreft zeker niet de bedoeling maar zoals hierboven al beschreven is dit aan de lease maatschappij. Wellicht wordt hier niet zo hard aan vastgehouden als op de website staat vermeld maar dat krijg ik vast te horen als de auto daadwerkelijk bij de dealer staat. Lease maatschappij is J&T overigens.

weerhuis

Nieuw lid
Zojuist bericht ontvangen van onze wagenparkbeheerder dat mijn Octavia, besteld in week 43 geleverd gaat worden in week 2 van 2016 :laugh:. Betreft Combi 1.6 TDI Style Businessline met als enige extra's Digitale Radio, Sunset en afneembare trekhaak.

Ik hoop dat deze minstens zo goed bevalt als mijn huidige Superb (hoewel een nieuwe Superb mijn voorkeur had, maar helaas niet in ons wagenpark voorkomt :cry:). Hopelijk kan de Ocatavia ook dit soort belastingen aan, hoewel dit niet vaak meer voorkomt......

43785-3161d9dd6594167a04c10ca8a7df34f4.jpg
43784-87d8c091cf5bd5b05978d7d611081793.jpg

Bovenaan Onderaan