Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

weerhuis

Nieuw lid
@weerhuis, dit meen je niet toch zeker???? :sterretjes: :pieker:

De meeste mensen vervoeren alleen lucht, ik maak af en toe gebruik van de ruimte. Ik moet wel toegeven dat het comfort er niet beter op wordt en het nemen van drempels een uitdaging......

Ook voor de vakantie wordt de ruimte goed benut, waarbij een dakkoffer (en vouwwagen) wel noodzakelijk is om de bagage mee t sleuren...:jaja:

Laatst bewerkt:
Goedenavond ik heb vandaag mijn Skoda Octavia Combi Business line 2.0 TDI opgehaald.
Na het laatste papierwerk geregeld te hebben en na ontvangst van de sleutels liepen we naar mijn auto om het doek ervan af te halen en hem in ontvangst te nemen.

De dealer die het regelde zei nog tegen mij dat ik niet de sleutel hoefde te gebruiken omdat de auto KESSY heeft. maar tot mijn grote verbazing ging de deur niet open.

Het blijkt dus dat de wagen geen KESSY heeft? Dealer reageerde zeer verbaasd. uiteindelijk heeft hij het uitgezocht en vond het raar dat het niet was ingebouwd want zelfs in de folder staat het vermeld dat het een KESSY systeem heeft.

Ik ben uiteindelijk met de auto naar huis gegaan met de afspraak dat de dealer contact op neemt met PON om navraag te doen wat er nu is gebeurd, want bijna alles wat in de folder werd genoemd zit in de auto behalve KESSY.

Nu ben ik net een half uurtje thuis en het zat me niet lekker dus ben ik is gaan goochelen om te kijken wat ik kan vinden hierover. Tot mijn grote verbazing kwam ik uit op deze topic.

http://www.skodaforum.nl/forum/i/kessy-vergeten-in-te-bouwen.21087/

Baal ervan dat dit precies weer bij mij is gebeurd...

Mugjuh

Donateur
Vanavond mijn O3 Combi SBL opgehaald. Wat een heerlijke auto en wat een fijne opties heb ik erop gekozen :rockon:

Maar de phonebox en mobiele telefoonhouder middenconsole zijn niet geschikt voor een iPhone 6. Phonebox past niet met kabeltje aangesloten. Kabeltje is noodzakelijk voor Carplay.

Je moet iets te muggenziften hebben he :deuk:

Foto's komen nog, uploaden vanaf iPhone zet de foto's op de kop.

De dealer heeft er uitzichzelf luxe kentekenplaten opgezet, want een 03 in deze uitvoering verdiend niet minder

Laatst bewerkt:

Mugjuh

Donateur
Blijft een geweldige kleur (alsie schoon is).
Veel plezier ermee!

Afgelopen 24 uur heb ik m al een aantal keer onvrijwillig laten schoonspoelen.
De kleur wordt iedere keer dat ik m zie mooier, dat dan weer wel.

Carplay ben ik nog geen groot fan van, vooral niet werkende telefoonbediening vanaf het stuur stoort me wat. Je moet siri gebruiken, maar dan moet je altijd goede internet verbinding hebben.
En ook kan je geen 2 telefoons gebruiken als je er 1 voor carplay gebruikt.

SileX

Senior Member
Afgelopen 24 uur heb ik m al een aantal keer onvrijwillig laten schoonspoelen.
De kleur wordt iedere keer dat ik m zie mooier, dat dan weer wel.

Carplay ben ik nog geen groot fan van, vooral niet werkende telefoonbediening vanaf het stuur stoort me wat. Je moet siri gebruiken, maar dan moet je altijd goede internet verbinding hebben.
En ook kan je geen 2 telefoons gebruiken als je er 1 voor carplay gebruikt.
Werkt spotify met CarPlay?

Ik moet nog even wachten opmn levering.. :(

En ik dacht dat CarPlay ook met Bluetooth werkte?

Mugjuh

Donateur
Nog 1 ding dat me opviel tijdens de afgelopen 24 regenachtige uren is dat automatisch wissen op basis van regensensor de ruitenwissers niet meer automatisch aangaan als het contact uit geweest is.
Ik ben altijd gewend dat als je ruitenwissers op automatisch laat staan en regendruppels op je auto zitten de wissers automatisch weer gaan wissen nadat je contact aan doet.

Of heeft dit te maken met het feit dat ik een verwarmbare vooruit heb omdat ik eigenlijk te lui ben ben om sneeuw en ijs van mijn vooruit te halen? :sleep::sleep::sleep:

Ridley

Forumguru
Ik heb op de Fabia ook een regensensor, maar die gaat gewoon zelf aan de gang. Vanaf aflevering heb ik nooit meer handmatig hoeven wissen.

Wellicht stookt de voorruitverwarming alle vocht weg idd.

rbo

Senior Member
Komende donderdag de levering, nog even contact gehad met de LM(Alphabet) om ook de turini velgen gelijk met winterbanden af te leveren.
Wat betreft het niet meer leveren tegen het einde van het jaar van sommige LM-en, zegt deze LM dat de auto gewoon geleverd kan worden as donderdag en maakt hier verder geen probleem van.
Nu tijdelijk in een Duitse golf rond rijden nadat mijn Opel Zafira tourer me ten 2e malen heeft laten staan ongeveer 300 km van huis in Duitsland.
Dus ik hoop die ellendige auto niet meer terug te zien, nou ja alleen voor mijn spullen er uit te halen dan.:jaja:

oct@3C

Lid
half september O3C SBL 1.2TSI DSG besteld.
aankomende week wordt zij geproduceerd en als de LM (terberg) niet zo moeilijk was geweest had ik over 3 weken al lekker kunnen rijden ....:mad:
nu staat aflevering gepland op 4 januari.

Badsloefke

Forumguru
Komende donderdag de levering, nog even contact gehad met de LM(Alphabet) om ook de turini velgen gelijk met winterbanden af te leveren.
Wat betreft het niet meer leveren tegen het einde van het jaar van sommige LM-en, zegt deze LM dat de auto gewoon geleverd kan worden as donderdag en maakt hier verder geen probleem van.
Nu tijdelijk in een Duitse golf rond rijden nadat mijn Opel Zafira tourer me ten 2e malen heeft laten staan ongeveer 300 km van huis in Duitsland.
Dus ik hoop die ellendige auto niet meer terug te zien, nou ja alleen voor mijn spullen er uit te halen dan.:jaja:
Er zijn er precies veel die van een Opel naar een Skoda gaan als ik het zo lees :-) Mijn Opel Astra heeft het na 5j ook begeven, defecte cilinder in de motor...

Mugjuh

Donateur
Rij nu al 3 dagen rond in mijn nieuwe SBL :D

Heerlijke reiswagen is het, veel comfortabeler kwa rijgedrag dan de golf hiervoor.
Met de golf had het gevoel dat je lekker hard moest gaan rijden om het leuk te houden, met de O3 heb ik dat gevoel helemaal niet.
En ondanks de 1.6, genoeg pit om lekker door het verkeer te manoeuvreren. :tegek:

Nosmo

Actief lid
Ik kreeg vandaag het bericht dat m'n Octavia bij Martin Schilder in Schagen was afgeleverd. Natuurlijk meteen even gaan kijken en de dame van de receptie kwam al blij met de sleutels aan om mij de auto even uitgebreid te laten inspecteren. Bij de auto aangekomen zag ik al vrij snel dat er iets niet helemaal klopte, geen 18" wielen, geen SBL uitvoering, geen DSG...... en er lag een bon met een andere naam in de auto.:sterretjes:
Kortom het was mijn auto helemaal niet!

De receptie dame kreeg bijna een hartaanval toen ik het "goede" nieuws vertelde. Uiteindelijk bleek het dat mijn auto nog in Alkmaar stond en dat ze de verkeerde naar Schagen hadden gebracht. De laatst 4 cijfers van de meldcodes van beide auto waren het zelfde maar in een andere volgorde. Schijnbaar hebben ze bij MS dyslectische logistiek medewerkers in dienst.:maakmegek:

Anyway, de mijne komt dus morgenochtend alsnog naar Schagen dus morgenmiddag nog maar eens kijken. Volgende week vrijdag mag ik hem ophalen.

Bovenaan Onderaan