Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

MothMan

Actief lid
Mijn Octavia stond voor productieweek 32, O3C EBL 1.6tdi DSG-7. Klopt dus inderdaad dat dit een 'toegift' is, want niet besteld.

CoesDoes

Forumguru
Daarstraks volgens mij mijn Octavia bij de dealert zien staan. Zag iets in de voorbumper wat ik niet herken. Verkopers helaas in gesprek, en ik haast. Wie kan me vertellen wat het is?
Inderdaad zoals door anderen al gezegd de radar module voor de Front Assistant
Maar zie ik daar nu net boven de module zelf ongevraagd een Audi logo zitten!? :maakmegek:

CDK

Forumguru
goed gezien CoesDoes, volgens mij is dat idd een Audi logo, VW logo's komen overigens ook vaak voor hoor, op mijn uitlaat dempers staat met koeieletters VW AG

TedVlemmings

Forumguru
Haha trek die plastic kap maar eens van je motorblok af, dan zie je op ieder onderdeel en snoertje een VW en Audi logo pronken.

MaRco2

Forumguru
goed gezien CoesDoes, volgens mij is dat idd een Audi logo, VW logo's komen overigens ook vaak voor hoor, op mijn uitlaat dempers staat met koeieletters VW AG

Bij de (mijn) Octavia idem. Dat is dan wel weer apart of het moet een mix van delen zijn (wielbasis en lengte is natuurlijk afwijkend tussen diverse MQB modellen).

MaRco2

Forumguru
Haha trek die plastic kap maar eens van je motorblok af, dan zie je op ieder onderdeel en snoertje een VW en Audi logo pronken.

Hopelijk niet op de motor (zie artikel over Audimotorproblemen) zelf.:D

Trek de kap van een Dodge Stealth maar eens open, staat letterlijk op het chassisplaatje: Mitsubishi Motor Corporation of bij vroege Lexusmodellen: Toyota in de ruiten (werden in Japan als Toyota geleverd).

Zo zit dat tegenwoordig wel vaker in elkaar met de samenwerkingsverbanden. Op de motor van een citybug staat Toyota (is een Daihatsumotor), dus ook op de PSA versies en andersom is de diesel een 1.4HDi van PSA.

De laatste Daihatsu Charade (=vorige Toyota Yaris) had overal Toyotalogo's in staan. Oh en onze made in Japan Trevis (geen Toyotabadge engineering) heeft in het 3e remlicht Toyota staan.:(

MothMan

Actief lid
...
Maar zie ik daar nu net boven de module zelf ongevraagd een Audi logo zitten!? :maakmegek:

Zéér scherp! :dankje:

Ik krijg straks dus een Golf/Passat/A4/A6 voor de prijs van een A3? En gratis Audi front assist? Daar wordt je toch blij van? Beetje verzachting op de levertijd-wonde?!
"Voorsprong door nuchterheid"

MothMan

Actief lid
Zéér scherp! :dankje:

Ik krijg straks dus een Golf/Passat/A4/A6 voor de prijs van een A3? En gratis Audi front assist? Daar wordt je toch blij van? Beetje verzachting op de levertijd-wonde?!
"Voorsprong door nuchterheid"
Qua formaat golf/passat/A4/A6 dan, voor de prijs van een A3.. (Alle oeverloze discussies over kwaliteit(s-beleving) voor zijnde)

Gisteren een belletje gehad van de leverend dealer, 'mijn' octavia combi (met panoramadak) staat nu geplanned voor productieweek 40 (in bestelling sinds week 22). Aangezien de dealer alleen zou bellen bij statusveranderingen ga ik er vanuit dat deze productieweek min of meer definitief is.

Mn huidige leaseauto is 3 weken geleden verlengt tm week 44, dus het lijkt nu in elk geval haalbaar tegen die tijd zonder verdere vertraging de octavia in ontvangst te nemen :)

MaRco2

Forumguru
Een
Qua formaat golf/passat/A4/A6 dan, voor de prijs van een A3.. (Alle oeverloze discussies over kwaliteit(s-beleving) voor zijnde)

Best kans dat die beleving (niet alleen het dashboardaaien, maar vooral mankementen) nog best eens goed kan zitten t.o.v. de ''hogere'' VAG merken.

CoesDoes

Forumguru
Ik denk dat je de Golf (en de A4 bijna) uit dat lijstje kunt schrappen aangezien de Octavia groter is! ;)
Daar komt dan nog bij dat de A3 een stuk duurder is dan de Octavia..

Hou het een beetje on-topic jongens... ;) (mijn voorzichtige vreugde dat het lijkt dat mn octavia redelijk op tijd komt, sneeuwt nu onder :D)

CoesDoes

Forumguru
Hou het een beetje on-topic jongens... ;) (mijn voorzichtige vreugde dat het lijkt dat mn octavia redelijk op tijd komt, sneeuwt nu onder :D)
Sorry... ;) Om weer een beetje on-topic te komen, ik denk dat ik mijn Octavia over ongeveer twee weken krijg. :jaja:

Edwin1969

Actief lid
Gisteren dealer gesproken. Auto is vorige week geproduceerd en wordt deze week in NL verwacht. Met een beetje goede wil van Pon en dealer hoop ik eind volgende week (eindelijk) de Octavia in mijn armen te sluiten...
:tegek:

Dat is niet verkeerd!
Overigens vertelde de dealer ook dat de vele onduidelijkheden en steeds veranderende leverindicaties in de systemen nu min of meer beginnen te stabiliseren. Er zit verbetering in zo lijkt het :)

Bovenaan Onderaan