Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Octaaf2

Nieuw lid
Verleden week 'mijn' nieuwe Octavia in ontvangst mogen nemen.
2.0 TDI Style full option.
Zeer groot verschil toch met mijn vorige 1.6.
Ik ben wel blij dat ik de 'oude' versie heb en niet de facelift.
 

Bael

Forumguru
Ik mag ook hopen dat het geen nieuw model wordt, ik heb ook aangegeven dat ik niet het nieuwe model RS wil maar juist het oude model.
Tweede week november besteld, planning week 50 bouw, levering 3 januari..... maar dat gaat hem niet worden.
Mocht het toch het nieuwe model zijn dan laat ik hem staan.

Hier net hetzelfde RS besteld 4november, hadden mij beloofd dat het ook nog het oude model was, wou het nieuwe ook niet, dus daar betaal ik ook niet voor!
 
voor mij nog even geduld... de auto bij automuntstad is wel/niet bij de brand betrokken...
ik zou hem dinsdag na kerst ophalen maar dat gaat niet door. Wel gaven ze aan dat hij er waarschijnlijk niet onder geleden heeft, dat hij ver genoeg weg stond en dat ze dinsdag en woensdag de auto's op de brug zetten voor volledige inspectie van binnen en buiten. daarna hoor ik dus of ik nog dit jaar mag rijden..:dankje:
 

Theebag

Nieuw lid
voor mij nog even geduld... de auto bij automuntstad is wel/niet bij de brand betrokken...
ik zou hem dinsdag na kerst ophalen maar dat gaat niet door. Wel gaven ze aan dat hij er waarschijnlijk niet onder geleden heeft, dat hij ver genoeg weg stond en dat ze dinsdag en woensdag de auto's op de brug zetten voor volledige inspectie van binnen en buiten. daarna hoor ik dus of ik nog dit jaar mag rijden..:dankje:

Laten we het inderdaad hopen. Je hoort vaak van de trailer die total loss gaat of andere onfortuinlijke calamiteiten maar nooit dat het jezelf overkomt.

Zelf mag ik de auto begin volgend jaar ophalen, de wagen staat al bij de dealer en wordt volgende week klaar gemaakt. Daarna zal ik een topic openen.
 

Melvin

Nieuw lid
Hier hetzelfde verhaal.
Begin november besteld, auto stond vrijdag bij PON.
Wordt deze week geleverd aan de garage.
Dan nog de trekhaak, de eibach verlaging en de winterbanden eronder bouwen en 6-1 om 16:00 heb ik de afspraak staan voor het ophalen! :cheer::cheer:
 
Hier net hetzelfde RS besteld 4november, hadden mij beloofd dat het ook nog het oude model was, wou het nieuwe ook niet, dus daar betaal ik ook niet voor!
Ik hoorde vandaag dat er op dit moment in heel nederland maar drie Octavia RS Bussiness editions zijn besteld.... best vreemd bij zo'n mooie aktie
 

B.Stuurder

Forumguru
Er zijn een aantal zaken die zakelijk roet in het eten kunnen gooien. Inderdaad uiterlijk, budget want het is door verzekering, brandstof en aankoopprijs vs inruilwaarde een dure leasert, maar ook energielabel of in mijn geval uitstoot. En kilometrage die berijders in een diesel dwingen. Ik ging ook voor een RS, deze was op dat moment niet te bestellen, maar later zag ik ook dat de uitstoot net 4 gram hoger ligt dan toegestaan bij ons. Alle andere bezwaren waren bij mij dan weer niet van toepassing, maar zo heeft eenieder wel iets. De 1.8 is dan een alternatief, maar ook die is niet erg populair. Kijk maar hier op het forum, ik zie eigenlijk alleen maar 1.0 en 1.4 in de lease, terwijl de 2.0 diesel wel lijkt te lopen.
 
Zakelijk vind ik deze juist prima, hij is absoluut niet uitbundig en alleen een kenner kan het zien.
Dit in tegenstelling tot een cupra of een golf r. Uitstoot is inderdaad een dingetje, al moet ik zeggen dat bijvoorbeeld een outlander natuurlijk een grote wassenneus is, mijn collega rijdt er 1:12 mee. En dat hok is loodzwaar en kwalitatief een groot drama.
Verder heb ik een collega die stuurt nu de bmw 330 plug-in, mooie auto waar je als je kleine stukjes mee stuurt prima zuinig kan rijden maar zakelijk gezien vind ik juist een bmw not done tov een Skoda.
Dat is mijn mening
 

Rataplan

Forumguru
Vandaag een Octavia Combi FL besteld. We hebben liever vermogen dan luxe, een wolf in schaapskleren zeg maar.

In eerste instantie wilden we een 1.8 TSI bestellen, maar ratio won het van emotie, dus wordt het een zwarte 2.0 TDI Ambition met als extra's: 18" Rädern, Sportfahrwerk, Berganfahrassistent, Elektrisch anklappbare sowie automatisch abblendbare Außenspiegel, Beheizbare Vordersitze, Drei-Speichen-Lederlenkrad en Sunset (Scheiben dunkel getönt).
 

ertromp

Forumguru
Vandaag een Octavia Combi FL besteld. We hebben liever vermogen dan luxe, een wolf in schaapskleren zeg maar.

In eerste instantie wilden we een 1.8 TSI bestellen, maar ratio won het van emotie, dus wordt het een zwarte 2.0 TDI Ambition met als extra's: 18" Rädern, Sportfahrwerk, Berganfahrassistent, Elektrisch anklappbare sowie automatisch abblendbare Außenspiegel, Beheizbare Vordersitze, Drei-Speichen-Lederlenkrad en Sunset (Scheiben dunkel getönt).
Herzlichen Glückwunsch zum Ankauf Deine O3 mit Vollausstattung :D
 
Vandaag mijn auto opgehaald en al veel gereden :)
Bijgaand alvast wat foto's... Verlaging wordt volgende week gedaan, de veren moesten uit Duitsland komen en ik kon natuurlijk niet wachten tot volgende week :D
 

Bijlagen

  • IMG_0097.JPG
    IMG_0097.JPG
    686,4 KB · Weergaven: 177
  • IMG_0099.JPG
    IMG_0099.JPG
    615,5 KB · Weergaven: 177
  • IMG_0103.JPG
    IMG_0103.JPG
    2 MB · Weergaven: 197
  • IMG_0111.JPG
    IMG_0111.JPG
    1.004,1 KB · Weergaven: 196
  • IMG_0109.JPG
    IMG_0109.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 177

innocenti

Forumguru
Vandaag mijn auto opgehaald en al veel gereden :)
Bijgaand alvast wat foto's... Verlaging wordt volgende week gedaan, de veren moesten uit Duitsland komen en ik kon natuurlijk niet wachten tot volgende week :D
Mooie witte. Ik mag 4jan. Hopelijk lukt het bij mij wel gelijk met Eibach veren. Eerst in wintertrim met 17" Crystal velgen, daarna in zomertrim met 18" velgen.
 

Flo040

Nieuw lid
Sinds vrijdag ook de trotse bezitter van een Skoda (2,5 maand geleden besteld). Heel even vond ik het jammer om mijn Volvo in te leveren maar dit was na de eerste 100 meter alweer vergeten!!!

Wat een fijne auto en heerlijk een automaat. Goed als je een beetje op wil trekken moet je hem even in de S stand zetten maar dat is geen probleem. De eerste 600km staan op de teller.

Dakraam is een geweldig speeltje ook in de winter, half "leren" bekleding ziet er superstrak uit en de stoelen zitten erg prettig. De navigatie en radio Dab+ (Amundsen) werken als een trein. Goed, het scherm had nog een maatje groter gemogen maar na alle slechte berichten over de oude amundsen was ik wel bang voor een mindere ervaring. Deze is gewoon top! Volgende week wordt Smartlink geactiveerd daar kijk ik ook wel naar uit.

Alleen de speakers zijn echt bagger. Heb wat dingen spelen met de equalizer maar daar is echt niks fatsoenlijks van te maken. Ik weet nog niet hoe maar ik wil er zsm andere speakers in. Mocht iemand tips hebben dan hoor ik die graag!

Al met al erg blij met deze strakke auto met heerlijke rijervaring!

PSFix_20161223_172725.jpeg PSFix_20161223_172606.jpeg
 
Bovenaan Onderaan