Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

redfoxert

Senior Member
Heeft je dealer je daarover geinformeerd? Waarschijnlijk loopt die van mij ergens voor/achter die van jou aan, want ik heb ook week 18 levering doorgekregen toen ik er laatst naar vroeg.

Ik heb goed contact met het verkoopteam van onze dealer :) Ik informeer regelmatig. Ze bellen me soms ook op als ze weer wat leuk nieuws hebben staan om even te komen kijken. Al heb ik nog geen telefoontje van ze gehad dat de Kodiaq er staat ... Morgen eens even een bezoekje brengen.

@B.Stuurder Het wachten en plannen is inderdaad ook leuk maar nooit zo leuk als ook echt in een nieuwe bak rond te rijden :)

Ik heb nog twee Windows tablets liggen waarop ik Kodi ga zetten voor de kids. Iemand nog tips voor goede stevige 7"-8" tablet houders voor aan de hoofdsteunen?

Wil de tablets via WiFi verbinden aan een wireless WD harddisk waarop media staat. Die ligt dan achterin de kofferbak. Avanca 5 poorts USB lader in de 230V socket en alle media heeft prik tijdens het rijden :)
 

Joh@n

Forumguru
Ik heb goed contact met het verkoopteam van onze dealer :) Ik informeer regelmatig. Ze bellen me soms ook op als ze weer wat leuk nieuws hebben staan om even te komen kijken. Al heb ik nog geen telefoontje van ze gehad dat de Kodiaq er staat ... Morgen eens even een bezoekje brengen.
Check :) Waar laat je hem afleveren?
 
D

Deleted member 24009

Ik heb goed contact met het verkoopteam van onze dealer :) Ik informeer regelmatig. Ze bellen me soms ook op als ze weer wat leuk nieuws hebben staan om even te komen kijken. Al heb ik nog geen telefoontje van ze gehad dat de Kodiaq er staat ... Morgen eens even een bezoekje brengen.

@B.Stuurder Het wachten en plannen is inderdaad ook leuk maar nooit zo leuk als ook echt in een nieuwe bak rond te rijden :)

Ik heb nog twee Windows tablets liggen waarop ik Kodi ga zetten voor de kids. Iemand nog tips voor goede stevige 7"-8" tablet houders voor aan de hoofdsteunen?

Wil de tablets via WiFi verbinden aan een wireless WD harddisk waarop media staat. Die ligt dan achterin de kofferbak. Avanca 5 poorts USB lader in de 230V socket en alle media heeft prik tijdens het rijden :)
Mbt de tablet houders: bij mijn O3 kreeg ik er 1 meegeleverd die aan de hoofdsteun zit, een Apple air2 past daar prima in, zit stevig en houder is verstelbaar mbv kogelgewricht
 

redfoxert

Senior Member
Mbt de tablet houders: bij mijn O3 kreeg ik er 1 meegeleverd die aan de hoofdsteun zit, een Apple air2 past daar prima in, zit stevig en houder is verstelbaar mbv kogelgewricht

Is dat ding een beetje stevig? Ik zie een setje op de Skoda webshop, van een euro of 30 om een tablet houder aan zowel de middensteun achter als de hoofdsteun te bevestigen. Is dat dezelfde?
 
D

Deleted member 24009

Ja die bedoel ik idd, werkt prima! Bestaat uit 2 onderdelen,de houder zelf voor de iPad en de koppeling die aan de hoofdsteun zit
 

Joh@n

Forumguru
Wealer Sittard, gewoon bij de dealer. Die nemen lekker ruim de tijd om alles uit te leggen. Ook al wordt het mn derde Octavia, het blijft toch allemaal weer vernieuwd spul :)
Ah, dat is wat uit de richting, die van mij wordt afgeleverd bij Martin Schilder in Haarlem. In eerste instantie in Heemstede, maar die vestiging was plotseling gesloten.
 
Avanca 5 poorts USB lader in de 230V socket en alle media heeft prik tijdens het rijden :)
Waarom in de 230V socket? Je kan toch gewoon via de 12V aansluiting naar USB? Zo heb je geen omzetting van DC naar AC en terug. Het zal ook goedkoper en compacter uit zijn gok ik. De 230V aansluiting moet je alleen gebruiken voor dingen waarvan 12V kabeltjes te duur zijn zoals een laptop.
 

redfoxert

Senior Member
Waarom in de 230V socket? Je kan toch gewoon via de 12V aansluiting naar USB? Zo heb je geen omzetting van DC naar AC en terug. Het zal ook goedkoper en compacter uit zijn gok ik. De 230V aansluiting moet je alleen gebruiken voor dingen waarvan 12V kabeltjes te duur zijn zoals een laptop.

Omdat ik drie devices (twee Windows tablets en een wireless harddisk) van prik moet voorzien op de achterbank. Voorin wil ik graag de telefoon van mij en mijn vriendin kunnen laden (iPhones dus geen Qi charging).

Vandaag nog even bij de dealer geweest, ook om de Kodiaq in het echt te bekijken.

Toen bleek dat de LM heeft bepaald dat mn auto niet eerder dan 20 mei uitgeleverd mag worden. Omdat dat een zaterdag is, en ze geen uitleveringen doen op zaterdag zou het dan de week er na worden. Jammer, maar dan ben ik een week op vakantie naar Kreta. Dus afgesproken dat ze hem toch op de 19e uitleveren :) Heb ik in ieder geval nog een weekendje om te genieten van mn nieuwe ride. Kan mn pa hem de week erna voor me inrijden :D
 
Ah, ik snap het al. Je hebt geen 12V aansluiting meer op de achterbank. Dan moet je het met 230 doen. Succes!

Ik zal Kreta vast zeggen dat je er aan komt, want ik ben daar eind april!
 

Patron

Senior Member
Na een kort uitstapje vanwege overgang van baas maar weer een octavia besteld.
Dealer heeft van de week bevestigd dat de auto onderweg is naar Nederland dus nog een week of 2 en dan rijdt ik weer in een vertrouwde octavia (uitstapje maar audi, Renault en Mazda in 1 jaar) ☺️

Details:
1.4 DSG style business
Rio red
Panoramadak, dab, elektrische klep, drive mode, dynamic pakket met schakel paddles, parkeer plus, adaptive cruise control, 18" pictoris, verwarmbare voorruit, travel pakket.

Meer paste niet in het lease budget :D
 
Iemand idee welke termijn er mag gerekend worden van datum in productie tot aflevering leasemaatschappij?
Mijn huidig contract loopt nl. af op 180.000 km en zit reeds op 174.000... wetende dat ik meer dan 1.000 km per week afleg... ;). Pfff wachten duuuuuuurt zo lang!
 
@leasersp Ik weet niet hoe de leasemaatschappij werkt?

De leasemaatschappij is er normaal gesproken niet bij gebaat dat de auto stil staat, dus zal proberen de auto zo snel mogelijk op de weg te krijgen. Sterker nog, volgens mij hoeven ze nauwelijks iets te doen om de auto de weg op te krijgen, verzekering regelen, en wat nog meer?
 
Auto is nog steeds niet in productie, nochtans reeds midden januari besteld vandaar dat ik het afvroeg.
Als het idd 3 a 4 weken duurt na productie, mogen ze er stilletjes aan aan beginnen of ik zal nog tijd met een aanloopwagen moeten rondsjorren die hopelijk niet compacter is dan de huidige wagen (A3). Deze barst nl. uit zijn voegen :D
 
Bovenaan Onderaan