Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

petervanderpol

Nieuw lid
@petervanderpol : U hebt 'n goede smaak mbt kleur en velgen.:D Haha, heb ik ook genomen.
Ik heb besteld op 17/03/2017, en als leveringsdatum 20/07/2017 gekregen. Maar mijn ervaring leert me dat, althans in België, dit wel 'n stuk vroeger zou kunnen worden. Bij u is dit zeker 'n snelle levering:thumbsup:

Nou dat geldt voor u ook! Ook geinspireerd door wat RS plaatjes? :D Ben wel benieuwd welke levertijd het meest accuraat zal zijn. Of wellicht importeur afhankelijk? Hier is dat PON.



Op myskoda.be staat dat de auto gisteren in productie is gegaan. Moet ik op een maand extra rekenen vooraleer die geleverd is bij de dealer? In ieder geval een pak sneller dan de officiële levertermijn, gelukkig maar.

Is er een Myskoda site waarbij je dit kunt tracken of?
 

fagend

Lid
Volgens mij doen onze Vlaamse vrienden dat op skoda.be - ik weet niet of dat ook voor NL werkt? Krijgen jullie een 'code' bij je bestelling? (Mijn bestelling hangt nog bij de LM, dus ik heb nog geen idee).

Op myskoda.be dus.

Volgens mij koppelt de dealer dat aan het e-mailadres dat bij hen bekend is. Als je vervolgens een account aanmaakt met dat e-mailadres, dan staat de bestelling daar klaar. Je ziet de statussen besteld/productie/verwachte leverdatum.

Er is ook een bijhorende app maar die werkt pas wanneer je ook het chassisnummer kent.
 

dirkie996

Forumguru
Nou dat geldt voor u ook! Ook geinspireerd door wat RS plaatjes? :D Ben wel benieuwd welke levertijd het meest accuraat zal zijn. Of wellicht importeur afhankelijk? Hier is dat PON.





Is er een Myskoda site waarbij je dit kunt tracken of?
Volledig besmet met de Octavia RS microbe, denk ik. Daarom kan m'n RS niet snel genoeg komen:tegek:. In belgië is het d'Ieteren VAG die de import van Skoda doet. Als ik zie dat u in dezelfde week als mij besteld hebt, hoop ik dat ze de mijne er ook bij produceren. Alhoewel, je weet nooit, misschien wachten ze iets langer om een serie RS'en na elkaar te kunnen produceren, of wordt er onderscheid gemaakt tussen NL en BE? Ach ja, we zien wel, het wachten op zich is ook 'n deel van de voorpret:D
 
Laatst bewerkt:

MCA

Lid
Octavia Combi Style Business 1.6TDI DSG met travel pakket, DAB, reservewiel, driving mode select, elektrische stoelen, adaptive cruise control, verwarmbare voorruit in lease Pacific Blue met achteraf inbouw van zwart nappa leer met zilvergrijs stiksel, afneembare trekhaak en toch met pano dak :)

Het grote wachten kan beginnen en thanks voor het meedenken
 

B.Stuurder

Forumguru
Volledig besmet de Octavia RS microbe, denk ik. Daarom kan m'n RS niet snel genoeg komen:tegek:. In belgië is het d'Ieteren VAG die de import van Skoda doet. Als ik zie dat u in dezelfde week als mij besteld hebt, hoop ik dat ze de mijne er ook bij produceren. Alhoewel, je weet nooit, misschien wachten ze iets langer om een serie RS'en na elkaar te kunnen produceren, of wordt er onderscheid gemaakt tussen NL en BE? Ach ja, we zien wel, het wachten op zich is ook 'n deel van de voorpret:D
Volgens mij maken ze de RS dwars tussen alle andere Octavia's door. Ook voor de andere Octavia's heb je legio motoren en opties die al dan niet in een auto moeten. Ik denk dat ze jou gewoon wat langer willen laten wachten. Voorpret is ook pret en wie wil er nu zoveel power? ;):maakmegek:
 
Ik moet dan toch ergens iets mis gedaan hebben ? Auto besteld op 7/2/17 en kreeg als leverings termijn 14/7/17.
Nu zou hij normaal gezien 15/05 bij de invoerder moeten zijn. Het gaat om een Cng versie met dsg 7 bak. zal straks eens te goei de specs posten.
 
Mijn Octavia Combi Style Business gaat ook spoedig de bestelling in! Ik heb gekozen voor de 1.0 DSG variant, met als kleur Cappuccino Beige. Als extra zaken nog het Travel pakket genomen, samen met DAB en Adaptive Cruisecontrol. Ik kan niet wachten!

Uitstekende keuze! ;)
 
Effe vertellen wat ik besteld heb : Het gaat om een model besteld in België.

Octavia Combi Facelift Style 1,4 TSI 81 kW 7-speed automat. G-TEC Quartz Grey

Pack Safety :

- DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning
- Multifunctionele sensor voor het aansturen van veiligheidssystemen

- FRONT ASSIST incl. city-ANB voor ACC low - Zelfdimmende binnenspiegel

- ACC (Adaptive Cruise Control) voor DSG aut. versnellingsbak - Zonder Speed Limiter

- Voetgangersbeschermingsmaatregelen uitgebreid en anticiperend

- REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera - LANE ASSIST (rijstrookhulp)


Pack Style GPS :

- SMARTLINK

- Spraakbediening

- Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi)

- Geïntegreerde kaarten - Europa

- 3-spakig multifunctioneel lederen stuur

- Onlineservice, met operationele controle , zonder autoradio codering, zonder startblokkeringssnelkoppeling

- Middenconsole met afsluitbaar opbergvakje en Media Holder - Infotainment Radio COLUMBUS
- Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm
- Infotainment navigatiesysteem COLUMBUS

- DAB tuner - digitale radio-ontvangst

Pack Style Look :

- AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent - Verlichte voetenruimte voor- en achteraan

- Banden 225/45 R17 91W met super-geoptimaliseerde rolweerstand

- SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan - Lichtmetalen velgen 7J x 17" TRIUS

Pack Style Comfort :

- Verstelbare lendesteun zetels vooraan, elektrisch verstelbaar voor bestuuderszetel

- KESSY : centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, Keyless Entry en Keyless Go

- Parking Distance Control voor- en achteraan

- Elektrisch verstelbare bestuurderszetel met geheugenfunctie

- Verwarmbare ruitensproeiers vooraan

- Buitenspiegels met geheugenfunctie, zelfdimmend, elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar

SIMPLY CLEVER :

- Middenconsole met afsluitbaar opbergvakje en Media Holder - Portier- en zijbekleding

- Tweezijdig koffertapijt (rubber/stof)

Verwarmde voorruit :

- Verwarmde voorruit

230 V stopcontact + 2USB aansluitingen achteraan

Bescherming van het onderstel tegen steenslag

Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel

3-spakig multifunctioneel en verwarmbaar lederen stuur (voor radio en telefoon) :

- Multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur

"ADAPTIVE CRUISE CONTROL" tot 160 km/h met speed- limiter en vooruitziende voetgangerbescherming :

- FRONT ASSIST incl. city-ANB voor ACC low
- Automatische afstandsregeling (met follow to stop) en snelheidsbegrenzer

- Voetgangersbeschermingsmaatregelen uitgebreid en anticiperend

Lichtmetalen velgen 7J x 17" DENOM :

- Banden 225/45 R17 91W met super-geoptimaliseerde rolweerstand - Lichtmetalen velgen 7J x 17" DENOM

Het is misschien wat veel maar de packs in NL en BE verschillen nog al dus .

We hebben gekozen voor de half leder half stof zetels (hier is allen het zitvlak en het gedeelte waar je met je rug tegen leunt stof) en dan hebben we gekozen voor de Denom ipv de Trius Velg.

En oh wat kan wachten lang duren !
 
Dank je wel !
Het enigste wat we niet hebben is de trailer assist en de park assist.
Het pano dak is hier geen optie mijn wederhelft heeft het niet zo op de zon begrepen in de auto.
En Verkeersborden herkenning is blijkbaar via vcds te activeren dus !
Ik ben in spanning aan het wachten.
 
Bovenaan Onderaan