Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

MCA

Lid
Octavia Combi Style Business 1.6TDI DSG met travel pakket, DAB, reservewiel, driving mode select, elektrische stoelen, adaptive cruise control, optical parking assistant, verwarmbare voorruit in lease Pacific Blue met achteraf inbouw van leer en afneembare trekhaak. Leek me wel een mooi setje of mis ik nog iets?

En nog suggesties voor de kleurstelling van leer wetende dat er 2 kleine kinderen in mee gaan?
 

fagend

Lid
Ik kijk zelf vooral uit naar het panoramadak. Zeker omdat dat op de Combi ook echt groot is. Ik ga er van uit dat het op de achterbank ook geapprecieerd gaat worden, dus met kinderen misschien wel een aanrader? Wel dure optie natuurlijk.
 

MCA

Lid
Pano dak is inderdaad mooi maar ik zit 99% tijd alleen in de auto en ook in de huidige auto hebben we hem nauwelijks open, al zou ik ook de camera achter en DAB kunnen laten vervallen
 
Ha Ha, ik gebruik het dak (op mijn Megane) juist als ik alleen rij. Het is te winderig en lawaaiig voor met de kinderen. Maar als ik/we zonder de kids rijden op 80km wegen: Heerlijk!!!
Op mijn toekomstig O3 zit het niet, want het kost inderdaad een bak geld.
En een camera achter, dat voegt in mijn beleving niks toe omdat je al sensors hebt. DAB is wel +punten scoren bij de kinderen vanwege de kinderkanalen die je dan kunt ontvangen. En klaptafeltjes, mijn meiden gaan daar van uit hun dak!
Maar das mijn mening hoor.
 

hurmpie

Actief lid
Volgens mij hebben de skodas tot aan de porsche's allemaal dezelfde techniek in het dak.. alleen de glasafmetingen wijzigen per model. Maar als iemand echt tehnische kennis van zaken heeft dan vernemen wij dat uiteraard graag. toch??
 

dirkie996

Forumguru
Dat valt toch wel mee, die prijs, bestel er maar eens één op een Audi, da's hetzelfde dak.
Was bij de configuratie van mij ook zo: "ach dat valt mee, en voor die prijs...", maar na tig keer dit gezegd te hebben, schrik je onderaan de streep wel. Dan moeten er knopen doorgehakt worden en keuzes gemaakt worden.
Zeker bij particuliere aankoop speelt dit mee. Vele kleintjes maken groot :pieker:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik had geluk, bij mij was het een aanbieding voor €590, zeker in de lease voel je dat niet. Maar ik had het dak sowieso genomen, ik rijd weinig snelweg en heb het dak heel erg vaak open.
En het geeft dicht ook veel licht in de auto.
 
De tafeltjes achter heb ik niet nodig. Heb ze vier jaar in een 307 gehad, nooit gebruikt. De achteruitrijcamera vind ik zelf wel fijn, fijner dan alleen sensoren, maar dat is heel persoonlijk. Ik heb heel vaak een panoramisch dak gehad, in de 307, 508 en in de cactus. Helaas konden die niet open, dus die ervaring heb ik nu nog niet, maar meer licht in de auto is ook al fijn.

Ach ja, misschien doe ik het panoramadak nooit weer, het gebeurt wel vaker dat je iets besteld wat je niet gebruikt of minder fijn vindt dan gehoopt. Zo heb ik in de 508 DVD schermen in laten bouwen in de hoofdsteunen. Heb er alleen maar gedoe mee gehad, iedere 6 maanden weer kapot. In totaal wel 10x voor bij de garage geweest en in 3 jaar tijd 6 maanden niet in de auto gehad omdat ze kapot waren, en dat voor 2500€, doet ik nooit weet .
 
Je hoeft niet heel goed te kunnen rekenen om te weten dat het verschil tussen lease en koop niet zo heel groot is. Het verschil is dat een koper een dergelijk bedrag in 1 keer op tafel moet leggen. Maar linksom of rechtsom betalen we allemaal stevig bij voor een ditje en een datje op je auto. Dus laat je niet gek maken door alles wat al die forum leden wel niet op hun auto's hebben. Kies wat je echt belangrijk vind. Dan ben je een echte Skoda rijder. (Een beetje saai, maar zo worden Skoda rijders gezien. En ik heb daar schijt aan)
 
Je hoeft niet heel goed te kunnen rekenen om te weten dat het verschil tussen lease en koop niet zo heel groot is. Het verschil is dat een koper een dergelijk bedrag in 1 keer op tafel moet leggen. Maar linksom of rechtsom betalen we allemaal stevig bij voor een ditje en een datje op je auto. Dus laat je niet gek maken door alles wat al die forum leden wel niet op hun auto's hebben. Kies wat je echt belangrijk vind. Dan ben je een echte Skoda rijder. (Een beetje saai, maar zo worden Skoda rijders gezien. En ik heb daar schijt aan)

Ik voel me wel 'n beetje in het zonnetje gezet nu hoor met m'n "kale" Style Business (op DAB en Sunset na, dan).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MCA

Lid
Sja, het blijft een beetje een snoepwinkel en een tientje per maand voor een pano dak lijkt niet veel maar met zo'n 3.5 looptijd is dat toch weer 450 euro. Die camera is inmiddels gesneuveld in het selectieproces.

Nog maar een nachtje slapen over dat dak en morgen maar eens gaan bestellen. Voor leer dacht ik aan zwart nappa met zilvergrijs stiksel.
 

B.Stuurder

Forumguru
Je hoeft niet heel goed te kunnen rekenen om te weten dat het verschil tussen lease en koop niet zo heel groot is. Het verschil is dat een koper een dergelijk bedrag in 1 keer op tafel moet leggen. Maar linksom of rechtsom betalen we allemaal stevig bij voor een ditje en een datje op je auto. Dus laat je niet gek maken door alles wat al die forum leden wel niet op hun auto's hebben. Kies wat je echt belangrijk vind. Dan ben je een echte Skoda rijder. (Een beetje saai, maar zo worden Skoda rijders gezien. En ik heb daar schijt aan)
Uiteraard moet je kiezen wat je echt belangrijk vindt, maar ben je dan een Skoda rijder pur sang? En saai? Nou, ik word nooit voor saai versleten hoor, met mijn Skoda :laugh:
 

B.Stuurder

Forumguru
En je leeft maar één keer en morgen kan het afgelopen zijn. Ik haal eruit wat erin zit en geniet elk uur van elke dag. Dus als het eruit kan, dan ga ik niet zuur zitten zijn van kijk mij met mijn verstandige basis-Skoda. Kan het niet, dan moet je het ook niet doen, maar keuze is er altijd. Kijk alleen niet naar een ander want je weet niet of zijn sotuatie te vergelijken is. Ik had ook een aardig dikke Audi kunnen rijden, maar kies een Skoda. Dat er dan alles op zit is niet zo gek. Een ander kan misschien een basismodel Octavia rijden en moet anders een Rapid kiezen, dat is voor iedereen anders.
Wat ik wel weet is dat ik geen spijt wil dat ik het niet gedaan heb als het wel kon, dat vind ik gewoon stom. Dus een tientje per maand voor een dak wat ik graag wil, ja dat kost €600 over 60 maanden, dat geld gaat anders aan iets anders wel op.
 

MCA

Lid
Haha das waar en ieder stelt zijn prio's. Ik vind het ook top dat ik bij de Octavia acc, elektrische stoelen, lane assist kan nemen in het top model, zonder 500 euro in de maand te hoeven neerleggen.

Alleen tellen al die beetjes wel op en kunnen wij die 600 euro prima gebruiken voor een weekje weg met z'n allen.

Maar even terug, nog suggesties voor het leer? Ik dacht aan nappa (want beter?) in zwart (wil dat een beetje in zuid Frankrijk) met zilvergrijze dubbele(?) stiksel (ziet er mooi uit). Of zijn die stiksels na 2 maanden ook zwart?
 

B.Stuurder

Forumguru
Nappa is glad leer dat wat zachter is, ik heb gekozen voor gewoon leer met structuur, omdat ik dat mooier vind, maar ook dat is smaak. De kleur is aan jou @MCA, welke lak kleur wil je? Zwart is mooi bij veel kleuren maar wel algemeen, bij donkere kleuren kun je ook beige of cognac kleurig leer kiezen, bij zilver is donkerbruin ook mooi. Of meerdere kleuren. Het stiksel wordt niet zwart zeker niet als je zilver kiest, dat is minder besmettelijk dan wit stiksel. Ik heb 5 jaar gereden met die combi en dat zag er nog goed uit.
Op http://www.alba-automotive.com/portfolio/ kun je in de rubriek showroom zien welke combinaties je zou kunnen maken en zelfs op de specifieke stoel die jouw Octavia heeft.
Ik heb bijvoorbeeld weer licht leer gekozen, maar dat moet je wel schoonhouden, wat op zich vrij makkelijk is.
Mijn interieur staat op de homepage van deze website als je doorklikt naar de 2e pagina als interieur van de maand december
 

naish

Lid
In de demo waar ik vorige week heb proefgereden viel mij op dat het pano dak erg stil is. Tov mijn pano dak in mijn huidige Megane.
Ik ben blij dat ik m besteld heb.
Volgende week vrijdag is het zover!
 

petervanderpol

Nieuw lid
Hallo allemaal,

13 Maart mijn Skoda Ocatavia Combi 3(FL) besteld.
Helaas wat restricties in de lease constructie die we hebben, maar toch tevreden;

SKODA Octavia Combi 1.6 TDI Greentech 115pk DSG-7 Style Business
-
Kleur Race Blue
- Techpakket
- DAB
- Panoramadak
- Gemini 18" Velg Antraciet (accessoire)
- Zwarte spiegelkapjes (accessoire)
- Hulpveren (voor de caravan)
- Trekhaak 13 polig

In week 11 besteld, verwacht wordt ergens in week 20 volgens de dealer. (ik had mazzel?).
Ik had gelezen in het Kodiaq gedeelte dat er vertraging kan zijn bij PON i.v.m. connect installatie? Enig idee of dit ook op gaat voor de Octavia?


Gr.
Peter
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
@petervanderpol : U hebt 'n goede smaak mbt kleur en velgen.:D Haha, heb ik ook genomen.
Ik heb besteld op 17/03/2017, en als leveringsdatum 20/07/2017 gekregen. Maar mijn ervaring leert me dat, althans in België, dit wel 'n stuk vroeger zou kunnen worden. Bij u is dit zeker 'n snelle levering:thumbsup:
 

fagend

Lid
Terug on topic:

Octavia Combi Style 1.0

Besteld: 14/02/17
Officiële levertermijn op bestelbon: 10/07/17 (WTF?)
Volgens de dealer: 11/05/17
Op myskoda.be: nog geen datum

Op myskoda.be staat dat de auto gisteren in productie is gegaan. Moet ik op een maand extra rekenen vooraleer die geleverd is bij de dealer? In ieder geval een pak sneller dan de officiële levertermijn, gelukkig maar.
 
Bovenaan Onderaan