Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

petervanderpol

Nieuw lid
Zo vandaag met de caravan op pad gegaan richting Friesland (kom zelf uit noord-brabant). Ik rijd nu een voorloop auto, een Octavia combi (3) 1.6tdi elegance business.

Hiervoor reed ik de combi 3 1.6TDI dgs7 style business maar wat een verschil in power zeg?

De caravan weegt maximaal 1500kg, maar waar de DSG gewoon doortrekt tot de 140 zonder veel moeite, haal ik dit zo goed als niet?? Kan het zo'n verschil maken?

25 mei weer naar zuid Frankrijk, begin nu toch wel beetje zenuwachtig te worden :nailbiting:
 

vinom

Actief lid
En bij mij ook, gisteren is de Facelift Skoda Octavia Combi Style Business 1.0 DSG besteld door de leasemaatschappij.
Verwachte afleverdatum: 13/7.
 

B.Stuurder

Forumguru
Zo vandaag met de caravan op pad gegaan richting Friesland (kom zelf uit noord-brabant). Ik rijd nu een voorloop auto, een Octavia combi (3) 1.6tdi elegance business.

Hiervoor reed ik de combi 3 1.6TDI dgs7 style business maar wat een verschil in power zeg?

De caravan weegt maximaal 1500kg, maar waar de DSG gewoon doortrekt tot de 140 zonder veel moeite, haal ik dit zo goed als niet?? Kan het zo'n verschil maken?

25 mei weer naar zuid Frankrijk, begin nu toch wel beetje zenuwachtig te worden :nailbiting:
Als het dezelfde motor is niet.
 

New driver

Nieuw lid
Leuk en druk forum.
Weet enkel niet of ik op de goede plek plaats.

Voor het eerst een zakelijke auto.
Tijdelijk de meest luxe avensis gereden nu als eerste auto bij voorkeur de keus uit:
Leon st
V40
Octavia 1.0
En zat met een CX3 GTM te kijken maar die is zo klein.

De Seat viel me tegen qua stoelen en als ik het interieur bekijk zijn ze ergens jaren terug blijven hangen. Een scherm maakt nog geen volwassen interieur.

De Volvo, super rijders maar excuses voor de liefhebbers maar ik blijf met de vraag worstelen waarom de designer op het laatst nog een strijkijzer over het model moest trekken.

Dan de octavia, veel gezien binnen het bedrijf, vooral zwart maar vrij onbekend.
Vrijdag eens in gaan zitten en verbazingwekkend qua uitstraling korter bij een Passat dan een Leon bij een golf.
Niet gereden maar door diverse mensen overtuigd dat de 1.0 DSG prima volstaat in het huidige drukke verkeer en me zelfs zal verbazen.
Zo niet heb ik vrij goede ervaringen met een JD die dat wel oplost.
Wilde geen zoveelste zwarte en donker grijs zie je erg veel hier.
Zilver leek me de middenweg bevestigd door de verkoper doordat deze kleur optimaal de lijnen toont.

Dus besteld vandaag.

Zilverkleurige style business station, 1.0 DSG
Tech pakket, DAB, dak, dakrails zilver en 18 inch alaris?

Nog geen levertijd bekend.
Heeft iemand enig idee welke levertijd er momenteel is ?
 
:angry:

Net de dealer gebeld want ik vond het zo stil.

Er werd mij gezegd dat mijn nieuwe karretje 7 weken vertraagd is vanwege problemen met het kinderpakket :banghead:

Dus ik hijs me maar op aan het idee van B.stuurder dat het wachten leuker is dan het rijden. Zo belangrijk is het niet, het is maar een auto.
 

B.Stuurder

Forumguru
@Blauwe Octa het rijden straks is des te leuker. Als je voor de eerste keer instapt in je nieuwe auto, de nieuwe- auto- geuren opsnuift en de startknop indrukt. Er zijn mensen die dat moment nooit meemaken.
Ik heb ruim een half jaar gewacht, door eigen toedoen overigens, maar dat maakte het niet makkelijker. Maar toen hij eenmaal kwam.... En ik geniet nog elke keer als ik instap.
 
Zo vandaag met de caravan op pad gegaan richting Friesland (kom zelf uit noord-brabant). Ik rijd nu een voorloop auto, een Octavia combi (3) 1.6tdi elegance business.

Hiervoor reed ik de combi 3 1.6TDI dgs7 style business maar wat een verschil in power zeg?

De caravan weegt maximaal 1500kg, maar waar de DSG gewoon doortrekt tot de 140 zonder veel moeite, haal ik dit zo goed als niet?? Kan het zo'n verschil maken?

25 mei weer naar zuid Frankrijk, begin nu toch wel beetje zenuwachtig te worden :nailbiting:

Schakel je wel goed? Mogelijkerwijs moet je de 6e versnelling laten voor wat'ie is en de 5e versnelling gebruiken voor maximale snelheid.
 

jongerik

Actief lid
Zo vandaag met de caravan op pad gegaan richting Friesland (kom zelf uit noord-brabant). Ik rijd nu een voorloop auto, een Octavia combi (3) 1.6tdi elegance business.

Hiervoor reed ik de combi 3 1.6TDI dgs7 style business maar wat een verschil in power zeg?

De caravan weegt maximaal 1500kg, maar waar de DSG gewoon doortrekt tot de 140 zonder veel moeite, haal ik dit zo goed als niet?? Kan het zo'n verschil maken?

25 mei weer naar zuid Frankrijk, begin nu toch wel beetje zenuwachtig te worden :nailbiting:

Is het wel exact dezelfde motor? Is de voorloper niet toevallig een Greenline i.p.v. Greentech.
Noot: Met Greenline mag je max 1000kg trekken volgens de papieren

Schakel je wel goed? Mogelijkerwijs moet je de 6e versnelling laten voor wat'ie is en de 5e versnelling gebruiken voor maximale snelheid.
In ieder geval voor de Greenline 1.6TDI haal je zijn top ook zonder aanhanger in de 5e en niet in de 6e
 

Joh@n

Forumguru
Vanmiddag gebeld door de dealer en aanstaande maandag wordt ie klaargemaakt dus ergens volgende week heb ik hem :pardon:
Hmm...die van mij is eerder besteld, dus die zou nu ook ergens in NL moeten uithangen. Vanmiddag maar even een mailtje naar de dealer gestuurd :)
 

redfoxert

Senior Member
Als ik dat zo zie dan rijden er binnenkort een heleboel extra blauwe Octavia's rond. Populair kleurtje :D 19 mei staat er bij ook eentje voor de deur eindelijk.
 
Bovenaan Onderaan