Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

vinom

Actief lid
En op de RS zou het dan weer standaard moeten zitten, althans, zo staat het toch op de standaarduitrusting in België.
Ben benieuwd of de LED-sfeerverlichting in de deuren erop zal zitten? Ook volgens de standaarduitrusting zou dit moeten zijn.

LED Sfeerverlichting staat bij ons wel onder standaard vermeld, op de Style Business iedergeval.
 

vinom

Actief lid
En even ter aanvulling voor een aantal mensen die mij niet wilde geloven.
AFS zit raar maar waar niet op een style business. Alleen als optie op de ambition bl leverbaar.
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb eens gebeld met Muntstad Skoda in Utrecht en volgens hem zit het lichtpakket standaard op de Style Businessline. Volgens hem was AFS dat de lichtbundel wordt aangepast aan je snelheid, maar niet dat ze meedraaien. Wat ik opzich wel raar vond, want ik ben er toch zeker van dat op mijn Skoda met Xenon (Welliswaar een O2) meedraaien in de bochten.
 

Frenkie

Forumguru
Op mijn O3 Style Businessline (leverdatum Sep. 2015) draaien de koplampen (Xenon) ook wel degelijk mee in de bochten.
 

vinom

Actief lid
Dan vermoed ik dat ze de meedraaiende functie niet meer hebben in de facelift. Wat wel jammer is, ik vond het toch echt wel een meerwaarde hebben.
 

B.Stuurder

Forumguru
Meedraaien ofwel AFS is alleen bij xenon. In de FL zit ofwel halogeen (Ambition) ofwel LED (Style), idem bij de Business line van beiden.
Dus het zou alleen een matrix functie kunnen zijn op de LED, maar volgens mij heeft Skoda dat (nog) niet
 

dirkie996

Forumguru
Ik lees toch bij de standaarduitrusting v/d Octavia III FL RS :
  • Koplampsproeiers
  • LED-koplampen met bochtverlichting
  • Hoogteregeling koplampen - autom./dynam. , met bochtverlichting (AFS1)
Zou deze nu toch meedraaien in de bochten? Voor zover ik weet werkt Skoda inderdaad slechts met één LED lamp, dus moet deze wel verstelbaar zijn, want om 'n matrix-functie te hebben, moeten er toch meerdere LED-lampen aanwezig zijn?
 
Laatst bewerkt:

vinom

Actief lid
Yep, mee eens. Het blijft gewoon onduidelijk.

Overigens net met Muntstad Skoda gebeld over mijn Skoda. De verwachte afleverdatum van week 28 is nu bijgesteld naar week 32 productiedatum. En dus waarschijnlijk pas in week 34 levering. De reden is dat de productie aardig vol zit en de zomerstop van twee weken die eraan komt :( Besteld 18/4.
 

Joh@n

Forumguru
Over een week of 2 hoop ik de mijne in ontvangst te nemen, Style Business + LED dus. Ik heb in mijn Volvo altijd AF-S met meedraaiende lampen gehad, dus als het op de Octavia zit dan zal ik dat ook direct merken en posten ;)
 

hurmpie

Actief lid
De mijne staat voor week 23 gepland. Dinsdag sta ik er toch voor een onderhoudsbeurt van mijn huidige octavia.... Ik ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Ik zie dat op Skoda.be nu ook de L&K versie te configureren is. Deze is in België enkel met volgende motoren te krijgen:
- 1.8 tsi / 180pk dsg7 of dsg6 4x4
- 2.0 tdi/ 150pk dsg6 of dsg7 4x4
- 2.0 tdi/ 184pk dsg6 4x4
Prijzen beginnend bij zo'n 40000€
 

sg1987

Lid
Papieren zijn opgestuurd naar LM. Ben benieuwd hoe lang het dan duurt voor de platen in orde zijn en ik hem kan oppikken..
 

dirkie996

Forumguru
@Patron : moole combinatie, die kleur met die velgen. Veel rijplezier:thumbsup:.
Ben wel benieuwd hoe het interieur eruit ziet. Dynamic zetels, toch? Hoe zit dat?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan