Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Ik had besteld op 22/01/2017 en blijkt uit papieren dat hij reeds afgeleverd was op 28/03/2017 in garage maar ze mochten hem niet vroeger vrijgeven door LM is achteraf gebleken. Heb hem pas kunnen ophalen op 04/05/2017.
 

dirkie996

Forumguru
3 maanden is zo n beetje gebruikelijk in deze branche, zou ik niet moeten " flikken" bij mijn klanten :)
In 2012, toen ik m'n Octavia II FL bestelde, was die in 8 weken bij de dealer. Ik denk dat , eens de produktielijnen op kruissnelheid draaien, drie maanden de regel zullen worden. ( althans, dat hoop ik voor de vele wachtenden).
 

redfoxert

Senior Member
Vandaag besloten om de levering van mijn nieuwe auto uit te stellen. Wat wil het geval ... 19 mei zou ik de auto ophalen, terwijl ik de 22e op vakantie ga, met het vliegtuig. De auto zou dan een dikke week op het werk op een savonds verlaten bedrijventerrein staan (ik werk vlakbij het vliegveld) of bij het vliegveld tegen de hoofdprijs aan parkeerkosten. Nu heb ik met de LM kunnen regelen dat m'n nieuwe auto dus nog even bij de dealer logeert tot de 30e. M'n huidige O2 zal dan bij kantoor geparkeerd worden door een collega. Die komt me ook weer ophalen op het vliegveld. Als er met dat ding wat gebeurd, dan istie een week later toch van de LM en heb ik er geen omkijken meer naar :)

Dus ... resumerend, ik kies zelf voor vertraging, maar het heeft een bevredigend gevoel om terug van vakantie vrijwel direct mn nieuwe auto te kunnen rijden.
 

hurmpie

Actief lid
Vandaag bericht gekregen van de dealer. Volgende week vrijdag staat de aflevering gepland.

Nu maar hopen dat de 5-bak me meevalt tov m'n huidige 6-bak greenline. Het tech-pakket icm panoramadak was me toch geliefder dan een dsg-variant of de 2.0tdi. Keuzes maken niet altijd makkelijk
 

fagend

Lid
Vandaag na 10 lange weken gaan ophalen. Combi Style in saai grijs met een grasmachine motor. Sinds mijn R4 (850cc) is dit de kleinste motor (999cc) waar ik mee gereden heb. Hopelijk een max. snelheid van meer dan 110km/u.

Specs:
  • KESSY
  • Parking Distance Control voor- en achteraan
  • Elektrisch verstelbare bestuurderszetel met geheugenfunctie
  • Verwarmbare ruitensproeiers vooraan
  • Buitenspiegels met geheugenfunctie, zelfdimmend, elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar
  • Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi)
  • Infotainment COLUMBUS
  • Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm
  • DAB tuner
  • AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent
  • Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
  • Banden 225/45 R17 91W Trius
  • SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
  • DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning
  • FRONT ASSIST incl. city-ANB voor ACC low
  • Zelfdimmende binnenspiegel
  • REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera
  • Elektrisch panoramisch opendak
  • Tijdelijke reservewiel
  • Variabele koffervloer
  • Binnenbekleding - Alcantara/Leder
  • Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel
  • 3-spakig multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur
  • Pack LED PLUS - sfeerverlichting
  • CREW PROTECT ASSIST - uitgebreid proactief beschermsysteem van de inzittenden
  • Achterlichten LED High
  • Neerklapbare achterbank - vanuit de kofferruimte
  • CANTON Sound System
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL tot 160 km/h
  • LANE ASSIST (rijstrookhulp)
  • BLIND SPOT DETECT (dode hoek-assistant)
Ik kom van een Volvo V40 D2 dus ik vergelijk sowieso daarmee.

Eerste kriskras indrukken:
ik heb er redelijk wat opties op genomen, maar de beste optie is toch de benzine motor ipv diesel. Bijna geruisloos! Als je optrekt hoor je vaag een driecilinder maar zeker niet irritant. Ik heb als huurwagen ooit een atmosferische driecilinder Seat gehad, dat was verschrikkelijk. Heel comfortabel opgehangen. Bijlange niet zo sportief als de Volvo maar dat wist ik.

Qua opvulling wielkasten had ik een drama verwacht, maar het valt nog mee met 17 inch. Echt gevuld is het niet, maar het kan erger.

Canton viel initieel tegen. Ik had Premium Sound op de Volvo. De subwoofer ondertussen op bijna max. gezet en het is al beter. Misschien moet het ook wat ingespeeld worden. Maar qua volheid en punch geen match voor de Volvo. Wel beter voor de oren.

Start/stop werkt prima. Ik schakel manueel dus dan bepaal je zelf wanneer de motor mag afslaan. Heb ooit een proefrit gedaan met DSG en dan kan start/stop irritant zijn. Als de auto voor je vertrekt dan slaat hij aan ook al heb je nog niet ontkoppeld: handig.

Eerste keer dat ik een panoramisch dak heb en ik ben er over in mijn nopjes: groot en veel licht. Het gaat ook ver open.

Op dag 1 ongeveer 120km gereden en ik zit aan 5,8l. Max 3000 toeren gedaan en netjes aan de limieten gehouden. Zeer tevreden over.

ACC is erg handig in druk verkeer. De auto vertraagt zo rustig dat je soms niet door hebt achter iemand te rijden die maar 90 rijdt. Je moet ook op tijd invoegen. Het systeem houdt enkel rekening met het verkeer voor je. Rijstijl wat aanpassen dus en niet meer op het laatst naar links invoegen.

Connectiviteit: iPhone hotspot connecteert niet altijd. Net zoals met de laptop. Af/aan zetten en het werkt weer. Niettemin irritant. Ik kan een Skoda USB stick kopen en daarin een SIM steken. Maar dan moet ik de iPhone weer via 12V opladen en ook geen CarPlay meer. CarPlay op zich is handig, maar zolang Apple die auto niet zelf maakt zijn er beperkingen. Bv. geen navigatie instructies in het Maxi DOT scherm wanneer je Apple Maps gebruikt. Geen weergave van de muziek op het Home scherm.

Skoda heeft ook een resem apps in de App Store en het is niet altijd duidelijk wat voor welk land is en welke account je moet maken of hergebruiken. Ik heb er al aardig wat nu.

Serieus nadeel: ik heb een slechte rug en na 1,5 uur rijden terug de klachten die ik in mijn pre-Volvo auto had. In de Volvo nooit maar dan ook nooit klachten gehad. Ik besef nu hoe goed die stoelen wel zijn. Ik ga wat experimenteren met verschillende houdingen. Hopelijk wordt dit geen domper op de feestvreugde.

Binnen een paar weken of maanden misschien eens langs @Antera gaan om de verkeersbordherkenning te activeren. Niet dat ik denk dat het handig is, maar gewoon omdat het kan.



IMG_4316.jpg IMG_4321.jpg IMG_4320.jpg IMG_4319.jpg
 

vinom

Actief lid
7 maart besteld, 19 mei aflevering (A-Point A'dam).
Octavia Combi Style Business 1.0TSI DSG

Ben erg benieuwd naar de 3-cyl.. momenteel een Golf 7 1.4 TSI.
Snelle levering! Hadden ze een eerdere order aangepast dat je hem zo snel hebt?

@fagend
Ik herken je Canton opmerking. In mijn proefrit moest ik de bass ook helemaal opendraaien totdat ik het naar wens vond.
 
  • Leuk
Waarderingen: WHas
Snelle levering! Hadden ze een eerdere order aangepast dat je hem zo snel hebt?

@fagend
Ik herken je Canton opmerking. In mijn proefrit moest ik de bass ook helemaal opendraaien totdat ik het naar wens vond.
Mijn bestelling 3 maart, was al een paar dagen binnen. Als ik niet gebeld had met A-Point hadden ze hem nog een paar dagen laten staan vermoed ik. Ik mocht hem 19 mei ook ophalen, komt mij niet uit omdat ik die dag de hele dag in een conferentie zit. 22 mei bezorgen ze hem bij mij thuis, ook niet slecht hoor.
 

B.Stuurder

Forumguru
Canton viel initieel tegen. Ik had Premium Sound op de Volvo. De subwoofer ondertussen op bijna max. gezet en het is al beter. Misschien moet het ook wat ingespeeld worden. Maar qua volheid en punch geen match voor de Volvo. Wel beter voor de oren.
Probeer eens de bas in te stellen met de lage tonen in de gewone instellingen op "individueel" en vervolgens de subwoofer opdraaien als achtergrond ondersteuning voor de bas. Je zult zien dat dan de volheid en punch toenemen. Ik maakte ook de fout in het begin om op de subwoofer de volle bas proberen te krijgen, maar zo werkt dat niet. Probeer ook eens de instellingen waarbij alleen voor of alleen de bestuurder als centraal punt wordt genomen. Dat scheelt ook erg in klank. Overigens heb ik de subwoofer wel op 7 of 8 staan maar nooit voluit, omdat dat te veel is. Het is een kwestie van instellen.
Probeer eens "Wanted to" van het album "Army of Mushrooms" van Infected Mushroom. Daar zitten ook mooie hogere klanken in om het bredere spectrum van de Canton te beleven. (je moet wel van de muziek houden)
 
Vandaag na 10 lange weken gaan ophalen. Combi Style in saai grijs met een grasmachine motor. Sinds mijn R4 (850cc) is dit de kleinste motor (999cc) waar ik mee gereden heb. Hopelijk een max. snelheid van meer dan 110km/u.

Specs:
  • KESSY
  • Parking Distance Control voor- en achteraan
  • Elektrisch verstelbare bestuurderszetel met geheugenfunctie
  • Verwarmbare ruitensproeiers vooraan
  • Buitenspiegels met geheugenfunctie, zelfdimmend, elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar
  • Comforttelefonie (Bluetooth) met WLAN (Wi-Fi)
  • Infotainment COLUMBUS
  • Boordcomputer met MAXI DOT-kleurenscherm
  • DAB tuner
  • AUTO LIGHT ASSIST - dynamische grootlichtassistent
  • Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
  • Banden 225/45 R17 91W Trius
  • SUNSET - Donkergetinte ruiten achteraan
  • DRIVER ALERT - vermoeidheidsherkenning
  • FRONT ASSIST incl. city-ANB voor ACC low
  • Zelfdimmende binnenspiegel
  • REAR VIEW CAMERA - Achteruitrijcamera
  • Elektrisch panoramisch opendak
  • Tijdelijke reservewiel
  • Variabele koffervloer
  • Binnenbekleding - Alcantara/Leder
  • Elektrische opening en sluiting van het kofferdeksel
  • 3-spakig multifunctioneel verwarmbaar lederen stuur
  • Pack LED PLUS - sfeerverlichting
  • CREW PROTECT ASSIST - uitgebreid proactief beschermsysteem van de inzittenden
  • Achterlichten LED High
  • Neerklapbare achterbank - vanuit de kofferruimte
  • CANTON Sound System
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL tot 160 km/h
  • LANE ASSIST (rijstrookhulp)
  • BLIND SPOT DETECT (dode hoek-assistant)
Ik kom van een Volvo V40 D2 dus ik vergelijk sowieso daarmee.

Eerste kriskras indrukken:
ik heb er redelijk wat opties op genomen, maar de beste optie is toch de benzine motor ipv diesel. Bijna geruisloos! Als je optrekt hoor je vaag een driecilinder maar zeker niet irritant. Ik heb als huurwagen ooit een atmosferische driecilinder Seat gehad, dat was verschrikkelijk. Heel comfortabel opgehangen. Bijlange niet zo sportief als de Volvo maar dat wist ik.

Qua opvulling wielkasten had ik een drama verwacht, maar het valt nog mee met 17 inch. Echt gevuld is het niet, maar het kan erger.

Canton viel initieel tegen. Ik had Premium Sound op de Volvo. De subwoofer ondertussen op bijna max. gezet en het is al beter. Misschien moet het ook wat ingespeeld worden. Maar qua volheid en punch geen match voor de Volvo. Wel beter voor de oren.

Start/stop werkt prima. Ik schakel manueel dus dan bepaal je zelf wanneer de motor mag afslaan. Heb ooit een proefrit gedaan met DSG en dan kan start/stop irritant zijn. Als de auto voor je vertrekt dan slaat hij aan ook al heb je nog niet ontkoppeld: handig.

Eerste keer dat ik een panoramisch dak heb en ik ben er over in mijn nopjes: groot en veel licht. Het gaat ook ver open.

Op dag 1 ongeveer 120km gereden en ik zit aan 5,8l. Max 3000 toeren gedaan en netjes aan de limieten gehouden. Zeer tevreden over.

ACC is erg handig in druk verkeer. De auto vertraagt zo rustig dat je soms niet door hebt achter iemand te rijden die maar 90 rijdt. Je moet ook op tijd invoegen. Het systeem houdt enkel rekening met het verkeer voor je. Rijstijl wat aanpassen dus en niet meer op het laatst naar links invoegen.

Connectiviteit: iPhone hotspot connecteert niet altijd. Net zoals met de laptop. Af/aan zetten en het werkt weer. Niettemin irritant. Ik kan een Skoda USB stick kopen en daarin een SIM steken. Maar dan moet ik de iPhone weer via 12V opladen en ook geen CarPlay meer. CarPlay op zich is handig, maar zolang Apple die auto niet zelf maakt zijn er beperkingen. Bv. geen navigatie instructies in het Maxi DOT scherm wanneer je Apple Maps gebruikt. Geen weergave van de muziek op het Home scherm.

Skoda heeft ook een resem apps in de App Store en het is niet altijd duidelijk wat voor welk land is en welke account je moet maken of hergebruiken. Ik heb er al aardig wat nu.

Serieus nadeel: ik heb een slechte rug en na 1,5 uur rijden terug de klachten die ik in mijn pre-Volvo auto had. In de Volvo nooit maar dan ook nooit klachten gehad. Ik besef nu hoe goed die stoelen wel zijn. Ik ga wat experimenteren met verschillende houdingen. Hopelijk wordt dit geen domper op de feestvreugde.

Binnen een paar weken of maanden misschien eens langs @Antera gaan om de verkeersbordherkenning te activeren. Niet dat ik denk dat het handig is, maar gewoon omdat het kan.



Bekijk bijlage 59114 Bekijk bijlage 59116 Bekijk bijlage 59117 Bekijk bijlage 59118



Super mooie wagen en ik vind persoonlijk het saaie grijs prachtig! Al veel positieve reacties gehad, heb nl. op één of twee opties dezelfde wagen ;) Beetje jaloers op het panoramisch dak maar dat paste niet in het budget tenzij ik andere 'noodzakelijkere' opties liet vallen.
 

enveekaa

Nieuw lid
Snelle levering! Hadden ze een eerdere order aangepast dat je hem zo snel hebt?

@fagend
Ik herken je Canton opmerking. In mijn proefrit moest ik de bass ook helemaal opendraaien totdat ik het naar wens vond.

Ja, ik vind het ook wel redelijk snel. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik wellicht een bestaandeproduktieslot heb gekregen of niet.
 
Net even de garage gebeld in de hoop dat ze mischien goed nieuws zouden hebben. Nee dus. productie is nu nog steeds week 23.
Dit betreft een 1.4 benzine met DSG, besteld 2 februari met problematische klaptafeltjes.

En de kids zullen blij zijn met die tafeltjes, anders wordt papa boos!
 

vinom

Actief lid
Om jullie een beetje inzicht te geven hoe het waarschijnlijk werkt daar bij Skoda qua orders:

To the other topics and the order of First Come - First Serve. In the Volkswagen group long before a vehicle is built, queries are sent to the suppliers to the delivery times. (Very simplified and idealized :) ) Thus the production planners provide a kind of preliminary production sequence with the associated parts requirements; Whereupon the suppliers of the parts report: JAP - we can build or NOPE - that will be nothing. In fact, all suppliers must always be able to deliver the guaranteed capacity. Since however VAG and all affiliated suppliers + service provider more often times something "swirl" has the consequences on ALL others in the chain.

Example: Board A of greeting client A jammert, that his fleet urgently needed octavia with equipment A. Ok it is an important customer, so the production of precisely these vehicles for major customers A is brought forward. All suppliers were, however, adjusted to the production program A, B, C, D, E, F, G, A, Z, E, Accordingly, they have pre-produced parts for such vehicles (in so-called batches or batches) and these are sent to the route (with different durations GER: 1 day (eg exhaust systems), EU 2-4 days (plastic parts), Turkey 1 week (cable ), Overseas (even more cables) very much longer ...). In addition, the storage structure of the consolidation warehouses in front of the manufacturers' service stations is also filled only with certain quantities for the projected production program. Now the new order will be cleared and the program will be changed to A, A, A, A, A, A and A, then all the buffers will be empty and all the parts imagined by the customer BZ - are consumed. Now the stress starts at all. It is redesigned, vehicles prefer, the suppliers produce as wildly after and send "express parts", because one has made contractual deliveries etc.
Certainly, this is an extreme example, but it shows that the tight integration of the supply chain and the low inventories creates a certain problem when the program is changed. It looks quite similar if one of the suppliers can not deliver a small component (why, always, machine broken ...) then all vehicles that get this component must be locked and again the supply chain is totally tangled - because others Must be preferred.

So it comes just that in addition to the normal supply demand time delay some 6-7 months are waiting and even more and others just get unhappy very quickly to their vehicle, because the parts "just there are" ;) ,

In this sense, greetings from the logistician.
 

vinom

Actief lid
Klopt, ik kan het je ook in het Duits geven, maar dit is wat translate ervan maakte. Krom, maar wel begrijpbaar imo :)
 
Mjah, volgens mij is het vooral het logistieke proces van alle onderdelen just-in-time bestellen en naar de fabriek krijgen. Je levertijd hangt dan af van voorraad bij de leveranciers en het moeilijkst leverbare onderdeel; in het geval van @Blauwe Octa de klaptafeltjes.

Wachten...

Wel mooi om te zien dat er meer Style Business Quartz Grey rijders zijn, altijd leuk, plaatjes kijken :-)
 

vinom

Actief lid
Mijn levering van de Octavia gaat alle kanten op, eerst levering week 28, toen week 35 en nu is de voorlopige levering week 26. Ik mag hopen dat het de laatste datum gaat zijn :) Binnenkort hopelijk een definitieve productieweek.
 
Bovenaan Onderaan